Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Martine-Tom
hannabelgje schreef: Ik ga het ook mengen, maar als ik het afzonderlijk maak dan kan ik ook verschillend mengen. Dus bijvoorbeeld 1 dag paardenvlees, lamsorgaan en kwartel. Andere dag kwartelkarkas met kalkoenvlees en kiporgaan enz.
Als ik 1 soort maak ben ik bang dat hij het niet eet. Hij wil niet twee dagen achter elkaar hetzelfde eten. Dat is mij inmiddels wel duidelijk.
Bij Freud leek dat ook zo, maar dat bleek uiteindelijk te zijn dat hij het gewoon vers wilde, hij at des noods een week hetzelfde maar dan alleen als het recht uit de vriezer ontdooit werd en op zijn bord gelegd, als het uit de koelkast kwam en dus al langer ontdooit was bliefde hij het niet ::)
Door Ruisje
[quote="Martine-Tom"]
Bij Freud leek dat ook zo, maar dat bleek uiteindelijk te zijn dat hij het gewoon vers wilde, hij at des noods een week hetzelfde maar dan alleen als het recht uit de vriezer ontdooit werd en op zijn bord gelegd, als het uit de koelkast kwam en dus al langer ontdooit was bliefde hij het niet  ::)
[/quote]
Nee, twee dagen in koelkast moeten ze hier ook niet. ;D Avond tevoren uit de vriezer in de koelkast en de volgende dag moet het allemaal opgegeten worden.

Sowieso zijn zelf samengestelde- en gemalen mixen veel lekkerder dan kvv's. Waren ze in de kvv-tijd nog weleens aan het mutsen, vallen ze nu dagelijks aan. ;)
Door pearlsofpassion
[quote="Ruisje"]
Ik maak altijd een kilo of 10 in een keer en dat is één smaak: stuk of 5-6 diersoorten.  ;) Daar eten ze dan een week of 6-7 van. De volgende batch is dan weer met deels andere diersoorten. Wel krijgen ze 3 dagen in de week makkelijke barfhapjes die niet in de mix zitten.
Dat is heel veel werk, Hanna, en ik hoop voor je dat hij dat beter eet dan al zou je meerdere diersoorten door elkaar malen. Mijn ervaring is dat een gemengde mix beter wordt gegeten.
[/quote]

Ja, das het gemakkelijkst he. Alles bij elkaar.
Ik vind het al heel wat van mezelf dat ik het opdeel in een paar delen.  En altijd gaat er wel een klein deel rund of hert bij omdat Luis dat niet graag eet, maar in de mixen merkt hij dat toch niet. Een paar ratjes per keer ook, omdat ik die nog liggen heb en niemand ze zo wil eten.
En het orgaan maak ik altijd voor de hele batch samen, deel het dan vb in 4 en dan 1 deel met voornamelijk konijn in bot en spier erbij, een ander met eend enz... Kuikens, ratjes en vis wordt net als het orgaan eerst gemalen en dan verdeelt over de smaken.
Door hannabelgje
Hij eet nu dus 1 maaltijd kvv per dag. Rond de vijftig gram. 1 maaltijd brokjes. Een handjevol en 1 maaltijd blikvoer. Ook ongeveer 50 gram.
Door hannabelgje
Het gaat steeds beter. De kvv krijgt hij als ontbijt omdat hij dan na de nacht de meeste honger heeft. Ook eet hij nu ieniemini stukjes vleesbot. Daar doet hij een eeuw over, maar is dus niet te lui om te kauwen.
De brokjes laat hij steeds meer staan om zijn blikjes te eten. Ik geef altijd blikvoer en brokjes tegelijk en meestal neemt hij nu 1 hap brokjes om daarna over te gaan op het blik. Qua hoeveelheid blijf ik het weinig vinden wat hij eet. Dat ben ik niet gewend van katten op die leeftijd. Hij eet 100 tot 150 gram per dag.
Door hannabelgje
Jeej vandaag heeft hij alleen kvv gegeten. De darf eco. 150 gram op de hele dag. Toen wilde hij eigenlijk nog meer en heeft hij nog kleine stukjes konijnkarkas gegeten. Dat ging er ook goed in. Morgen gaat hij zijn eerste kuikentje krijgen. Ik ben benieuwd.
Door Ruisje
[quote="hannabelgje"]
Jeej vandaag heeft hij alleen kvv gegeten. De darf eco. 150 gram op de hele dag. Toen wilde hij eigenlijk nog meer en heeft hij nog kleine stukjes konijnkarkas gegeten. Dat ging er ook goed in. Morgen gaat hij zijn eerste kuikentje krijgen. Ik ben benieuwd.
[/quote]
Ooo, dat gaat goed Hanna!! Kun je je account bij zooplus ook weer opzeggen. :biggrin2:

In je vorig bericht zei je dat je vond dat ie weinig eet. Maar als ie niet afvalt is ee niks mis. Geef hem gewoon zoveel hij wil en als dat 'weinig' is, is dat maar zo. Al denk ik dat hij alleen op rauw wel meer zal gaan eten. ;)
Door hannabelgje
Ja inderdaad. Blikjes zal ik hopelijk niet meer hoeven te bestellen. Ik zal hem aan het einde van de week weer wegen, eens kijken of hij netjes aankomt. Ik heb wel het idee dat hij de afgelopen weken hard gegroeid is. Hij wordt nu van kitten echt een pubertje, lekker lang en slungelig.
Door hannabelgje
Vanmorgen hoefde meneertje zijn bosduifmix niet. De vorige keer vond hij die nog erg lekker. Hem maar een blikje gegeven. Net is hij op de weegschaal geweest en hij is 300 gram zwaarder dan vorige week.
Door Ruisje
[quote="hannabelgje"]
Vanmorgen hoefde meneertje zijn bosduifmix niet. De vorige keer vond hij die nog erg lekker. Hem maar een blikje gegeven. Net is hij op de weegschaal geweest en hij is 300 gram zwaarder dan vorige week.
[/quote]
Zo hij is flink gegroeid! Maar waarom meteen een blik erin? Misschien had hij nog geen echte trek! Heb wel je eerst geprobeerd een klein beetje blik door de kvv te doen?
Meneertje is jou aan trainen. ;)
Door dinky89
Dan is hij flink gegroeid en krijgt hij niet te weinig ;-)

Is er reden dat je de bosduifmix hebt vervangen voor blik? Eten anders de anderen het op of heeft hij eerst lang gemiept?
Door hannabelgje
Gisteren heeft hij de bosduifmix drie keer geweigerd. Hij heeft een klein beetje konijnmix gegeten. Gisteren heeft hij sowieso erg slecht gegeten. Het was allemaal niet naar meneertje zijn smaak.
Vandaag staat er darf op het menu en daar heeft hij al 120 gram van gegeten.
Hij heeft duidelijk zo zijn voorkeuren.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door