Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cath
als  hij  de brokjes eet zou k die toch geven hoor. orijen is tenslotte toch wel een van de betere brokken, beter dat dan helelmaal niets!

Cath
Door bincie
Ik probeer het wat later op de avond nog een keer met vlees.
En anders geef ik hem inderdaad nog wat brokjes.
Een stuk of 10 of zo tot morgenochtend en dan morgenochtend weer proberen met vlees.
Ik hoop niet dat ie zo koppig blijft.
dat was de vorige keer ook zo en is het echt niet gelukt.
De cattery waar hij vandaan komt heeft tegen mij ook al gezegd dat ie het vroeger niet wilde eten.
Maar dat was carnibest, en de afgelopen dagen ging het met tinlo en bandit wel redelijk.
Oke hij is wel aan de diarree door die vieze gourmet.
Naar mijn idee moet dat ook niet te lang aan blijven houden want dan stap ik toch terug op de orijen.
Ik weet dat het een hoogwaardige brok is maar voor mij voelt het wel een beetje als opgeven.
En punt bij orijen is toch ook wel dat het op basis van vis is terwijl katten over het algemeen geen vis eters zijn.
Probleem met hem is dat ie van alles vreet wat ie niet vreten moet.
Planten bloemen en zelfs plastic. Als de postbode komt en ik ben thuis dan kijk ik meteen wat er op de mat ligt.
Als er iets is wat in plastic verpakt is dan haal ik dat meteen weg.
Vind het doodeng met plastic.
We hebben verder geen planten of bloemen in huis juist om deze reden.
Door bincie
Goed, wat ik nu gedaan heb is een ander bakje gepakt.
Hij heeft nu cosma gekregen de tonijn.
Verder geen vlees erdoorheen.
Ik heb hem eerder vandaag verschillende smaken aangeboden met verschillende smaken gourmet. en van almo.
Dat heeft hij niet opgegeten.
Daarom nu de cosma gepakt.
Hier heeft ie wel van gegeten.
Voor we naar bed gaan zet ik daar nog een beetje van neer.
En dan morgenochtend probeer ik het te mengen met vers vlees.
Een klein beetje.
Ik heb het idee dat Vito zich niet in de maling laat nemen zoveel dagen door steeds dezelfde smaak gourmet aan te bieden.
Misschien dat als ik steeds iets anders door het vlees doe het vernieuwender vor hem is. Ik weet het eerlijk gezegd niet.
Voor morgen heb ik konijn uit de vriezer gehaald.
Dit heeft ie immers gisteren wel gegeten gemengd met gourmet.
Ik blijf u even bij de cosma.
Ook heb ik luchtgedroogd brokjes in huis van ziwipeak.
Deze mag ik evt tussendoor geven? Het zijn niet echt brokjes maar vlees wat gedroogd is. Dat komt meer in de buurt van vers vlees dan een gewone brok toch?

Nou weet ik ook even niet wat ik mijn vriend moet leren maken voor de katten, ik weet het met vito immers zelf ook niet meer…. ???
Door cath
katten zijn zó moeilijke eters,
ik heb ook lang gesukkeld .met overgeven en diarree!
op de duur weet je niet meer wat te geven!
ik geef, of liever mijn man s morgens orijen, voor de rest kvv en zelf gemalen.
als ze hier iets niet lusten, doe ik er wat viyo drank op, en dan eten ze het wel.
Het is vooral bij nieuwe smaken vlees, om ze te laten wennen, en nu gaat het super,
Gemalen kippennekken zijn ze hier dol op, en is goed voor de ontlasting vind ik
konijn lusten ze hier héél graag! Eend is weer wat minder voor de ontlasting vind ik! is ook wat vetter denk ik.
ziwipeak is écht wel goed denk ik, maar het is allemaal wel duur vind ik.

cath
Door koekje
Houden we het wel een beetje een forum voor rauw voer?
Tips etc mogen natuurlijk altijd gegeven worden, maar voor brok en blik zijn er legio andere fora.
Door hannabelgje
Het is met katten denk ik ook een kwestie van even volhouden. Zo lang ze blijven eten, ookal is het wat minder dan voorheen, zou ik me niet zo'n zorgen maken. Gewoon kvv blijven mengen met blik. Wat ook vaak werkt is om het wat warmer te maken dan ruikt het lekkerder.
Door pearlsofpassion
Ik wilde ook gewoon zeggen dat als de diarree van de gourmet komt, je je daar geen zorgen in moet maken.
Zodra hij dan gewoon op vlees staat, zou die diarree vanzelf over moeten zijn.
Door cath
sorry voor het brokkenverhaal, ik geef écht niet veel, het meeste is rauw,
probleemkatten moeten toch iéts binnenkrijgen hé.  :-\ 

cath
Door koekje
Je geeft 1 maaltijd brok en de rest rauw, dan kan je net zo goed alles rauw geven.
Maar verder gaan we niet off topic, het was alleen om aan te geven dat we allemaal op blijven letten waar dit forum om draait.
Door bincie
Uhhmmm….heb ik iets verkeerd gezegd?  :o
Ik wou het niet over brokken hebben maar ik moest hem wel wat te eten geven toch?
In paniek heb ik dus 4 brokjes van orijen gegeven. Ik realiseerde mij later dat ik ook nog ziwipeak had. Ooit eens om te proberen.
Die cosma blik heb ik gegeven om hem te laten geloven dat er ook nog iets andere smaakjes zijn.
Hij heeft nu vanavond een klein beetje cosma blik gegeten zonder vlees.
Wellicht dat ie het morgen eet met een beetje konijn.
Dat was mijn bedoeling. Iemand hier op het forum gaf mij de tip nu even alleen blik aan te bieden en dan later verder met een theelepel vlees erdoorheen.
Ik wil hem echt op rauw krijgen maar wel zonder stress.
Soryy het is niet mijn bedoeling om over brokken te beginnen  8)
Door bincie
Nu heeft Rossi zonet al ze eten uitgespuugd.
Hoe kan dat?
Hij had het net op.
Door Anne in Zweden
bincie schreef: Nu heeft Rossi zonet al ze eten uitgespuugd.
Hoe kan dat?
Hij had het net op.
Bambi deed dat in het begin als ze te gulzig had gegeten. Bambi heeft drie jaar lang vers voer geweigerd, maar ineens ging bij haar de knop om. Alles wat ik haar voorzette schoof ze in eerste instantie naar binnen, maar sommige diersoorten kwamen er meteen na het eten weer uit. Het viel me op dat het daarbij steeds om grote grazers ging (rund, paard, ree) - alsof haar lichaam aanvoelde dat die geen natuurlijke prooi zijn voor katten. Kleine dieren, gevogelte, dat ging wel goed.

Misschien moet je eens bijhouden wat je steeds voert, en hoe Rossi daarop reagereert?
Door bincie
Ja dit is de 1e keer nu dat zijn heten eruit komt.
eerder deze week was het gal.
Maar nu was het voedsel.
Het was de natuurmix van Tinlo.
Vito heeft net weer wat cosma gegeten.
Vandaag heeft ie 2 kleine schoteltjes gegeten vanaf vanmiddag.
Ik probeer het morgen weer.
Er is vanavond ook wel veel stress in huis.
Rossi zat in de gang en mijn vriend kwam naar beneden en die stuikelde.
Mijn vriend viel echt heel hard van de trap en ros en vit schrokken zich helemaal dood.
En nu is er ook nog steeds visite.
Door bincie
Goed, ik heb mijn vriend gisteravond verboden om de katten deze ochtend eten te geven omdat ie nog niet weet hoe en wat.
Ik heb gezegd dat ik het doe.
Vito heeft vanmorgen een beetje konijn gegeten gemengd met wat cosma blikvoer.
Hij had natuurlijk reuze honger. Hij zeurde me de oren van de kop af!
Vito heeft aardig zijn schoteltje leeg gegeten.
Goed het blijft wel iets meer blik dan vers maar ik ga het gewoon weer verder proberen.
In de loop van de dag geef ik nog een schoteltje.
Ik denk wel dat ik stop met de gourmet.
Ik krijg een beetje het gevoel dat ie zich daar niet goed bij voelde zoveel dagen achter elkaar zoveel.
Hij was echt zo aan de diarree.
Vandaag bestel ik bij zooplus nieuwe cosma blikvoer. Jammer genoeg wil hij de kip versie ervan niet eten.
Vito is echt van de vis.
Ik denk dat het met vito hel lang kan duren en dat ik heel lang blik erdoorheen moet mengen.
Helaas ging er gisteren zoveel mis zomaar ineens dat ik het echt niet wist.
Het ook totaal niet mijn bedoeling om over brokken te beginnen maar ik hoop dat ik dit wel mag vragen op dit forum?
Ik snap dat dit geen brokken forum is, maar ik had op dat moment toch echt te maken met een kat die in werkelijkheid eigenlijk niks gegeten had die dag.
Enige nadeel is nu dat Rossi niet wil eten  ???
Hij heeft wat gegeten maar van harte ging het niet. Vanmiddag maar weer wat aan bieden.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door