Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Als er nog bot over kan blijven na het meppen misschien iets je meer meppen nog?
Als ik het doormep voor Luis dan is het bot erin zo fijn dat er echt geen stukjes kunnen blijven liggen. Het is ofwel vlees met bot ofwel niets.  Ik heb wel een vleeshamer, zodat het vlees zelf redelijk intact blijft en enkel het bot fijn wordt. 
Bijna zoals het gemalen is, alleen moet hij wel nog steeds zijn tanden gebruiken om het door te knagen.  Het verschil met gemalen is voor zijn tanden wel groot. En bovendien is gemalen ook zou weinig uitdaging.  Das ook saai, elke dag gemalen vleesbot. Zelf als ik spier en orgaan zo groot mogelijk geef, is dat wel te eenvoudig. 
Ik vind het super als ik er nog eens wat tussen kan gooien dat hij gemept verdraagt en niet gemalen hoeft te worden.  Spijtig genoeg kan je konijnribbetjes niet meppen want die zijn al plat (en breken dus niet).  Maar vb de rug van de parelhoen kan je perfect platmeppen dat het in kleine stukjes eindigt. Net als kippenrug en eendennek. 
Door joel
pearlsofpassion schreef: Als er nog bot over kan blijven na het meppen misschien iets je meer meppen nog?
Als ik het doormep voor Luis dan is het bot erin zo fijn dat er echt geen stukjes kunnen blijven liggen. Het is ofwel vlees met bot ofwel niets. Ik heb wel een vleeshamer, zodat het vlees zelf redelijk intact blijft en enkel het bot fijn wordt.
Bijna zoals het gemalen is, alleen moet hij wel nog steeds zijn tanden gebruiken om het door te knagen. Het verschil met gemalen is voor zijn tanden wel groot. En bovendien is gemalen ook zou weinig uitdaging. Das ook saai, elke dag gemalen vleesbot. Zelf als ik spier en orgaan zo groot mogelijk geef, is dat wel te eenvoudig.
Ik vind het super als ik er nog eens wat tussen kan gooien dat hij gemept verdraagt en niet gemalen hoeft te worden. Spijtig genoeg kan je konijnribbetjes niet meppen want die zijn al plat (en breken dus niet). Maar vb de rug van de parelhoen kan je perfect platmeppen dat het in kleine stukjes eindigt. Net als kippenrug en eendennek.
O dat is ook zeker een heel goeie tip! Ik mepte idd met een 'gewone'-htk-hamer en dan zag ik idd nog wel botstukjes,

maar wilde het vlees niet helemaal vermept ::) hebben. Dus ga eerst maar is een fatsoenlijke vleeshamer aanschaffen
Ik doe het nu zonder zak errond.
Spet weinig tot niet met die kleine zijde van de vleeshamer. 
Ik heb toch gemerkt dat je met die kleine tipjes op een vleeshamer het bot gewoon veel fijner kan slaan zonder het vlees van het bot af te meppen of helemaal stuk te meppen. Als ik een nek gemept heb, is het nog steeds een nek die ik aan 1 zijde op kan heffen en hij komt zijn geheel mee.  Maar de binnenkant is wel helemaal stukgemept en het is net een lapjes spiervlees met een laagje botkorrels erin ingebed.
Vroeger met zakjes hing er meer vlees aan de binnenkant van het zakje dan aan het bot en ging het zakje inderdaad ook de helft van de tijd stuk waardoor ik het zonde vind voor het milieu.  Dat heb ik snel afgevoerd...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door