Vito heeft vanmorgen alleen een paar brokjes gehad nadat hij zijn eten had uit gespuugd.
Die eet hij wel. Het waren maar een paar brokjes. ik moet toch wat geven als hij niet eet of alles weer uit spuugt.
Ik zal ze beslist niet uit hongeren. Maar de verdere dag heeft hij niks gegeten.
Ik wil ook niet te snel.
ik meng het verse vlees met andere dingen die ze lekker vinden zoals natvoer.
Ik combineer dus niet de vlees en brok samen.
Maar als een kat niet eet moet je toch wat ivm leververvetting.
rauw ei heb ik ook al eens geprobeerd en dat hoeven ze ook niet.
het is niet dat ik het te snel wil totaal niet.
Ik meng het met natvoer maar hij eet gewoon simpelweg niet.
En als hij eet dan spuugt hij het binnen 15 minuten uit.
Al doe ik er 2 maanden over is dat prima maar een kat uithongeren heeft totaal geen zin en gevaar ligt dan op de loer.
Niets geven is voor mij dus geen optie. dat doe ik mijn katten gewoon niet aan.
Ik volg gewoon de adviezen die hier gegeven worden. En dat is onder andere dat een kat in een tijdsbestek van 24 uur toch moet eten.
Dit weet ik zelf ook. Vandaar dat Vito een paar brokken heeft gehad vandaag.
pearlsofpassion schreef:
Sorry, ik begrijp je verhaal niet goed.
Hoe kan het dat Vito honger heeft als hij nu brok krijgt?
Eet hij die dan ook niet?
Want dat kan ook op ziekte wijzen, gebrek aan eetlust.
Brok en vlees combineren lijkt me geen goed idee, kan je net van krijgen dat hij gaat spuwen. Hier ook eentje die dat van vlees na brok durfde doen (nu krijgen ze geen brok meer). Dat was dan de eerste maaltijd, na 24 uur op vers was dat over.
En kuikens is niet zo evident hoor. Als ze al geen gewoon rauwe kip willen, zou ik ook niet verwachten dat ze kuikens zouden eten. Tenzij ze toevallig een moord zouden doen voor rauw ei, maar daar heb ik in jouw verhaal nog niets van gelezen.
Alleszinds, kuiken met vacht en al, daar moet elke brokkenkat wel even aan wennen. Hier heb ik ook wel wat trucen uit de kast moeten halen om ze aan de kuikens te krijgen. Terwijl ze rauw vlees wel meteen snapten en eentje zelfs gek was op muis in vacht. Maar kuiken, daar moesten ze behoorlijk aan wennen.
Sommige katten snappen het meteen, maar zeker niet allemaal.
Persoonlijk vind ik dat je een beetje te veel tegelijk wil en verwacht van je katten. Het moet allemaal zo snel gaan en onmiddellijk zoals je graag zou willen. Katten voelen die druk ook, voelen dat jij je druk maakt en dan gaan ze nog minder eten. Bovendien hebben katten gewoon tijd nodig om te wennen.
Als je door wil gaan, moet je volgens mij wat rust nemen. Misschien gaat dat het beste als je eerst wat afstand neemt, even tijd om te bekomen, voor je katten ook, maar vooral voor jezelf en dan eens nadenken hoe je het gaat aanpakken. En houdt er dan gewoon rekening mee dat het weken, maanden kan duren. Zet niet teveel druk meteen op je katten, dat werkt toch niet. Je ziet het wel, Vito eet dan gewoon niet ipv dat hij het wel gaat eten.
Dus geef gewoon een tijd voornamelijk wat hij lekker vind (blik of wat anders) en meng daar een tikkeltje vers onder. En stap voor stap steeds meer. Niet elke maaltijd de hoeveelheid opdrijven, maar vb elke 2 dagen, of elke week. Op het tempo dat je katten volgen. Als ze weer weigeren, ga je weer een stapje terug.
Het is dat of niets, dwingen en uithongeren werkt niet bij katten.