Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door sylvia
Ollie schreef: Dus blikvoer kan ik dan beter geven dan brokjes?

Gaan ze daar niet van aan de diaree?

En dat snoezepoes verkopen ze dat bij de pets place?
Nou niet ieder blikvoer, ik weet niet of ze snoezepoes bij petsplace verkopen, ik geloof dat Geer dat wel aan haar katten geeft dus misschien kun je haar een pbtje sturen.
Wat je ook kan doen is je eigen blikvoer maken, door dus het vlees te koken en taurine en calcium toe te voegen en wat andere supplementen
Door Ollie
sylvia schreef: Nou niet ieder blikvoer, ik weet niet of ze snoezepoes bij petsplace verkopen, ik geloof dat Geer dat wel aan haar katten geeft dus misschien kun je haar een pbtje sturen.
Wat je ook kan doen is je eigen blikvoer maken, door dus het vlees te koken en taurine en calcium toe te voegen en wat andere supplementen
Oke ik stuur eerst geer wel een pbtje!

Maar wat gaven jullie dan voor blikvoer? Aangezien jullie katten nooit geen last hadden van blaasgruis problemen.

Zelfmaken..tja.. dan moet je ook wel weten wat je doet lijkt mij!
Door Borke
Grappig hoe katten en honden vroeger 'gewoon maar wat aten' en wij door de diervoederfabrikanten opgevoed zijn om ze iets speciaal voor de katten te geven: brokken.

Onze huiskatten aten vroeger Tom Poes uit blik (volgens mij het allergoedkoopste wat er was) en die katten zijn 16 jaar geworden...

Misschien is het trouwens en idee om goedkoop blikvoer te mengen met gemalen vers vlees/botten enz?

Groetjes,
Door Ollie
AstridStraver schreef: Grappig hoe katten en honden vroeger 'gewoon maar wat aten' en wij door de diervoederfabrikanten opgevoed zijn om ze iets speciaal voor de katten te geven: brokken.

Onze huiskatten aten vroeger Tom Poes uit blik (volgens mij het allergoedkoopste wat er was) en die katten zijn 16 jaar geworden...

Misschien is het trouwens en idee om goedkoop blikvoer te mengen met gemalen vers vlees/botten enz?

Groetjes,
Ja ik zit er dus aan te denken, om er een beetje blikvoer doorheen te mengen. Maar ik begrijp niet dat hij eerst alles wel eten wou, en nu ineens in staking gaat! ??? ::)
Door zurca
Hier eten Tobias en Noa 's morgens cb en 's avonds Nutro..
Ik zorg dat er minimaal 8 uur tussen deze maaltijden zit en ze eten beide bordjes met smaak leeg..Dus geen probleem dat ze door brok geen vers meer willen of andersom ;)
Door zurca
Noa heeft hier vanaf dag 1 cb gegeten en ineens was het over en uit...niets at ze meer dus dan maar brokjes..Na een paar maanden begon ze ineens cb van de andere katten te jatten en nu eet ze haar eigen bordje weer met smaak leeg ::) :D
Door Kefraya
Mjn kat staat sinds september op vers , maar staakt ook af en toe! Dan gaat ze een dag op brok, en is daarna weer heel blij als ze vers krijgt!! Op dit moment heeft ze weer iets nieuws: wil geen huisgemaakte mix, maar alleen kvv :-\
Poezen blijven eigenwijs, dus wees niet verbaasd!

Snoezepoes koop ik bij de C1000. Dat is alleen vis, dus geen andere troep.

Ik geef mijn andere kat die nog niet wil barfen vooral kattenvoer van Whiskas: in de blikvariant met vis zit geen graan, en ook in de maaltijdzakjes zit in sommige smaken (effe goed lezen ;)) geen graan en geen suiker, dus dat is een snel en makkelijk alternatief. Niet ideaal, dus ik zou eerst even kvv proberen als je daaraan kan komen.
Door Ollie
zurca schreef: Noa heeft hier vanaf dag 1 cb gegeten en ineens was het over en uit...niets at ze meer dus dan maar brokjes..Na een paar maanden begon ze ineens cb van de andere katten te jatten en nu eet ze haar eigen bordje weer met smaak leeg ::) :D
Rare beesten zijn het ook hé ::) Ik probeer het nu ook ik heb er vanmorgen wat eendengehakt heen gezet ::) daar heeft hij een paar hapjes van gehad, en dan vanavond de brokjes er maar weer heen.
Door Ollie
Kefraya schreef: Mjn kat staat sinds september op vers , maar staakt ook af en toe! Dan gaat ze een dag op brok, en is daarna weer heel blij als ze vers krijgt!! Op dit moment heeft ze weer iets nieuws: wil geen huisgemaakte mix, maar alleen kvv :-\
Poezen blijven eigenwijs, dus wees niet verbaasd!

Snoezepoes koop ik bij de C1000. Dat is alleen vis, dus geen andere troep.

Ik geef mijn andere kat die nog niet wil barfen vooral kattenvoer van Whiskas: in de blikvariant met vis zit geen graan, en ook in de maaltijdzakjes zit in sommige smaken (effe goed lezen ;)) geen graan en geen suiker, dus dat is een snel en makkelijk alternatief. Niet ideaal, dus ik zou eerst even kvv proberen als je daaraan kan komen.
Onze honden eten al meer dan een jaar vers, en eten werkelijk alles!

Katten zijn lastig, Jesse lust de kattenvarianten niet, en de hondenvariant vond hij wel lekker, maar nu dus ook niet meer, een paar hapjes en de rest laat hij staan! ::)

Maar omdat hij dus afviel heb ik de brokjes maar weer te voorschijn gehaald, je moet toch wat! ::)
Door sylvia
Ollie schreef: Oke ik stuur eerst geer wel een pbtje!

Maar wat gaven jullie dan voor blikvoer? Aangezien jullie katten nooit geen last hadden van blaasgruis problemen.

Zelfmaken..tja.. dan moet je ook wel weten wat je doet lijkt mij!
Wij gaven vroeger whiskas blikjes
Door Borke
Ollie schreef: Katten zijn lastig, Jesse lust de kattenvarianten niet, en de hondenvariant vond hij wel lekker, maar nu dus ook niet meer, een paar hapjes en de rest laat hij staan! ::)
Katten zijn niet lastig, katten zijn.... katten :-)

Katten zijn gewoon anders en behoorlijk kieskeurig met eten. Waar ze eerst een moord voor doen, eten ze soms opeens niet meer als je er een grote hoeveelheid in de aanbieding van hebt gekocht.
Het enige wat je daaraan kan doen is meer katten hebben, dan is er altijd wel entje die het lust (wij hebben er 6).

Groetjes,
Door Ollie
AstridStraver schreef: Katten zijn niet lastig, katten zijn.... katten :-)

Katten zijn gewoon anders en behoorlijk kieskeurig met eten. Waar ze eerst een moord voor doen, eten ze soms opeens niet meer als je er een grote hoeveelheid in de aanbieding van hebt gekocht.
Het enige wat je daaraan kan doen is meer katten hebben, dan is er altijd wel entje die het lust (wij hebben er 6).

Groetjes,
Ik vind katten wat eten betreft wel lastig! ::)

Alhoewel ik had mijn coons altijd op brokjes, en die vraten altijd!
Laatst gewijzigd door Ollie op ma 14 feb 2005, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ollie
sylvia schreef: Mijn katten vinden mij lastig, als ze iets niet willen heb ik maling aan ze ;D
Ja als Jesse wat ouder is, dan gaat hij mij ook lastig vinden denk ik ::) ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door