Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Aradia
Een van mijn katten lust smuldier kip .......... ik was gisteravond vergeten vlees eruit te halen en had dat vanmorgen gedaan.
In een diep bord met heet water gezet. Oa smuldier kip............. en ik moest even weg.................... toen ik thuiskwam, was de smuldier aangevreten, tot waar het nog bevroren was...  ;D ;D ;D
Door *Yvje*
K'heb het idee dat de Carnibest smaken er hier beter ingaan dat de Bandit smaken..
Gister en eergisteren heeft Axl alles zo naar binnen gewerkt, zonder blik erdoor en begon zelfs
tussen door nog om meer te zeuren. Vandaag hebben ze weer Bandit en vanmorgen hebben ze
beiden niet hun bordje leeg gegeten. Izzy wil nog wel zo veel mogelijk blik al doe ik stiekem
een beetje meer Kvv erdoor, en gister met de Carnibest ging dit dus goed.
Ik hoor en lees wel eens van mensen dat Carnibest minder goede kwaliteit zou zijn dat Bandit ?
Iemand hier een menig over ? Ik weet het zelf niet namelijk.. maar de Carnibest gaat er dus beter in.
Door koekje
Bandit is biologisch en CB niet, ik denk dat daar het grootste verschil in mogelijke kwaliteit in zou kunnen zitten.
Als die van jou goed CB eten, vinden zij dat het beste en lekkerste merk.
Door *Yvje*
Ja, op zich hoeft het van mij niet eens zozeer biologisch te zijn hoor, ik eet zelf niet eens biologisch, zolang de kwaliteit maar goed is !
En ik ga er toch van uit gezien de bekendheid van Cb dat dit ook wel een prima merk is !
Door Aradia
Mijn grijze kater(tje) zit zo goed als op de barf. Alleen de wild assortie van vanavond vond ie toch iets te snel qua verandering. Nier eet ie, lever eet ie, zachtere stukken kipkarkas eet ie en kippevlees!!

Nu die andere miepen nog...  ;D
Door Limpy
Wild heeft ook een behoorlijk sterke geur en smaak, kan me voorstellen dat een beginnende barfkat daar wellicht een hartverzakking van krijgt.
Na anderhalf jaar vers zijn er hier 2 nog steeds van overtuigd dat ik ze wil vergiftigen als ze duif,haas of patrijs moeten eten....  ;D
Dus dat eten ze niet (naja, ik vertel ze natuurlijk niet dat ik wel een beetje duifkarkas door de kippennekken maal)
Door Aradia
;D ;D ;D geweldig.

Maar alleen rund en kip leek me wat eenzijdig. Wat is goed om mee te beginnen dan?
Ik kreeg al op een ander topic de tip kwartels, maar er is buiten eendagskuikens niets anders kleins....?
Door *Yvje*
Nou, 'k had van Bandit dus ook de wild meegenomen, maar wat een stank zeg ! Het ging er hier dus ook niet in, een paar hapjes en weg was ie weer !

Axl eet nu sinds anderhalve week zijn Kvv goed ! Izzy probeer ik wat minder blik er door te doen maar ze doet zo ontzettend moeilijk zeg !
Ik begin wel te twijfelen hoor of ze ooit ook zonder blik erdoor Kvv gaat eten, ze raakt bv ook geen stukje rauw vlees aan !
Ik wil eigenlijk zsm Izzy ook op alleen kvv hebben, ze krijgt nu steeds half blikje Gourmet erdoor maar dit is ook
niet bepaald goed voer dus hoe eerder hoe beter maar ik begin nu wel te twijfelen hoor. Ik ben nu 3 weken bezig, ze is
wel begonnen met 50/50 dat wil wel, misschien wil ik te snel ?
Laatst gewijzigd door *Yvje* op wo 16 mar 2011, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Limpy
@yvje: geduld is een schone zaak, gewoon nog even volhouden met izzy! Al duurt het 2-3 mnd...

@aradia: je zou parelhoen (heel, karkas of vleugels) kunnen proberen, vinden ze hier ook heerlijk.
herby heeft ook gemalen kalkoenvlees, vinden ze hier ook wel lekker (maar omdat het gemalen is weet je niet precies wat erin zit, vinden ze hier niet erg blijkbaar want wordt met smaak opgegeten)
Door *Yvje*
Dank jullie, ik blij gewoon volhouden ! Ze heeft net een beetje kipfilet gehad zelfs ! Dus ze
lust toch wel rauw ! Misschien moet ik ipv rauw rundvlees wat Axl krijgt haar eerst maar laten
wennen door allerlei soort vlees van de kip ? Kvv blijf ik voorlopig nog maar goed mengen denk ik !
Door Limpy
Hier krijg ik ook absoluut geen rund of lam in de poezedame (heeft ze wel eens van moeten spugen dus sindsdien weigert ze het categorisch, best hoor) terwijl de heren het lekker vinden.

Probeer anders eens kalkoen en/of eend naast de kip, smaakt ook vrij neutraal naar vogels (vooral nu nog geen fazant, duif of patrijs geven...qua lucht vind ik het ook niet gek dat ze dat hier niet blieven, zou het zelf ook niet willen)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door