Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door flin
Emilio schreef: Ik breng mijn hele voorraad lekker naar het asiel.
zou je heeeel misschien niet nog een kuipje bewaren? om te mengen met vers, mocht poes tweifelen? misschien? 't zou kunnen? :-[
Door Hekate
Ik heb nog maanden moeten mengen met natvoer voordat mijn kat Carnibest puur lustte. Dus ik zou zeker even wachtten totdat je zeker weet of je kat het lust. :)

Hij ziet er trouwens uit als een schatje in je onderschrift. :)
Door Emilio
ik had haar vanochtend Carnibest gegeven en ze at het gelijk al helemaal op, daar was ik wel heel erg blij mee.

Ze is vandaag alleen heel erg druk en mega speels; ook voor het eerst haha...
Door Hekate
Wat een heerlijk nieuws! :D

En mega speels en energiek is toch precies wat gezond is bij een kitten? :)

Hoe lang heb je haar al?
Laatst gewijzigd door Hekate op vr 24 okt 2008, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Emilio
Heel erg fijn nieuws! Alleen die carnibest ziet er niet zo lekker uit haha...

Ja klopt wel, maar normaal is ze een wat passiever speelster ik ben meer aan het spelen dan haar zij is meer van het toekijken en als het speeltje bij haar is dan wilt ze wil haar pootje strekken  ;D

We hebben haar nu anderhalve maand. En ze is 4,5 maand jong..
Laatst gewijzigd door Emilio op vr 24 okt 2008, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hekate
Ik zou al bijna durven zeggen dan, na 1 maaltijd, dat het voer voer haar nu al goed doet. :D Geniet er van zou ik zeggen, ze zijn maar zo kort klein. ;)

Mijn 5 jaar oude theemuts kater is ook veel speelser geworden sinds hij CB krijgt. :) Hij voetbalt nu soms met kuikens voordat hij ze oppeuzelt en hij rolt regelmatig door de kamer om jacht naar/met een postbode elastiek. Ik heb hem pas een paar maanden. De vorige mensen kenden hem nauwelijks terug toen ik een speel filmpje van hem liet zien. :)

En dat was nog wel een filmpje van het passieve type. Eeentje waarbij ik de hengel beweeg en hij zijn poot om naar de vliegende muis te slaan als hij in de buurt komt. En zelfs dat deed hij toen nooit...
Door Emilio
Ja bleven ze maar zo klein!

Is toch ook zoveel  leuker een actievere kat dan zo zo'n passieve. Natuurlijk is passief met vlagen uiteraard wel leuk  :P

Heb je een gewone HTK-kater?
Door Hekate
Ja, een gewone HTK, ook een zwart witje. En ik vind het inderdaad fantastisch dat hij toch wat speelser is geworden. Maar ik ben blij dat hij er niet echt minder aanhalig van geworden is, dat vind ik namelijk ook geweldig.

Het merendeel van de tijd is hij nog steeds een vensterbank ornament hoor. ;)

http://i240.photobucket.com/albums/ff26 ... P3402A.jpg
http://s240.photobucket.com/albums/ff26 ... 3425-1.flv
Door Too
Emilio schreef: ik had haar vanochtend Carnibest gegeven en ze at het gelijk al helemaal op, daar was ik wel heel erg blij mee.
wat een goed begin....geen gemier met mengen/verstoppen van vers onder blikvoer!!!!
Super :thumbup: ,ik denk trouwens dat jonkies veeel makkelijker overstappen dan bv 5-jarige brokkenpiloten ;) .
Door koekje
dat gaat helemaal super! wat goed!

lamshart vinden ze hier lekkerder dan runderhart. in de meeste kvv's zit echter voldoende orgaan (ook in cb), dus niet teveel orgaan bijvoeren.
het wildseizoen is weer aangebroken, dan kan je makkelijker aan kwartels komen. alle katten die ik ken, vinden kwartels erg lekker. een hele kwartel (met alle orgaantjes er in, en graag ook de kop eraan) is een compleet pakketje. hier hoef je dus ook niets aan uit te rekenen. afhankelijk van het formaat van de kwartel, is een hele voldoende voor 1 of 2 dagen. je kan deze in stukjes hakken en zo iedere maaltijd een stuk geven. of je laatje Poes er aan knagen, en legt hem weer in de koelkast als ze genoeg heeft.
als de botjes van de kwartel nog een beetje te hard zijn (Poes is nog jong, en nog niet uitgewisseld), kan je de kwartel na het ontdooien in een dikke plastic (diepvries)zak doen. even goed erop slaan met de klauwhamer, en de kwartel is zachter gemaakt.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door