Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door koekje
Poet lust ook rauwe zalm  :)

ze heeft voor vandaag al behoorlijk wat vis gegeten, en het avondeten is nog lang niet geserveerd.
Door YaYa
Ze gaat hartstikke goed. Ik zou wel willen dat die van mij alles zo makkelijk accepteren en opeten.
Door koekje
ik sprak mn moeder vandaag over de msn, en ook hebben we het over poet gehad.
poet heeft ongeveer 1 dag per week dat ze slecht/weinig eet. zo had ze vorige week haar nijn laten liggen, en de week daarvoor haar visdinges.
mn moeder had haar ook eens tonijn gegeven, maar daar hapte ze niet van. poet lust geen tonijn schijnbaar. haaksbarf zalmmix dus ook niet, maar dat is wellicht omdat er kuikens inzitten. als ik een heel kuiken geef, eet ze dat ook niet op.

otje heeft ook zo eens in de zoveel tijd een anorexia-bui, dan doet ze truttig met haar eten. misschien omdat ze geen sien-vormen wilt kweken, of een haarbal.

het kan toch geen kwaad dat poet zo 1 dag in de week moeilijk eet? is dat de leeftijd?
ik geloof dat verder alles wel goed gaat. mn moeder zei wel dat poet actiever is geworden, en ook zwaarder en vaster (minder los en log) aanvoelt.
Door YaYa
Denk dat het geen kwaad kan. Zelf eten we ook weleens een dagje minder. Ze houdt gewoon zelf haar lijn in de gaten :)
Maar wat bedoel je met kuikens in de zalmmix van haaksbarf? Daar zit volgens het etiketje alleen maar zalm in.
Door flin
    huh? kuikens in zalmmix vraagteken

krijgt Poet 2 keer op 'n dag dezelfde hoeveelheid voer? en dat gaat op?
  of is't miss idd een balans-dagje  8)

't wisselt hier namelijk ook hoor, wat ze binnenwerken, en gemiddeld over 3 dagen,
  klopt 't dan weer aardig, met de weekhoeveelheid..gedeeld door 7...
Door Mevroi Kruim
Hier eten ze ook de ene keer meer dan de andere, ook van hetzelfde eten, dus 's ochtends is bv de zalmmix jammie en 's avonds yuck. Tja ... jammer dan, iets anders krijgen ze niet. Tot op heden zijn ze nog niet verhongerd dus ik ga er maar van uit dat het wel goed gaat zo.
Door koekje
hier weer een mini-update over poet.

mn moeder zei dat poet soms minder goed eet, en dat ze een keer een heel stuk nijn heeft moeten weggooien. nu weet ik niet of dat die ene keer was waar ze het weer over heeft gehad, of dat het vaker voorkomt. over het algemeen eet ze wel goed, en heeft vaak savonds na het diner nog steeds zin in eten. ze mag dan van mij een klein stukje kipfilet of een portie runderspiervlees.

nu het hele goede nieuws.
poet heeft haar staart weer terug!  :circle:
en ze heeft een volle dikke kop gekregen, en volgens mn moeder ook heel zwaar geworden.

dus ze is eindelijk weer een beetje op gewicht aan het komen.
poet had een hele dunne staart gekregen, leek net een siamezenstaart en zat dan aan het grote lijf van poet. het was voor mij een teken dat ze ziek was, en er nog bejaarder door aandeed.
en misschien kweekt ze deze winter ook weer een wintervacht. dat was vorige winter niet meer het geval.
poet is echt weer aan haar tweede leven begonnen. en dat alleen dankzij een voerverandering naar vers.
ik denk dat poet wel bij de successtory's gerekend mag worden.

als er een barf-ere-gallerij mocht komen, zou ik daar voor poet ook een plaatje op willen reserveren  :)
Door YaYa
Dat heeft ze dik verdiend. En jij trouwens ook. Je hebt zo je best gedaan voor Poet. Super :)
Door brie
Oooh, dat is fijn zeg!!!Goed zo Poet!!!En nu strijden voor die eregalerij  ;) (wil wel eens een voor/na foto zien!!!)
Door spreeuwtje
wow.. goed he??

hier ook een die de eregalerij verdiendt hoor!!
noezels is nu al 15.. maar de laatste 2 jaar zag ze er echt uit alsof ze al 20 was ofzo..  :-\
een half jaar terug zelfs nog met haar naar de d.a. geweest omdat ze omviel.. zomaar..
zo zwak was ze!!
ze kreeg al een tijdje "goede"  brokjes.. proplan enzo..
maar evengoed werd het niet beter..
daarna ben ik begonnen met blikvoer.. van alles en nog wat gegeven..
maar noez werd niet echt dikker en hield haar vieze rabbige vacht..
en verharen!!! ERG!!!
als ze op schoot had gezeten zat ik de rest van de avond te vegen in mijn gezicht..
brrr.. zo wilde ik haar eigenlijk niet meer op schoot hebben.. zo naar!

maar nu..
ze is niet meer gewogen sinds ze barft.. maar toch voelt het alsof ze in gewicht verdubbeld is..
ze is weer breed.. je kan haar weer lekker aaien..
voorheen voelde je haar ruggengraat.. maar nu voel je vachtje en spek..  :D
ze verhaard weer de normale hoeveelheid.. en ze gaat weer lekker uit zichzelf naar buiten..
soms eet ze bijna niks.. maar vaak genoeg valt ze direct aan op haar bakje..
ik dacht echt echt dat noezels binnen t jaar dood zou zijn..
maar nu ik zie hoe veerkrachtig ze is terug gekomen van 14,5 jaar ellende..
geloof ik dat ze sterk genoeg is om de 20 jaar te halen..  :D
Door brie
spreeuwtje schreef:
maar nu..
ze is niet meer gewogen sinds ze barft.. maar toch voelt het alsof ze in gewicht verdubbeld is..
ze is weer breed.. je kan haar weer lekker aaien..
voorheen voelde je haar ruggengraat.. maar nu voel je vachtje en spek.. :D
Dit vind ik ook zo apart!! Katten die beginnen met vers vlees, hoe goed ze er ook uizagen op brokken, veranderen allemaal zo enorm!! Worden steviger, maar niet echt dikker of zwaarder ofzo.
Hoe kan het toch dat barfkatten zo veranderen?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door