Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Coontje*
maddoc schreef: ik had begrepen dat het je er in eerste instantie om ging iig Bibi uit te proberen, zo niet
dan kun je ook Prins ,heeft een Kvv voor de kat en ook een voor de hond, en Energique, voor de hond verschillende soorten, proberen; te verkrijgen bij dierenwinkels.
Prins, dat zijn toch van die kleine schijfjes. Oftewel porties.
Die heb ik in het begin eens geprobeerd..... kon allemaal zo de bak in, dus toen overgestapt op CB.
Maar 1 ding begrijp ik even niet.... de 1 zegt wel pens, de ander zegt van niet..... een kat mag toch ook gewoon pens eten? Of zit ik nu echt fout :-[

En die Energique..... ik neem aan dat je die dan nog fijner moet malen? Ik heb geen gehaktmolen meer :-\
Door maddoc
pens zullen de meeste katten je niet in dank afnemen, maar er zijn ook katten die het wel lekker vinden..
maar ik zou om te beginnen niet een kvv met pens uitkiezen.
Prins voor de kat is een klein doosje met kleine rondjes, vinden ze hier niks, is raar slijmerig.
Energique zijn schijven zoals Rodi en in de kleinste verpakking in kleine rondjes van 25gr, is vrij fijn malen lijkt me overbodig.  www.energique.nl
probeer gewoon eens wat uit, Rodi en Energique zijn ook in kleine hoeveelheden te koop.
Door *Coontje*
Ik zal jullie nog even inlichten over de gang van zaken hier  :D

De Bibi wordt met smaak gegeten. Heel blij ben ik ermee.
Verder hebben we besloten om eerst de brokken die we nog hebben op te voeren (was allemaal al uit de verpakking in een ton gedaan) en daarna gaan ze volledig op het vers.
De kuikens worden nu ook steeds meer en meer gegeten en verder zorg ik dat er nu wat meer kippennek naar binnen gaat  8)
Al met al....... ik ben een tevreden kattenmama  ;D
Door flin
*Coontje* schreef: daarna gaan ze volledig op het vers.
De kuikens worden nu ook steeds meer en meer gegeten en verder zorg ik dat er nu wat meer kippennek naar binnen gaat 8)
Al met al....... ik ben een tevreden kattenmama ;D
heeej, goed nieuws! :D :D
Door jet
Ik heb sinds kort ook zo'n eigenwijze kat . Ik he b 3 katten  ze kregen eerst bibi toen deze op was en ik even zonder bibi zat,
heb ik ze zo'n klein 2 weken CB gegeven. sinds vorig week woensdag  heb ik weer  een voorraad BIBI.

Maar meneer lust hetniet meer en nu meng ik het maar met natvoer wel het merendeel bibi en goed door elkaar mengen
maar ik wil daar eigenljk mee stoppen, want hij lust het wel puur alleen bibi.
Moet ik hem  dan honger laten lijden (ben dan bang dat hij ziek wordt) of heeft iemand misschien een adere tip ?

jet. 
Door YaYa
De cb lust hij dus blijkbaar wel. Is het geen idee om hem cb te geven en daar wat bibi doorheen te mengen en dan langzaam op te voeren. Dus ipv blik.
En er zijn nu eenmaal katten die het een lekkerder vinden dan het andere merk kvv. Doe je niks aan. Daar zijn het katten voor ;)
Door Daisha
Wij hebben ook zo'n verwend nest. Bij ons was het juist andersom. Ze krijgen, we hebben 4 poezels, altijd CB en we kregen een paar rolletjes Bibi om eens te proberen. Hierna trok mijnheer zijn neus op voor CB.

Mengen is inderdaad misschien een goed idee als je dier zwak is en je bent bang dat hij ziek wordt van eens honger hebben. Bij ons gaat die vlieger niet, hij gaat vanzelf wel eten als hij honger heeft. Eens een halve dag koppen en hij eet vanzelf weer.

Het is met Bandit hetzelfde. Dat krijgen ze af en toe eens en dan wil mijnheer de volgende dag eigenlijk weer en laat de CB staan tot hij echt honger heeft.

De rest maakt het niet zoveel uit, die hebben natuurlijk ook hun voorkeuren maar eten eigenlijk alles wel direct.

Onze tip zou dan ook zijn. Meerdere KVV, die ze natuurlijk wel eten, afwisselen. Daar krijg je uiteindelijk, uitzonderingen daargelaten, gemakkelijke eters van.

Bij ons krijgen ze afwisselend, Bibi, CB, Bandit en binnekort starten we ook met Haaks Barf.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door