Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door dinky89
Tja, het is dus een echte kat waarvan je niet weet wat je er aan hebt  ;D
Wel fijn dat hij rauw nu wel accepteert ;-)
Door hannabelgje
Gisteravond wilde hij alleen blik eb brokjes. Vanmorgen ging er met smaak bosduifmix in. Ik zal vooral geduld moeten hebben vrees ik. Ik vind dat hij zo weinig eet.
Door Martine-Tom
hannabelgje schreef: Gisteravond wilde hij alleen blik eb brokjes. Vanmorgen ging er met smaak bosduifmix in. Ik zal vooral geduld moeten hebben vrees ik. Ik vind dat hij zo weinig eet. Afbeelding
Hoeveel werkt ie op een dag weg en wat weegt ie inmiddels?
Door hannabelgje
Ik krijg er met moeite 100-120 gram per dag in. Hij is nu 6 maanden en weegt ongeveer 2.5 kg.
Ik ben gewend aan heren op die leeftijd die er vlotjes 200 gram naar binnen werkten.
Door Martine-Tom
Dat is idd wel weinig ja, en daarnaast eet ie dan geen brok of blik?
Zolang hij nog aankomt zal hij toch wel genoeg binnen krijgen, maar weinig is het idd wel ja...
Hier werkten ze ook 200 gram weg op die leeftijd/gewicht.
Door hannabelgje
Hij heeft gisterochtend ongeveer 50 gram cosma blik gegeten. Gisteravond een handje brokjes en iets van 30 gram blikvoer.
Vanmorgen ongeveer 50 gram bosduifmix.
Ik zal hem vanavond eens wegen.
Door pearlsofpassion
Het is misschien nog een beetje stress? Ik duim dat de eetlust snel op gang komt.

De blikjes kan je ook bijhouden he, voor als er eens eentje ziek is... Of je eens overvallen wordt door een vlaag van honger en er geen kvv genoeg ontdooit is. Die blijven nog jaren goed, en op een keer raken die wel op.  ;)
Hier vonden ze van die merken wel enkel Cosma echt lekker, tis maar dat je weet dat de andere twee niet echt kwaliteit zijn (zal je ook wel ruiken en zien als je ze openmaakt) dus zou het kunnen dat hij die niet erg graag lust.  Ik heb voor noodgevallen of verjaardagen Schmusy (vis in gelei) in huis, goedkoop, mooi en vinden ze erg lekker. ;) Maar te grote stukken om goed onder kvv te mengen, denk ik...

Maar zoals ik het lees, gaat het vers ook wel goed, zolang er maar afwisseling op zit?
Hopelijk blijft het die kant op gaan.  ;)
Het kan ook zo zijn dat hij op en dag eens de knoop doorhakt en het vers gewoon goed blijft gaan.  :)
Laatst gewijzigd door pearlsofpassion op di 27 jan 2015, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door hannabelgje
Ik had inderdaad gezien dat de kwaliteit van de andere blikjes heel anders is. Voordeel is wel dat ze compleet zijn (cosma is dat niet) en er zit ook geen graan in verwerkt. Ik gebruik ze nu puur als afwisseling voor meneertje.
Vandaag komt ook degomeat binnen en dan heb ik voor meneer bosduifmix, eendmix, konijnmix, darf kat, all animal parelhoen, kipmix en kalkoen/vismix. Dan heb ik voor iedere dag een ander smaakje. Ik ga er wel extra spiervlees door malen, omdat ik de mixen niet compleet vind. (Zijn de meeste ook niet)
Ook ga ik volgende week ofzo zelf kvv voor hem maken met kip en kwartelkarkas, kalkoen en paardenvlees en orgaanvlees van allerlei soorten. Gezien zijn liefde voor afwisseling ga ik wel verschillende soorten maken.  ::)
Door pearlsofpassion
hannabelgje schreef: Ik had inderdaad gezien dat de kwaliteit van de andere blikjes heel anders is. Voordeel is wel dat ze compleet zijn (cosma is dat niet) en er zit ook geen graan in verwerkt. Ik gebruik ze nu puur als afwisseling voor meneertje.
Vandaag komt ook degomeat binnen en dan heb ik voor meneer bosduifmix, eendmix, konijnmix, darf kat, all animal parelhoen, kipmix en kalkoen/vismix. Dan heb ik voor iedere dag een ander smaakje. Ik ga er wel extra spiervlees door malen, omdat ik de mixen niet compleet vind. (Zijn de meeste ook niet)
Ook ga ik volgende week ofzo zelf kvv voor hem maken met kip en kwartelkarkas, kalkoen en paardenvlees en orgaanvlees van allerlei soorten. Gezien zijn liefde voor afwisseling ga ik wel verschillende soorten maken. ::)
Oh ja, juist, daar denk ik nooit meer bij na, omdat ik ze al tijden enkel heel af en toe voer... ::)

Ik duim mee dat hij de degomeat goed eet.
En veel succes met je malen. Zoveel verschillende smaakjes maken is een heel werk! :o
Ik vind het al goed als ik een keertje maal (doe ik met 4-5kg in een keer) als ik 3 of 4 smaakjes heb... ::) Heb dan eend en gans of konijn en haas, kalkoen en parelhoen zodat het een beetje in de lijn ligt, maar een hele batch met 1 smaak, dat doe ik vrijwel nooit... ::)
Door hannabelgje
Ik ga denk ik alles los malen. Dus porties gemalen kwartelkarkas, porties gemalen paardenvlees, gemalen organen enz. Dan kan ik ze zelf weer mengen met elkaar en zo afwisselen.
Qua kattenkvv vind ik het aanbod niet geweldig. En 7 euro per kilo vindt ik geen grap. Dan ga ik wel zelf malen, lijkt me beter. En ik vind de verhoudingen in de mixen van dego en kiezebrink niet zo geweldig. Bij kiezebrink ontbreekt sowieso het spiervlees, op de bosduifmix na. Dego heeft een hoog botpercentage dus das ook niet alles.
Door Martine-Tom
De enige die ik echt goed vind (mss niet qua verhoudingen hoor, maar puur op hoe Doki het erop doet en hoe graag hji het eet) zijn Bibi en de beefmix van Dego. De duurdere vind ik ook goed maar gewoon echt té duur!
En als hij mag kiezen zal hij altijd zelf gemalen boven kvv verkiezen, daar kan ik ook echt alles in vermalen en hij eet het op waar hij bij kvv echt wel voorkeuren heeft.
Door Ruisje
pearlsofpassion schreef: Oh ja, juist, daar denk ik nooit meer bij na, omdat ik ze al tijden enkel heel af en toe voer... ::)

Ik duim mee dat hij de degomeat goed eet.
En veel succes met je malen. Zoveel verschillende smaakjes maken is een heel werk! :o
Ik vind het al goed als ik een keertje maal (doe ik met 4-5kg in een keer) als ik 3 of 4 smaakjes heb... ::) Heb dan eend en gans of konijn en haas, kalkoen en parelhoen zodat het een beetje in de lijn ligt, maar een hele batch met 1 smaak, dat doe ik vrijwel nooit... ::)
Ik maak altijd een kilo of 10 in een keer en dat is één smaak: stuk of 5-6 diersoorten. ;) Daar eten ze dan een week of 6-7 van. De volgende batch is dan weer met deels andere diersoorten. Wel krijgen ze 3 dagen in de week makkelijke barfhapjes die niet in de mix zitten.
hannabelgje schreef: Ik ga denk ik alles los malen. Dus porties gemalen kwartelkarkas, porties gemalen paardenvlees, gemalen organen enz. Dan kan ik ze zelf weer mengen met elkaar en zo afwisselen.
Qua kattenkvv vind ik het aanbod niet geweldig. En 7 euro per kilo vindt ik geen grap. Dan ga ik wel zelf malen, lijkt me beter. En ik vind de verhoudingen in de mixen van dego en kiezebrink niet zo geweldig. Bij kiezebrink ontbreekt sowieso het spiervlees, op de bosduifmix na. Dego heeft een hoog botpercentage dus das ook niet alles.
Dat is heel veel werk, Hanna, en ik hoop voor je dat hij dat beter eet dan al zou je meerdere diersoorten door elkaar malen. Mijn ervaring is dat een gemengde mix beter wordt gegeten.
Door hannabelgje
Ik ga het ook mengen, maar als ik het afzonderlijk maak dan kan ik ook verschillend mengen. Dus bijvoorbeeld 1 dag paardenvlees, lamsorgaan en kwartel. Andere dag kwartelkarkas met kalkoenvlees en kiporgaan enz.
Als ik 1 soort maak ben ik bang dat hij het niet eet. Hij wil niet twee dagen achter elkaar hetzelfde eten. Dat is mij inmiddels wel duidelijk.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door