Moderators: koekje, pearlsofpassion
hannabelgje schreef: Gisteravond wilde hij alleen blik eb brokjes. Vanmorgen ging er met smaak bosduifmix in. Ik zal vooral geduld moeten hebben vrees ik. Ik vind dat hij zo weinig eet.Hoeveel werkt ie op een dag weg en wat weegt ie inmiddels?![]()
hannabelgje schreef: Ik had inderdaad gezien dat de kwaliteit van de andere blikjes heel anders is. Voordeel is wel dat ze compleet zijn (cosma is dat niet) en er zit ook geen graan in verwerkt. Ik gebruik ze nu puur als afwisseling voor meneertje.Oh ja, juist, daar denk ik nooit meer bij na, omdat ik ze al tijden enkel heel af en toe voer...
Vandaag komt ook degomeat binnen en dan heb ik voor meneer bosduifmix, eendmix, konijnmix, darf kat, all animal parelhoen, kipmix en kalkoen/vismix. Dan heb ik voor iedere dag een ander smaakje. Ik ga er wel extra spiervlees door malen, omdat ik de mixen niet compleet vind. (Zijn de meeste ook niet)
Ook ga ik volgende week ofzo zelf kvv voor hem maken met kip en kwartelkarkas, kalkoen en paardenvlees en orgaanvlees van allerlei soorten. Gezien zijn liefde voor afwisseling ga ik wel verschillende soorten maken.![]()
pearlsofpassion schreef: Oh ja, juist, daar denk ik nooit meer bij na, omdat ik ze al tijden enkel heel af en toe voer...Ik maak altijd een kilo of 10 in een keer en dat is één smaak: stuk of 5-6 diersoorten.![]()
Ik duim mee dat hij de degomeat goed eet.
En veel succes met je malen. Zoveel verschillende smaakjes maken is een heel werk!
Ik vind het al goed als ik een keertje maal (doe ik met 4-5kg in een keer) als ik 3 of 4 smaakjes heb...Heb dan eend en gans of konijn en haas, kalkoen en parelhoen zodat het een beetje in de lijn ligt, maar een hele batch met 1 smaak, dat doe ik vrijwel nooit...
![]()
hannabelgje schreef: Ik ga denk ik alles los malen. Dus porties gemalen kwartelkarkas, porties gemalen paardenvlees, gemalen organen enz. Dan kan ik ze zelf weer mengen met elkaar en zo afwisselen.Dat is heel veel werk, Hanna, en ik hoop voor je dat hij dat beter eet dan al zou je meerdere diersoorten door elkaar malen. Mijn ervaring is dat een gemengde mix beter wordt gegeten.
Qua kattenkvv vind ik het aanbod niet geweldig. En 7 euro per kilo vindt ik geen grap. Dan ga ik wel zelf malen, lijkt me beter. En ik vind de verhoudingen in de mixen van dego en kiezebrink niet zo geweldig. Bij kiezebrink ontbreekt sowieso het spiervlees, op de bosduifmix na. Dego heeft een hoog botpercentage dus das ook niet alles.