Moderators: koekje, pearlsofpassion
TMG1961 schreef: Hij eet inmiddels weer volop bot, gisteren en eergisteren fazant en vandaag eendennek, morgen krijgt ie een hele kwartel en wat hart verdeelt over 2 maaltijden. Kwartel weegt 210 gram.Ah..fijn om te horen..Ik had hier hetzelfde probleem..vleesbot laten ze liggen of ze kauwen er alles af dat bot overblijft..En daarbij hadden ze hier ook weer voorkeuren qua diersoorten..Ik voer nu dus overwegend wild..dan weet ik ten minste zeker dat het gegeten wordt door allemaal.
Ik vermoed dat ie meer van wild houd dan van de tamme diersoorten.
wijkje schreef: Ah..fijn om te horen..Ik had hier hetzelfde probleem..vleesbot laten ze liggen of ze kauwen er alles af dat bot overblijft..En daarbij hadden ze hier ook weer voorkeuren qua diersoorten..Ik voer nu dus overwegend wild..dan weet ik ten minste zeker dat het gegeten wordt door allemaal.Ik maal inderdaad ook omdat Mowgli zo'n zeikerd is. Ik kan niet zo goed aan wild komen, en moet dus ook tamme diersoorten gebruiken. Door te malen kan ik Mowgli foppen en weet ik dus zeker dat hij alles binnen krijgt wat hij nodig heeft.
Tamme diersoorten voer ik af en toe wel maar ik weet dat niet alle katten het hier even geweldig vinden...Ik vind belangrijk dat met name de oude katten wel dagelijks hun porties krijgen..De jongere generatie kan buiten ook nog wel wat vangen..Die komen echt niet zomaar om van de honger...En ik heb ook wel gemerkt dat het soms wat tijd nodig heeft om te wennen aan bepaalde diersoorten...Tam konijn vonden ze hier in begin ook niet geweldig, maar ondertussen wordt dat redelijk gegeten..Maar wilde diersoorten staan hier echt bovenaan wensenlijstje..Wild konijn barfen ze bijvoorbeeld wel goed weg maar vele andere soorten weer niet..Ik maal tegenwoordig alles maar..