Moderators: koekje, pearlsofpassion
Zaniematsu schreef: Heb jij je molen weggegooid? Ik las ook je loodvergiftiging bij Mowgli! Wat kwam er uit de uitslag? (even oftopic vraagje tussendoor)Ik heb destijds de Westmark meteen weggegooid en uiteindelijk een Porkert 32 besteld en daarmee zonder problemen gemalen. Maar zoals ik al schreef, je moet heel erg goed opletten dat je de molen goed in elkaar zet.
Kwam het door de molen? Ik heb ook deze molen en heb ook die zwarte troep. Maar volgens mij meer bij het mes.
Ik moet me even bedenken of ik daar wel 10 kg fazantkarkas door heen wel draaien .....
Zaniematsu schreef: Misschien was het een ander vergif?Nee, het was geen ander vergif. We hebben dat splintertje lood wat uit Mowgli's darm kwam door de da naar het laboratorium laten sturen en laten onderzoeken. Het was echt lood.
Zaniematsu schreef: Dus toch wel een loodvergiftiging zoals het vermoeden al meteen was.... Waar kwam dat lood vandaan? Van geschoten wild? Of van de renovatie destijds van jullie huis/balkon?We vermoeden dat het van de sanering van onze buitenfassade en balkon is gekomen, of door een gals in lood balkonscherm 1 etage hoger in ons buurhuis. Daar was een glasplaat kapot, dat moest gerepareerd worden. De malloot die het kwam repareren, heeft eerst met een hamer alle glasplaten kapotgeslagen waardoor er splinters op ons balkon zijn gekomen. Misschien was er ook een stukje lood bij. Wij hebben geprobeerd alles weg te zuigen met de stofzuiger, maar ja, je ziet niet altijd alles.
Is Mowgli helemaal hersteld van de loodvergiftiging?