Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mevroi Kruim
Annemarie Rijnveld schreef: Zet je dan alsjeblieft ook een plaatje ervan hier?, want ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat een aambeeldsnoeiert is.
Tssss, wel ff lezen hè, er staat al lang een plaatje >:(

Er zit idd een bladveer in het handvat verwerkt, en die heeft het bij mij dus een jaar of 12 uitgehouden. Ik had er 2 die ik zowel voor botten als voor takken gebruikt heb. Op een gegeven moment waren ze wel erg gebutst en bot en toen heb ik 2 nieuwe gekocht.
Anne in Duitsland schreef: Schinnen Dank! :biggrin2:
Gern g'schehn :biggrin2:
Door Cisca
Korte update:

Appelazijn is BAH! Zelfs al doe ik maar een druppie bij het drinkwater, de dames trekken er de neus voor op. Geen succes dus.

Ik ben er achter gekomen dat als ik een beetje yoghurt met de niertjes meng ze het allebei wel opeten, dus 2 keer in de week 2 eetlepels yoghurt bij de niertjes (niertjes heb ik gepureerd zodat het goed te mengen is) daarbij gooi ik ook een beetje groentemix ter hoeveelheid van een diepvriesblokje. (half blokje per kat dus) In de maagjes van prooidiertjes zit immers ook weleens wat en ik zag dat meer mensen yoghurt en groentemixen gebruiken.  Daarnaast geef ik ze 2 x in de week een ei en op zaterdag een kuikentje.

Ik heb hieronder even het huidige weekmenu gezet, hoop dat ik het zo een beetje goed heb met de verhoudingen etc.

Rocca lijkt er een beetje steviger onder te worden, terwijl Tigra juist iets slanker lijkt, ga Tigra dus net iets meer geven als Rocca kijken wat het effect is.

WEEKMENU

Maandag         110g vlees/bot, 110g spiervlees , 45g hart, 1 ei

Dinsdag         110g vlees/bot, 110g spiervlees , 45g nier, 2 el yoghurt, groentemix

Woensdag  110g vlees/bot, 110g spiervlees , 45g lever, ½ tl zalm olie

Donderdag 110g vlees/bot, 110g spiervlees , 45g hart, 1 ei, groentemix

Vrijdag         110g vlees/bot, 110g spiervlees , 45g nier, 2 el yoghurt, groentemix,  ½ tl zalm olie

Zaterdag         110g vlees/bot, 110g spiervlees , 45g hart,
                        2 kuikens (ieder 1)

Zondag         110g vlees/bot, 110g spiervlees , 45g lever, 2 el yoghurt, groentemix,
Door Mevroi Kruim
Prima als katten groente lusten, niks mis mee, maar maaginhoud eten ze dus echt niet, dus dat is geen reden om ze groente te geven. Honden eten dat wel maar katten griezelen daar echt van.
In het begin is het inderdaad lastig, maar uiteindelijk ga je vanzelf zien waar jouw katten het er het beste op doen. Voor de één is het met een beetje groenten er bij, voor de ander absoluut niet. Zo ook met de percentages, tis gewoon een beetje puzzelen.
Door Cisca
Nou Rocca eet dus eigenlijk alles, en Tirga lust de niertjes alleen als ik ze meng met een beetje yoghurt.

Vond het wel apart dat Tig lijkt af te vallen met dezelfde hoeveelheid waar Rocca dan weer dikker van wordt. En Rocca is juist actiever.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door