Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2562097
Ja, daar zat ik inderdaad zelf ook al aan te denken.
Om 4 dagen rund KVV en 3 dagen BARF te geven.
Alleen.. ik kan niet echt groot inkopen op internet dus, omdat ik dat niet kwijt kan. Elk onderdeel gaat per kilo, dat past nooit in mijn vriesvakje. Dus ben ik nog beperkt!
Wat ik hier makkelijk kan kopen is kip en lam. In totaal zit ik dan op 3 diersoorten.

Muizen en hamsters ga ik ook proberen! Dat zou mooi zijn als hij dat zou lusten :)
Zijn wel duur die beestjes trouwens, maar dan kan ik bijvoorbeeld 1 hamster + 1 muis per week geven.

Ik ga ze straks gelijk bestellen!
Laatst gewijzigd door Mickey op ma 07 jan 2013, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Too
#2562248
Om met kat[ten] te barfen heb je niet echt veel vriescapaciteit nodig hoor, met 1,5 lade kan ik 2 katten wel 3maanden voeren
Nou krijgen ze wel gruwelijk weinig, vinden ze zelf, 80gr/ppoes/ dag.
Ik bestel over t algemeen met hondenmensen mee [dan zijn er zelden bezorgkosten wegens grote hoeveelheid]
en kies dan voor een paar kilo vleesbot en wat spiervlees misschien een paar kwartels of duifjes... iig dingen die in de gewone winkel moeilijk te krijgen zijn of erg kostbaar
Orgaan koop ik vaak per [half] pond bij de [bio]slager of de poelier .. met een kilo per soort doen we zo vreselijklang dan gebruik ik die ruimte liever voor andere dingen
Een paar visjes, gewoon een stuk of 4 sardientjes of 2 kleine horsmakreeltjes op de markt, toch weer goed voor een paar weken

T is wel te doen maar je moet er even handigheid in krijgen, ik heb al heel erg vaak zitten rekenen aan een extra vriezertje maar eigenlijk heb ik t gewoon niet nodig Al zou t soms wel fijn zijn een beetje meer ruimte te hebben voor mensenvoer
#2562756
Een van de redenen dat ik wel een tweede vriezer heb, is dat ik maar eens per week/2 weken kook voor mezelf, ik heb die drie laatjes gewoon echt nodig voor mijn eigen eten.

En aangezien de 2e vriezer toch in de schuur staat, heb ik wel een redelijk grote gekocht.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door