Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door kira
Even een update. Het botwerk ging nog niet, dus mixen ingeslagen, vlees in kleine stukjes gesneden op hachee formaat, kiporgaan, gerekend en gemengd. Ze zijn er dol op. Het eerste kuikentje, wel opengesneden, is ook op. Dit weekend ga ik weer een klein stukje konijnkarkas geven. Ik moet het voer hier weghalen omdat de honden het anders opeten en ik vrees dat grote beer mogelijk niet alleen het barfhapje opeet maar per ongeluk ook het poesje (haar neus is vele malen groter als een kitten dus denk niet eens dat ze ziet dat er aan het botje nog een poesje aan het eten is :P) en in het weekend heb ik meer tijd om alles gescheiden te houden zodat ze rustig kunnen oefenen met een botje.

De kattenbak ruikt heerlijk fris, de poepjes zijn minimaal en van goede kwaliteit. Poesjes blij en wij blij. Oh, Minoes is een blijvende naam, de ander zijn we nog niet uit, wellicht wordt het Dirkje of Zusje (ze lijkt erg op onze vorige poes, Suske die we Susje noemde).
Door Martine-Tom
Ideaal he die barfpoepjes  :)
Verbaas me er ook nog steeds over, nu 2 kattenbakken gewoon beneden en je ruikt NIKS, had ik het maar eerder geweten  ;)

Nekken gaan bij mini en maxi hier prima, maxi at vanaf 2.5 kilo ook vleugels enzo  :)
Door Limpy
Stoere poezekinders die meiskes van je, wellicht moeten ze eens hap in de neus van grote beer zeggen zodat zij het verschil ziet/voelt?

Ken je het boek/film van Minoes? Daar zaten ook een paar geweldige kattenpersonages in met leuke namen....waar mij helaas alleen eigenwijze Jakkepoes van is bijgebleven.
Maar Zusje is ook wel een leuke naam (op mn vorige werk hadden we een groene baviaan die zusje heette, geweldig leuk wijf was dat)
Door kira
Ze heeft haar eigen naam gekozen: Pimpelmoentje. Ze liggen nu heel lief naast mij te slapen. Kuiken kunnen ze nu eten. Muis ging nog niet, Foppe vond hem wel lekker.
Door bordie
hoe krijg je een kitten aan t eten?
gemalen orgaan wil ze niet eten
ze is 9 weken...en 930 gr
dus ze moet wel wat eten...
hebben jullie tips?
morgen gaan we wat geplette kipnek proberen...

http://i944.photobucket.com/albums/ad28 ... WA0001.jpg
haring bijna op....

http://i944.photobucket.com/albums/ad28 ... WA0001.jpg
kippennek gaat er goed in.

http://i944.photobucket.com/albums/ad28 ... WA0002.jpg
sta ik er goed op?

http://i944.photobucket.com/albums/ad28 ... 07-626.jpg
hertenspiervlees ging er ook goed in...
Laatst gewijzigd door bordie op zo 08 jul 2012, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pearlsofpassion
Mengen met gemalen vlees dat ze wel lust.
Steeds meer orgaan toevoegen zodat ze aan de smaak kan wennen.

Uithongeren werkt bij katten niet (ze verliezen zelfs hun hongergevoel als het te lang duurt, los van de leververvetting en het feit dat je kitten erg jong is), dus je moet ze altijd overtuigen om iets te eten door het wel lekker te maken. 
Je kan natuurlijk ook ei toevoegen om het lekker te maken. Of als laatste blik als het echt niet zou werken.
Maar als ze zo klein zijn, zou het met vlees ook moeten lukken.

Geef je orgaanmix? Of alles gescheiden? En lust ze geen van allen? Het is meestal wel even wennen natuurlijk, maar katten kunnen ook iets de eerste keer niet willen en de tweede keer zonder problemen. Of iets langer volhouden.
Ik heb een kat die graag lever eet maar niet zo graag hart en nier. En dan weer een andere die net omgekeerd is.  Het zou kunnen dat je katje een bepaald orgaan wel apart zou eten, maar in de mix dat verloren gaat en het niet meer lekker is.

Het is even rustig uittesten, een paar keer aanbieden (maar ook ander voer dus, want niet uithongeren). Als ze het echt niet wil, mengen met iets dat ze wel lekker vind en liefst een tijdje laten intrekken natuurlijk.
Hier werkte het prima om een karkasje met orgaan erin te voeren.  Voor de nier was dat. Sindsdien eet hij het gewoon los ook met smaak, nochtans had hij het voorheen al een paar keer geweigerd.  Konijnkarkasjes (zeker de ribstukjes) zijn erg gemakkelijk te knagen voor katjes.
Door bordie
het kitten is gister aangeschaft dus ook bij de moeder vandaan...en stond op br*k.
leverworst heeft ze wel een klein stukje van gegeten.
ik geef orgaanmix. 
morgen maar stukje parelhoenkk proberen, heel kleine stukjes hoor.
ik hou jullie op de hoogte.
Door Martine-Tom
Ik ben begonnen met kvv en dat hapje voor hapje in zijn bekje gesmeerd, in het begin had hij 5 happen nodig om te beseffen dat het eten was, later 4...3....enz
nu eet hij de oren van mijn kop haha
Door salem
Weet je zeker dat het kitten 7 weken is (wat hoe dan ook veel te jong is)
Ik zou eerst gewoon KVV proberen, als ze echt niet wil eten kijken of je er blik in krijgt, desnoods gourmet of whiskas daar heb ik al heel wat katten weer mee aan het eten gekregen.
In principe moet barf geen probleem zijn, hier eten ze met die leeftijd bijna alles al wel.
Op deze leeftijd krijgen ze bij mij 4x per dag eten en staat er brok ik de bench (sorry maar compleet barf voor de opvangers is voor mij niet te betalen)
Als ze jonger dan 6 weken zijn krijgen de kittens hier 6x per dag iets aangeboden.
Zorg in ieder geval dat ze gaat eten, wat het dan ook maar mag zijn.
Door pearlsofpassion
Ik denk toch dat rauw vlees erg gemakkelijk moet gaan op die leeftijd. Zelfs al hebben ze al brok gehad.

Hoeveel weegt het kittentje?

Parelhoenkarkas lijkt mij wel erg hard.  Zelfs gemept.  Ik zou het malen, of niet geven.  Zowiezo erg opletten met kale karkassen bij katten, ze hebben al snel last van kaal bot. Dan zou ik het ook malen met extra spier erbij.

Eet ze wel gewoon spiervlees? Want dat lees ik nergens. 
Ik zou eens orgaan apart proberen. Eens met hart beginnen.
Door bordie
pearlsofpassion schreef: En gisteren was ze nog maar 7 weken ???

Hoeveel weegt ze dan? Daar kan je vrij goed op schatten.
het is een kitten van mn vriendin...ik wist niet precies hoe oud ie was.....
ze gaan m vandaag wegen
hij moet ff wennen ook...is er net een paar dagen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door