Moderators: koekje, pearlsofpassion
cath schreef: dank je,ik hoop het echt,want een paar pagina's terug worden mijn vragen toch wel terug gehaald, over de kvv rollen electrische messen en zo.Ik geloof ook niet dat iemand boos op jou is, hoor! Ik bedoelde jou in ieder geval niet met mijn vorige post!wist niet dat ik daar mensen onzeker mee maakte, sorry daarvoor.
groetjes
cath
cath schreef: leuk om weten.Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Meerdere malen ontdooien is gewoon niet goed, er blijft geen vitamine meer over, als jij je daar goed bijvoelt, en zelf ook met een gerust hart ontdooid eten zou willen eten, zou ik dr ook echt niet wakker van kunnen liggen.....
ik geef zeker geen informatie waar ik niets van af weet. ik wil alleen maar ervaringen van andere mensen weten, en ik mag toch zeggen dat ik me bij bepaalde dingen niet goed voel, bv ontdooien en herinvriezen. ieder zijn gedacht niet?
ik vind het leuk om te weten wat mensen geven aan hun dieren en of ze het lekker vinden, enzomeer .
ik heb toch het gevoel dat er mensen boos zijn, maar ja het was niet de bedoeling om mensen aan te vallen dat heb ik trouwens al gezegd. Het ligt blijkbaar gevoelig voor sommige mensen
groetjes
cath
Senta schreef: Iedereen moet doen waar die zich goed bij voelt. Meerdere malen ontdooien is gewoon niet goed, er blijft geen vitamine meer over, als jij je daar goed bijvoelt, en zelf ook met een gerust hart ontdooid eten zou willen eten, zou ik dr ook echt niet wakker van kunnen liggen.....Volgens mij had je een waarschuwing gehad dat je niet meer zomaar dingen mag gillen die je niet kan onderbouwen. Denk dat je nu wel genoeg mensen bang gemaakt hebt.
Maar gaat het fout......draai je dat niet zomaar meer één twee drie terug. Ik heb hier 2 dieren rondlopen die op ontdooid eten hebben gestaan, een is dr op opgegroeid, de ander helaas zonder dat ik dat wist. Beide dieren zijn ernstig ziek geworden waarvan een onherstelbaar.
Ik neem aan dat men begrijpt dat ik dat risico never nooit meer neem, dus ik ontdooi niet meer, alleen als ze het gevoerd krijgen.
Martine-Tom schreef: Volgens mij had je een waarschuwing gehad dat je niet meer zomaar dingen mag gillen die je niet kan onderbouwen. Denk dat je nu wel genoeg mensen bang gemaakt hebt.+1
Onderbouw het of hou er over op.
kakocavi schreef: Ik wissel ook af tussen kvv en zelf malen. Mijn katten zijn nogal kieskeurig en de enige kvv die ze tot nu toe zonder problemen eten zijn cattery van Tinlo en bosduifmix van Kiezebrink. Dat zou samen neerkomen op vier diersoorten, vijf als je de eendenlever in de cattery meetelt. Omdat ik weet dat ze van tonijn en makreel houden en een moord doen voor duif kan ik andere diersoorten daar doorheen mixen en ze zo aan wat meer afwisseling helpen.Ook ontdooid bot is nog altijd beter dan een calciumsupplement!
Nadeel voor mij is dat ik alleen een klein handmolentje heb en geen geld voor wat beters, het malen duurt dus lang en niet geheel ontdooid vleesbot krijg ik er niet doorheen, grotere botten dan van in kleine stukjes geknipt duifkarkas malen wordt ook lastig. Ik denk erover om voortaan half bebroren vlees en orgaan te malen en in plaats van bot eierschaal of een calciumsupplement (bij zooplus hebben ze heel wat keus zag ik) te gebruiken. Bot zal vast beter zijn, maar het knippen en malen van de karkassen duurt gewoon te lang vind ik, dat komt de kwaliteit niet ten goede.