Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Flip*
pearlsofpassion schreef: euhm.... die pb wil ik ook wel... :-[
Ik ga straks weer in Stekene wonen en dan pas kan ik met barfen beginnen, dus ik zal ook moeten afspreken met de mensen uit Antwerpen (en BOZ) of Gent (Nevele dus). Zit er ergens tussenin...
Het duurt nog wel even, maar al even op voorhand rondkijken, en in het oog houden, kan geen kwaad natuurlijk. Anders vraag ik het tegen dan nog wel eens hoor. ;)
zal het even copy-pasten :)
Door mauw
eelke schreef: Hier een BoZ'er, das toch ook aardig in de buurt van antwerpen. En ik ga inderdaad 27 januari eendenspul halen :)
Vorige week heb ik met Flip een bestelling gedaan van versvoer. Zij heeft 1 kat, maar ik heb 2 grote honden, en moet dus ook best vaak bestellen. Dus genoeg mogelijkheden hier ook in de buurt hoor!
In Ossendrecht zit een afhaal adres van Richard, als ik het goed heb :)
Ik ga even even testen of poes eend wel lust voor ik er 15g van in huis neem :biggrin2:
Als ik groen licht heb van poes is er dan een mogelijkheid om bv maar 5 kg te bestellen?
*Flip* schreef: Het kan zijn dat jouw kat meer nodig heeft. De % op BP zijn richtlijnen. Kan zijn dat jouw kat al harde of juist te zachte poep krijgt bij 40% vleesbot, andere katten hebben bij 60% nog nergens last van. Gewoon poep&vetlaagje in de gaten houden. Flip is een kleine 6kg en eet 250-300gr per dag, dat is bijna 5% van zijn lichaamsgewicht en toch komt er geen gram vet aan, andere katten worden al dik bij 2%.
Ik zal er met mijn neus bovenop zitten :P
*Flip* schreef: kuikens kan je in sommige dierenwinkels krijgen, sowieso bij elke barfleverancier. Als je een hamer hebt kan je de eendennekken plat slaan en dan doormidden knippen, dat maakt het voor de kat gemakkelijker.
De kat moet echt nog leven hoe hij het beste kan knagen. Hier zijn kippennekken echt peanuts geworden, 2x hap 1x slik en het is weg :o Ooit duurde dat ook een paar minuten.
;
Het zullen kwartels, eendagskuikens en kippennekken worden om mee te beginnen, als mevrouw eend lust dan zal ik later dat nog bijvoegen.
kwartels zijn een volledige maaltijd heb ik begrepen dus voor Happy 1/4 kwartel ongeveer. En eendagskuikens worden soms dagelijks gegeven is dat aanvulling of snackie?
*Flip* schreef: EDIT: De Colruyt heeft kwartels, duiven(Flip lust enkel deze duif ??? ) en parelhoen(hiervan zijn de looppoten wel te hard) in de diepvries. De kwartels zijn daar amper duurder dan kwartels zonder kop & veren van vb dogshape. Nu, in het wild seizoen/kerst hebben ze ook haas en hert/ree in de diepvries. Ook duurder, maar misschien handig om te testen of de kat het lust, voordat je kilo's gaat bestellen.
Super tip! daar ga ik vandaag nog naartoe :)

Heb er zin in! op naar de colruyt om wat testers te halen ;D
Door Limpy
Kwartels waar alles nog inzit qua orgaan zijn idd compleet, heb je zo´n bloterik (zonder veren) zitten niet alle organen er meer in...
De bloterikken wegen meestal ruim 200 gram, zou ik een halve van geven op 1 dag....
Door eelke
Het zit per 15 kg in de doos. Maar dan moet ik zelf even kijken hoeveel ik wil bestellen, misschien neem ik er dan nog wel 10 bij, dan kun jij de andere 5 kg overnemen :)
Door mauw
Zo de parelhoen en kwartels zijn binnen (ziet er verdikke lekker uit)  :biggrin2:

Ik vond het toch wat duur:
6 jumbokwartels 10.89/kg
1 parelhoen koste 7.05 /1200gram

Helaas kan ik vanavond niet portioneren, zal dus voor morgen zijn met de super handige lijst van Koekje waarvoor dank :biggrin2:
Door pearlsofpassion
In de colruyt vind je toch enkel voor humaan gebruik?  :biggrin2:

Ik vind het ook wel wat te duur. Voor een keertje, om te proberen, zou ik het misschien wel eens doen (maar ik heb parelhoenkarkas en kwartelkarkas kunnen overkopen, dus daar heb ik geluk in), maar zeker geen gewoonte van maken...
Door mauw
Heb dat inderdaad gekocht omdat het een redelijk kleine hoeveelheid is en achja anders eet ik morgen ook maar een kwarteltje :P
De duif vond ik helemaal niet te betalen maar af en toe vliegt er hier wel eentje tegen het raam is dat eigenlijk ook bruikbaar?
ivm coccidiose ed? 
Door eelke
kijk ook eens op www.caroba.nl zij bezorgen, of gaan ook bezorgen in belgie. Als ze dat nog niet doen kun je altijd eens mailen of ze wel langs willen rijden. Verkopen ook kwartels en kuikens etc. Bestel bedrag voor gratis bezorgen is hier €25,- dus dat valt ook erg mee!
Door mauw
eelke schreef: kijk ook eens op www.caroba.nl zij bezorgen, of gaan ook bezorgen in belgie. Als ze dat nog niet doen kun je altijd eens mailen of ze wel langs willen rijden. Verkopen ook kwartels en kuikens etc. Bestel bedrag voor gratis bezorgen is hier €25,- dus dat valt ook erg mee!
Dat is inderdaad een pak minder dan de 60 euro die je minimaal moet afnemen bij dogshape bedankt voor de tip
Door eelke
Kweet natuurlijk niet of ze andere bedragen voor belgie rekenen... maar volgens mij valt het wel mee. Kweet niet hoeveel moeite het voor jou is om richting Boz te komen?
Door mauw
Zo mailtje is onderweg.  :)
Boz is te doen maar dan moet het al een koopje zijn ;)

Verder heb ik ook even gebeld met Avado (schoten BE) Mevrouw was heel vriendelijk, barft zelf (nouja de honden dus)
en ga maandag even langs voor wat meer informatie.

De kwartel en parelhoen zijn aan het ontdooien pf kan ni wachten  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door