eelke schreef:
Hier een BoZ'er, das toch ook aardig in de buurt van antwerpen. En ik ga inderdaad 27 januari eendenspul halen
Vorige week heb ik met Flip een bestelling gedaan van versvoer. Zij heeft 1 kat, maar ik heb 2 grote honden, en moet dus ook best vaak bestellen. Dus genoeg mogelijkheden hier ook in de buurt hoor!
In Ossendrecht zit een afhaal adres van Richard, als ik het goed heb
Ik ga even even testen of poes eend wel lust voor ik er 15g van in huis neem

Als ik groen licht heb van poes is er dan een mogelijkheid om bv maar 5 kg te bestellen?
*Flip* schreef:
Het kan zijn dat jouw kat meer nodig heeft. De % op BP zijn richtlijnen. Kan zijn dat jouw kat al harde of juist te zachte poep krijgt bij 40% vleesbot, andere katten hebben bij 60% nog nergens last van. Gewoon poep&vetlaagje in de gaten houden. Flip is een kleine 6kg en eet 250-300gr per dag, dat is bijna 5% van zijn lichaamsgewicht en toch komt er geen gram vet aan, andere katten worden al dik bij 2%.
Ik zal er met mijn neus bovenop zitten
*Flip* schreef:
kuikens kan je in sommige dierenwinkels krijgen, sowieso bij elke barfleverancier. Als je een hamer hebt kan je de eendennekken plat slaan en dan doormidden knippen, dat maakt het voor de kat gemakkelijker.
De kat moet echt nog leven hoe hij het beste kan knagen. Hier zijn kippennekken echt peanuts geworden, 2x hap 1x slik en het is weg
Ooit duurde dat ook een paar minuten.
;
Het zullen kwartels, eendagskuikens en kippennekken worden om mee te beginnen, als mevrouw eend lust dan zal ik later dat nog bijvoegen.
kwartels zijn een volledige maaltijd heb ik begrepen dus voor Happy 1/4 kwartel ongeveer. En eendagskuikens worden soms dagelijks gegeven is dat aanvulling of snackie?
*Flip* schreef:
EDIT: De Colruyt heeft kwartels, duiven(Flip lust enkel deze duif ??? ) en parelhoen(hiervan zijn de looppoten wel te hard) in de diepvries. De kwartels zijn daar amper duurder dan kwartels zonder kop & veren van vb dogshape. Nu, in het wild seizoen/kerst hebben ze ook haas en hert/ree in de diepvries. Ook duurder, maar misschien handig om te testen of de kat het lust, voordat je kilo's gaat bestellen.
Super tip! daar ga ik vandaag nog naartoe
Heb er zin in! op naar de colruyt om wat testers te halen