koekje schreef:
Ik vind dat buiklelletje zo grappig 
Ot heeft ook een klein buiklelletje, maar is de slankheid zelve. Sien daarentegen heeft een aardige hangzak, is wat mollig, maar heeft wel een duidelijke taille van bovenaf gezien. Katten (ik geloof met name poezen) die steriel gemaakt zijn, krijgen volgens mij snel een lelletje of hangbuik, wat niet direct iets te maken hoeft te hebben met te dik.
Klopt, dat buiklelletje wil niet meteen zeggen dat ze een hangbuik hebben, daarom moet je ook echt gaan voelen, je ziet dat niet altijd op het zicht. Mijn Kleintje is ook een steriele poes en is heel slank (wat te slank naar mijn zin), maar heeft ook zo'n zakje hangen. Met niets in dus. Pas als daar iets in zit (zoals bij Cuzco), kan je van te dik spreken.
Als er bij Sien wel wat in zit, is ze wel wat dikkig (zoals je zelf al aangeeft), zelfs al heeft ze taille van bovenaf.
Maar het is ook een beetje subjectief wat je nu niet té dik vind en wat niet. Volgens de algemene richtlijnen zou zo'n echte hangbuik (dus met iets in) niet aan te raden zijn bij katten (gewoon wat los vel komt dus wel vaak voor, zeker bij wat oudere poezen, en wil niets zeggen). Maar niet iedereen gaat daar zo in mee.
Ik vind een kat ook sneller te mager dan de richtlijn zegt. Ik vind het gewoon niet aangenaam als ik teveel bot voel bij het aaien.
En Flin: die eerste foto. Dat heb ik bij mijn katten zelfs nooit geprobeerd.