Hoi Tannetje, bedankt voor je reactie! Echt een geval van de soep en hoe heet en selectief luisteren denk ik zo
Nou blijf ik toch wel nieuwsgierig natuurlijk. Die 6-8 prooien per dag geldt dan voor kleine knaagdieren neem ik aan. Maar katten eten ook vogels, konijnen, die van mij wel eens een eekhoorn, dat soort werk. En dat gaat dan echt wel grotendeels gelijk naar binnen: als je wat laat slingeren is het zo in het verkeerde keelgat verdwenen, zonde van het harde jaag-werk dus. Dus ik denk dat je dat best met enige korrels zout kunt nemen. Katten moeten echt wel grotere hoeveelheden in 1x weg kunnen werken qua maag.
Dat 75% van de recepten (idd, ?? ??) op BP niet zouden deugen, daar geloof ik geen bal van. Laat hem maar eens met onderbouwing komen, dat zou mij zeer interesseren. Wat er hier aan menu's genoemd staat gaat nooit over elke dag exact hetzelfde maar over weekplanningen met minimaal 5 diersoorten, dus kom maar op!
Brok net zo goed als barf, nou neu, daar kan ik het echt niet mee eens zijn. Hier speelt wsch toch ook een gebrek aan ervaring met langdurig barf-gevoerde dieren. Anders weet je wel beter. Maar goed, het is idd een verbetering tov barf is vergif en brok is het enige juiste.
Dat katten prima zetmeel kunnen verteren, laat maar zien aub, dat vind ik heel interessant om te lezen en daar zie ik dus graag een onderbouwing van. En dan kun je nog van mening verschillen over wat 'prima verteren' zou moeten inhouden. In biochemische zin effectief verwerken tot energie/vet of de effecten van het moeten verwerken van zetmeel op langere termijn.
Geen oorzaak diabetes: ook graag onderbouwing. Waarom bij mensen wel en bij katten niet?
Brokken geen oorzaak tandsteen: zie boven. En hoe komt het dan dat ik iig een enorme verbetering zie op barf tov op brok? En niet alleen ik.