Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tamarah
ik voer Tinlo (alle smaken) vanwege de afwezigheid van granen en de verkrijgbaarheid in de buurt. Dacht dat deze vrij goed was. Ben Haaksbarf aan het uitzoeken, als tip van iemand gekregen. Spiervlees kan ik wel eens proberen , staat bij het uitzoeklijstje.

Zijn drolletjes zijn mooi droog (wel uitgeprobeerd  8) ) Bevat niet te veel bot, ziet er gewoon netjes uit , niet te donker niet te licht. Hij kreunt, klaagt, staat krom te persen, is niet fijn om te zien en te horen. Hij drinkt dankzij een fontein in huis en een vijver buiten voor een kat erg veel, is absoluut niet uitgedroogd (dat houden we heel erg goed in de gaten).

Het zal vast wel beter gaan als er een nieuw evenwicht gevonden is, voorlopig vind ik het zielig.
Tinlo staat er wel bekend om dat het erg veel bot bevat en erg stoppend werkt.
Er zijn wel meer dieren die er moeilijk van kunnen gaan.
Verder is het een prima Kvv, maar dat is wel geweten.  Ik denk niet dat het zomaar over zal gaan... 
Door tamarah
na wat zoeken een winkel in Kaatsheuvel gevonden die echt alles verkoopt! Nu nog uitzoeken wat ze lusten en waar geen groentes/granen bijgevoegd zit.

Wordt er met spiervlees echt puur spieren bedoelt (dus bv hart) of alles wat geen organen/botten is? Dan heb je het eigenlijk over al het vlees zo'n beetje.
Door tamarah
het gaat buitengewoon goed hier  :)  Ber eet alle kvv soorten en bijna al het "losse"vers. Nous betrap ik steeds vaker erop dat als ze haar (met natvoer) vermengde kvv op heeft, naar Ber zijn overgebleven kvv loopt en dat opeet. Maar nee, zonder natvoer blieft ze haar eigen bakje niet.....
Poepjes zien er goed uit, combinatie van Haaksbarf , Smuldier, Dinapet en 2x per week iets anders doet het goed.

Harde brokjes staan nog steeds bij Nous haar voerplaats en worden zeer zeldzaam gegeten. Ze blijven vanwege het schommelen van Ber z'n bloedsuiker (momenteel is hij weer in remissie) , hij heeft prima door wanneer hij erg laag zit. Als hij brok gaat eten is het een extra controle-moment op de dag waard :)

Wat ik me afvraag:
1)Hebben ze ei nodig? Sinds december willen ze dat niet meer eten (niet rauw, licht gekookt, hard gekookt)
2)Hebben ze yoghurt nodig en zoja waarom?
Door koekje
Fijn dat het zo voorspoedig gaat.

In ei zitten allerlei nodige en leuke voedingsstoffen, zoals biotine bv. Ei is goed voor de vacht. Ipv ei zou je ook een eendagskuikentje kunnen geven
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door