Wat een interessant topic
Nu zijn mijn katten nog niet aan het full-time barfen, maar ik heb vroeger wel eens volledige kippen aan ze opgevoerd.
Wist ik veel welke botten wel en niet mochten...

(Nu besef ik heel goed dat ik vrij veel geluk heb gehad en het ook mis had kunnen gaan...)
Nekjes gingen prima.
Vleugels ook, enkel Kleintje wou ze gemept.
Cuzco at zelfs een karkas gewoon helemaal weg (maar er kwam wel een deeltje in wat speeksel terug uit, maar hij was dan ook compleet niet gewend aan botten verteren en het was wat veel in een keer

).
Ook de poten gingen er gemept (bij de jongens) goed in en bleven erin. Enkel het kogelgewrichtje bovenaan de femur bleef liggen en gooide ik weg.
En dat is het zowat van bot aan een kip zeker? Ruggen reken in bij karkas trouwens.
Tot ik op barfplaats terechtkwam haalde ik kippenbillen en sneed daar zo goed als ik kon het vlees vanaf. Dat portioneerde ik en dat vroor dat in. Dat krijgen ze dan om de dag.
Als het vlees ervanaf was liet ik ze dan een dagje aan de botten knagen. Dolle pret! En het karkasdeel dat er nog aan hangt wordt dan opgeknaagd met soms een pootdeel er nog bij, soms ook niet. De onderzijde met kraakbeen wordt ook altijd mooi afgegeten.
Na een paar uurtjes pret haalde ik het dan weg zodat ze niet te veel bot met een keer zouden binnenkrijgen omdat het er dan nog al eens terug uitkomt. Nu lees ik dus dat het eigenlijk niet zo'n geschikt bot is, maar mijn niet ervaren katten krijgen het toch redelijk weg... Als ik ze zou laten zou alles op termijn op gaan.
Misschien geen referentie? ???