Ivonne,Vreemd gedrag zeg ,
Is het toevallig 'n gecastreerde kater?
Mijn Bram had af en toe 'n gezwollen lip omdat hij met z'n snuit/lip/kin TEveel op de vloerbedekking zat te wrijven.
De eerste keer dacht de DA (die ik toen had) dat er 'n gezwel in z'n lip zat,en heeft het opengemaakt,hij had 3 hechtingen in ze lip.
Toen het later WEER terugkwam en ik hem naar me nieuwe DA nam,vertelde die DA dat het vaker gebeurd wanneer gekastreerde katers zichzelf prettig voelen,en daarom zo met hun lip zitten wrijven.
Operatie was volslagen ONnodig!!!
Hij kreeg 'n paar dagen vrouwelijke hormoonpilletje om de hormoontjes te balanceren,en dan was het weer normaal. Is nog 'n paar keer daarna opnieuw gebeurd,maar 2-3 dagen de pil en dan was het weer voorbij.

Ik zeg niet dat het niet zo is ,maar ik probeer de logica ervan te begrijpen die mij hier even ontgaat.
Heeft jou dieren arts ook uitgelegd hoe dat precies werkt dan Dory,want ik ben em ergens in het verhaal kwijt.En de kater van Yvonne heeft zonder hormonen ook weer een gewone lip.Ik ben erg nieuwsgierig en vindt dit ook heel interesant ,ik hoop dat je da dit heeft uitgelegd hoe het werkt of anders kun je mijn vragen de volgende keer aan hem voorleggen.
Groetjes Sylvia