chooky schreef: Was er niet iemand op de oude ARF-lijst die zelf muizen enzo kweekte voor haar fretten?ja klopt, weet alleen niet meer wie dat was

Moderators: koekje, pearlsofpassion
GardAlb schreef: Hallo allemaal,De dieren zijn best wel gezond, ze hebben alleen bix in hun maag zitten, de muizen die hier gevangen worden hebben caviavoer en vogelzaad in hun buikje. dus het is een beetje lood om oud ijzer. De maag inhoud van een muis is niet echt veel, en anders moet je ze zelf gaan kweken dan weet je wat ze gegeten hebben.
Ik heb er zelf ook over gedacht om muizen te voeren en heb er dan ook naar geinformeerd bij de dsz... Muizen zijn hier geen probleem om aan te komen, ze verkopen zelfs konijnen en ratten in verschillende maten...
Ik heb gevraagd aan die gast van de dsz wat ze te eten krijgen en volgens hem voeren ze "biks"???
Is dat niet wat ze ook aan koeien geven???
Maar zijn deze dieren dan wel voedzaam? Ze zijn in gevangenschap grootgebracht dus krijgen niet het voer dat ze in de natuur zouden krijgen en het lijkt mij sterk dat ze deze dieren een uitgebalanceerd vers voedsel gaan geven...
Met andere woorden, hoe kunnen ze gezonde dieren kweken als deze geen gezond voedsel krijgen?
Of vergis ik me?
Groeten Bob
Urs schreef: Je vergast ze gewoon met cloroform deden we ook op het vogelasiel. Muizen in een pot met deksel dot keukenpapier daar cloro op en hemelen maar. De 1 dags muisjes werden ook wel vergast voor de jonge uilen. Ik heb ook wel muizen en ratten staan knippen best wel goor.Die cloroform is dat dan niet schadelijk als de kat die muis weer opeet? ???
Ollie schreef: Die cloroform is dat dan niet schadelijk als de kat die muis weer opeet? ???Ik heb geen idee, ik zou dat zelf niet geven.
sylvia schreef: Ik heb geen idee, ik zou dat zelf niet geven.Nee ik zou dat ook niet durven geven!
De vriezer is tot op heden nog de beste oplossing geloof ik, maar ja dat moet je kunnen, of levend voeren, waarbij overigens een kans bestaat dat de muis ontsnapt....gebeurt niet vaak maar het gebeurd wel eens. Of toch weer vogels in je voiliere doen dan komen de muizen vanzelf en dan kan Jesse ze zelf gaan vangen.
Boris en Phoebe houden hier ook de boel zoveel mogelijk muisvrij.