Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door YaYa
Nee, ze mankeren niks. Ze gedragen zich normaal behalve het eten. Het zou ook wel raar zijn dat ze allemaal ziek zijn op mijn nierpatientje na, want die eet dus wel gewoon (brokjes want die lust geen vers).
Door YaYa
Nope. Ze zijn echt niet lastig hoor >:( Het zijn allemaal brokkenkatten die ik ruim 2 jaar geleden met veel pijn en moeite aan de kvv gekregen heb. CB ging goed en verder vonden ze alles te grof. Er zijn er nog een paar die kipfilet lusten en die lusten ook soepvlees maar dan houdt het ook wel op.
Door maddoc
heel bekend;
wat je nog kunt proberen is als je blik kunt vinden dat ze wel goed allemaal willen eten om dat even een aantal dagen puur te geven en
dan weer een minieme hoeveelheid Carnibest er door te mengen. Als dat geaccepteerd wordt dan weer heel langzaam de hoeveelheid carnibest opvoeren en
dan tzt de hoeveelheid blik weer afbouwen.
En anders ben ik bang dat het vwb de Carnibest even ophoudt.
Hier is er één van de zeven die na een jaar of zo carnibest voorbij zag komen en dacht hé dat wil ik ook wel weer, ben het dus aan het opvoeren aan de 2 die niet zo kritisch zijn.
Je zou nog kunnen kijken of ze wel Smuldier kip (niet kompleet) lustten, of kippengehakt van de poelier of gewoon kipfilet om ze aan het eten te krijgen.
(kip wordt hier het meest gewaardeerd).
Of zien dat je aan andere soorten/smaken KVV komt.
(heb je een smaak van de carnibest, of kun je nog andere soorten uit de vriezer trekken?)

Succes.
Door YaYa
Ik heb hier natuurvoer liggen en de diabetes. De diabetes krijgen ze normaal en af en toe de natuurvoer. Maar ze blieven nu helemaal niks. De bibi heb ik ontdooid maar willen ze ook niet. Het viel me nu ook op dat Ratje (oosters korthaar) een mottige uitstekende vacht heeft en ze slaapt enorm veel. Ik vermoed dat ze gewoon beroerd is van de honger. Maar eten, ho maar. Er moet echt iets gebeuren want zo gaat het niet goed.
Door flin
jeetje yaya..!!

'k neem toch aan dat je ondertussen alle versvoer-trucjes kent en uit de kast hebt gehaald

kattenmelk erdoor? bakken in roomboter ('k noem nog maar wat...)

hoe reageren ze als je zelf eet? lopen ze wel te schooien? geen galspugen oid?

overleg anders  met de DA een eetlust-opwekkend middel?
Door maddoc
Weet je dan wel heel zeker dat ze niks onder de leden hebben? :-\
mottige vacht, 'veel slapen' als dat anders is dan gewoon slapen vindt ik niet zo jofel klinken.
Vloeit de huidplooi in de nek wel mooi snel terug als je die oppakt?
En heb je al gekeken of ze koorts hebben?

Kan natuurlijk best dat er een virus bij je rondwaart, of andersom als ze al even echt te weinig eten omdat ze er iets in de carnibest ze tegen staat
krijgen ze nu lichamelijke problemen.

BTW is the carnibest ook niet van textuur/consistentie veranderd? Dat heb ik ook een paar keer gehad met direct gevolg dat het niet meer gegeten werd.
Met diabetes bedoel je de natuur diabetes? Want dan is het niet echt een andere smaak, in beide gevallen kip.
Dan zou je dus nog de vleesmix (met rund) of de lammix kunnen proberen.

En wat Flin zegt; kip of vis (zogenaamd) voorjezelf gaan grillen/bakken en ze dan mee laten eten/jatten,
hier altijd een succes.

Off topic; mijn doodzieke katje heeft net voor het eerst zelf weer een paar hapjes gegeten! En dat was dus...gegrilde kip (maar een paar stukjes maar wel twee keer over, hopelijk de eerste stapjes op de weg terug. Morgen een poging wagen met Bandit Nierdieet).
Door YaYa
[quote="maddoc"]
Kan natuurlijk best dat er een virus bij je rondwaart, of andersom als ze al even echt te weinig eten omdat ze er iets in de carnibest ze tegen staat
krijgen ze nu lichamelijke problemen.

[/quote]

Ik denk dus dat dit het probleem is. De anderen zijn wel wat rustiger dan normaal maar zien er nog normaal uit. Alleen Ratje niet. Het kan best zijn dat zij dus al 2,5 week niet/nauwelijks meer eet en dat dat nu naar buiten komt. Ze heeft gisteravond ook gal overgegeven. Later heb ik haar wat cb in haar bekje geduwd zomaar een paar hapjes en een half uurtje later kwam dat er ook uit. Nadien heb ik haar 35 cc ad gegeven dat er trouwens supermakkelijk inging. En dat is binnengebleven. Koorts heeft ze niet, uitgedroogd is ze ook niet. Verder geen vieze ogen, oren, neus. In haar bek ziet alles er normaal uit. Ik kan dus eigenlijk verder niks vinden. Ze krijgt zo weer wat ad en dan hoop ik dat ze wat opknapt.
Als ik met het eten bezig ben, staan ze allemaal rond m'n benen te draaien. Een paar springen op het aanrecht en jatten wat ze te pakken kunnen krijgen >:(
En zodra ik dan met hun bordje eten loop, komen ze allemaal achter me aan en als het ik dan neerzet, ruiken ze eraan en lopen weer weg :-\
Door YaYa
maddoc schreef: Off topic; mijn doodzieke katje heeft net voor het eerst zelf weer een paar hapjes gegeten! En dat was dus...gegrilde kip (maar een paar stukjes maar wel twee keer over, hopelijk de eerste stapjes op de weg terug. Morgen een poging wagen met Bandit Nierdieet).
Dat is hartstikke goed nieuws. Het maakt niet uit wat ze eet als ze maar eet. En als ze zo vreselijk ziek zijn, ben je al blij met een paar hapjes. :D
Door verwonderd
Robian schreef: heel bekend. Hier willen ze in één keer hun favoriete barf spulletjes niet meer eten.
Ik heb nu maar een aantal rollen bibi en all animal ingeslagen. Ik vraag me soms wel eens af hoe de heren poes & co het geregeld zouden hebben als ze geen personeel hadden en het zelf hadden moeten vangen. Nee, een muis daar heb ik nu geen zin aan ik wil paard :D
;D ;D ;D ;D ;D ;D

Dat vraag ik me ook wel eens af ja. Mijn Diva hier heeft ook al een paar dagen haar lieflijke neusje opgehaald voor haar prak.
Ik ben haar zelfs af en toe uit de hand gaan voeren :o hetgeen ik vorig jaar deed omdat ze ziek was geweest en ik ook moest afkicken van zorgen maken om kat. Nu, ik maak me geen zorgen meer nee, ik erger me er aan, maar daarna denk ik toch... ze moet wel eten.
Door verwonderd
YaYa schreef: Nope. Ze zijn echt niet lastig hoor >:( Het zijn allemaal brokkenkatten die ik ruim 2 jaar geleden met veel pijn en moeite aan de kvv gekregen heb. CB ging goed en verder vonden ze alles te grof. Er zijn er nog een paar die kipfilet lusten en die lusten ook soepvlees maar dan houdt het ook wel op.
:-X :-X :-X :-X

Yaya, mag ik je troosten? Lo is een kiprund kat. Zucht. Bandit wild? ze deinst terug. Kwartel. AAAARRGHHH haal dat enge beest weg. MUIS! Neh, die is om te vangen, NIET om te eten.

Ik kan je dus niet helpen :weep:
Door ibbi
maar dan is de conclusie dus dat we onze katten te veel geven , te snel toegeven, en dat we ze meer honger moeten laten lijden... ipv iedere 24 uur toch een bak voor hun neus zetten met eten erin wat ze wel blieven ...

we zijn gewoon te goed voor ze  ::)

ik laat net zo lang die kippenekkies staan tot ze opgaan....  :D

( ahum, zal mij benieuwen, volgens mij houd ik 't nooit zo lang vol als die rotkatten  ;D )
Door Henkje
Ik ben opeens wel erg blij met mijn (bijna) alles etende monsters schatjes!

Toen ik nog CB voerde, hadden ze er op een bepaald moment ook genoeg van. Toen ben ik ook op zelf-samenstellen gegaan en kregen ze wat anders. Nu zeuren ze al als ze 2 dagen het zelfde krijgen en jatten ze de CB van de kittens...
Door flin
ibbi schreef: maar dan is de conclusie dus dat we onze katten te veel geven , te snel toegeven, en dat we ze meer honger moeten laten lijden... ipv iedere 24 uur toch een bak voor hun neus zetten met eten erin wat ze wel blieven ...

we zijn gewoon te goed voor ze ::)

ik laat net zo lang die kippenekkies staan tot ze opgaan.... :D

( ahum, zal mij benieuwen, volgens mij houd ik 't nooit zo lang vol als die rotkatten ;D )
ja, idd dat denk ik ook, maar dan wel zijnde in goede gezondheid, en dus niet stiekum iets onder de leden....

de 2 barf-'liefjes' hier durf 'k makkelijk een (1) dag zonder eten te laten, (omdat ze wat anders te vreten hadden verwacht, en 't dus terug de koel ingaat)
alleen worden ze dan wel str#nt vervelend...en meestal gaat 't zgn niet-lekkere er later dan wel in, maar soms ook niet, en dan dus toch maar weer wat anders verzinnen , wat wel lekkur is... ::)
Door YaYa
Ben het met jullie eens. Maar als je al 2 weken 333 gram voert aan 3 volwassen maine coons die 7-8 kg wegen, 2 oosterse korthaartjes van 4 kg en een sphynx van 3,5 kg gaat er toch echt iets niet goed dat is veel te weinig. En als dat dan resulteert in een zeer beroerde Rat (die overigens nog niet eet maar door de dwangvoeding wel wat opknapt) voel je je vreselijk schuldig. Zelf samenstellen is geen optie. Ik moet dan gaan malen omdat ze geen stukken en bot eten en dat betekent dat ik iedere 2 weken een uurtje of 5 bezig ben met malen.
Voorlopig zeg ik de kvv/vers even gedag en stap, net zoals Spreeuwtje gedaan heeft, even terug op de brok. Ik wil even rust en me niet zorgen hoeven maken of ze wel genoeg eten. Ik wil blije, gezellige katten die met plezier eten en die er goed uitzien en geen katten die zichzelf net wel/niet uithongeren omdat ze het niet lusten.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door