Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Nyncke
#1107291
Bij de husqvarna no 12 nemen anders krijg je de bottige dingen er niet door.

Ik vind het wel een doorslaand succes.
Binkie die echt heel lastig was, eet veel meer en beter sinds het doorgedraaid is.
Door Riannne
#1108178
het gaat hier redelijk met het versvoer, Tattoo vind het lekkerde dan Piercing maar ze eten er allebei goed van, omdat Piercing op dit moment een kitten heeft zet ik s nacht brokken neer zodat ze wel genoeg binne krijgt om melk te blijven geven. 

Heb een mailtje gesturd naar iemand met een alexanderwerk nr 10, dat  is wel hoog genoeg toch??
Door Krullebol
#1110083
als n00b even een vraagje/opmerking, maar euh.. je mag toch niet brokken en bot tegelijk geven? Daar moet toch 8 uur tussen zitten?
Daarbij bevatten brokken te weinig voedingswaarde dus om de melkproductie op gang te houden, de smaak/kleurstoffen te weren [en dus die 'verslaving' om te zetten naar VERSslaving, zou ik Carnibest geven. In verhouding tot whiskas ben je niet tot weinig duurder uit. Zeker als je meebesteld in grote getalen zoals ik nu aan het regelen ben. Je betaald dan slechts 3,- per kilorol ;)

toch?
Door Mevroi Kruim
#1110198
Krullebol schreef: als n00b even een vraagje/opmerking, maar euh.. je mag toch niet brokken en bot tegelijk geven? Daar moet toch 8 uur tussen zitten?
Daarbij bevatten brokken te weinig voedingswaarde dus om de melkproductie op gang te houden, de smaak/kleurstoffen te weren [en dus die 'verslaving' om te zetten naar VERSslaving, zou ik Carnibest geven. In verhouding tot whiskas ben je niet tot weinig duurder uit. Zeker als je meebesteld in grote getalen zoals ik nu aan het regelen ben. Je betaald dan slechts 3,- per kilorol ;)

toch?
Helemaal met jou eens. Vers is juist voor een zogende moeder veel beter dan brokken dus ik begrijp het idee van die brokken niet zo goed. Als je vindt dat ze meer keren moet eten dan geef je haar toch vaker op een dag? Of je zorgt dat de andere kat(ten) niet aan haar eten kunnen komen. Ook versvoer kan best een paar uur staan zonder dat het gelijk bederft.

Edit: de Alexanderwerk-maten zijn anders dan van de andere vleesmolens dus of een 10 groot genoeg is ... geen idee.
Door Chubby
#1110357
Als je per se gemalen wilt geven, zou ik kiezen voor de Herby mixen of Carnibest ed. Voor 2 katten malen is nogal een gedoe toch? Zeker als ze zelf ook wel willen knagen..

Herby heeft trouwens wel konijnniertjes, die vallen hier héél goed in de smaak bij de katten! Ik geef ze ook liever konijnlever dan kiplever, dat laatste vinden ze maar zozo. En ik geef eendenhartjes, die zijn precies van een mooi formaat!

Parelhoenkarkas en eendenkarkas is erg stevig hoor, zeker voor beginnende vers-eters. Je kunt dan beter kip- en konijnkarkas geven, kip- en eendennek, konijnvoorpootjes en kwartel.

Rund en paard vinden ze hier wel lekker, maar ik voer liever een dier wat ze natuurlijk gezien ook makkelijker eten (qua formaat): wild als konijn en haas, eend en kip. Kuikentjes zijn ideaal voor katten, dat vinden ze hier echt een lekkere snack!
Door Riannne
#1110689
thanks voor de tip dat brokken en vers niet goed is samen, geen brokken meer dus,  Waar kan ik kvv vinden dan?? bij mijn dierewinkel hebben ze alleen duck, en dan 1 smaak. Lijkt mij niet erg wisselend. Ik woon in groningen


heb net eendagskijkens gekocht en ga zo mijn eerste bestelling doen bij herby zodat ik ook echt kan beginnen. Zijn die mixen van herby compleet??
Door Mevroi Kruim
#1110756
Nee, de botmixen van Herby bestaan meestal uit ong. 70% bot en 30% spiervlees, maar dat kan wisselen per lading.
Ik maal overigens voor 3 katten en zie daar ook geen problemen in eerlijk gezegd, ik trek een zak met maalbaar spul uit de vriezer en haal het door de molen als het ontdooid is. Een kilo gaat goed hier en als ik het te veel vindt vries ik een deel gewoon weer in.
Carnibest kun je bij verkooppunten halen, het beste kun je ff op hun site kijken of er een bij je in de buurt is. De andere soorten kvv hebben ook sites waarop je vaak kunt zien waar het te koop is. En als je veel in 1x inslaat is het meestal een stuk goedkoper.
Door Riannne
#1111052
ik wou net bestellen bij herby maar toen bedacht ik me, ik heb geen erg ruime vriezer, namelijk maar 2 lades. Iemand ook maar 2 lades en enig idee hoeveel kilo daar ongeveer in kan?? Kan niet zo goed inschatten hoe groot bv een kilo kalkoenvlees is :-[
Door Nyncke
#1111147
Plaats Groningen of bedoel je provincie?

Maar goed ze hebben nog wel een ratten, muizen ed bij aquarium, terrarium winkels.

In mijn vriesvakje gaat plm. 10 kilo. Die lades zijn denk net zo groot.
Door Riannne
#1111208
ik de stad groningen... eeerst nog ff geen hele prooidieren hier... heb zelf ratten gejat als huisdier...

oke 10 kilo das niet veel aangezien ik min  voor 60 euro moet bestellen... denk eerst nog maar even sparen voor een 2de vriezer en zolang maar op het duurdere KVV. even wat telefoontjes plegen dus waar ze wat hebben. Heb nu duck.. is ide compleet??

wil dnek ik 1 keer per dag KVV geven en dan de andere keer BARF, maakt het dan uit wat ik voor barf geef?? of gewoon wisselen en met procenten werken??
Door Riannne
#1111468
heb net advertentie gezet op BArf om te kijken of iemand met mij samen wil bestellen bij Herby zodat k over kan gaan op BARF, op dit moment zit een tweede vreizer er helaas nog niet in...


afwachten dus
Door flin
#1111477
je bedoelt de Duck-rund-compleet?
als er k-c-ompleet opstaat dan zou 'k daar vanuit gaan  ;)

 stel: je geeft 's morgen een komplete-vv, en 's avonds iets BARF-igs, dan zou 'k kiezen uit vlees/diersoorten die niet in je kvv zitten

niet teveel orgaan (da's meestal ruim voldoende in kvv)
 en verder misschien een kip v/d Lidl, een rauw visje, of vis-blikje, een kwartel van de poelier?

als't allemaal serieus wordt zou 'k zeker aan 'n menu gaan denken; kijk n's waar je allemaal aan kunt komen, en wat ze lusten?

  hier 3 katten, en mijn vriesvakje (zoeen bovenin de koelkast) kan 2 weken 'katten'- vlees behappen...

of kun je miss. met anderen meebestellen uit je omgeving betreft Herby?  


 
Door flin
#1111479
dat was een overlapping.... :D

wat 'k me nog bedacht:
iets van;  Smuldier vlees compleet? (de rode verpakking zonder pens) redelijk verkrijgbaar bij de Jumbo?
Door Riannne
#1111501
HIHI inderdaad overlapping, las je berichtje en dacht huh dat zei ik toch net ;)


ik wacht eerst af of ik daar reacties op krijg, zo ja dan ga ik over op BARF zo nee, dan is er nog een optie dat ik het bij mijn ouders in de vriezer leg of opa en oma, maar die wonen weer niet in groningen.....


wil zeker een menu gaan doen, vooral voor mezelf  ben iemand die structuur nodig is en anders xie ik door de bomen het bos niet meer...
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door