flin schreef: maar dan nog... een bot is niet alleen calcium, dus wat ze naar de maatstaven te weinig in de cb vinden, vullen ze aan, met 't 1 of ander om wel aan de zgn maatstaven te voldoen, dat redt je niet met je eigen maalsel, waar je geen analyse van laat maken?helemaal mee eens dat een bot uit meer dan calcium bestaat, en afwisseling is nooit verkeerd, en zou je jarenlang van plan zijn om alleen bot van (bio)kip te gebruiken zou ik me er iets bij voor kunnen stellen,
desalnietttemin afwisseling lijkt de truc..![]()
maar persoonlijk zie ik het probleem niet om een tijd alleen bot van kip te gebruiken (en als je dan biologisch kipkarkas zou kunnen krijgen helemaal mooi) en maak ik me wel druk over of ze wel de juiste verhoudingen binnen krijgen, het botpercentage en voldoende orgaan mn en ook weer niet idioot veel, want daar zie ik wel eerder problemen van komen als daar iets niet klopt.
Ik ben zelf ook een poging aan het doen om ze allemaal vd Carnibest af te krijgen en zie het ervan komen dat als dat gaat lukken dat het dan de katten kennende eerst wel 100% kip zal gaan worden en ook daar wordt ik niet direkt warm of koud van voor de korte termijn als de verhoudingen maar kloppen en dan gaan we van daar uit wel weer verder.
En die verhoudingen zal dan nog wel de grootste hobbel worden, want 7 vd 9 willen nog geen orgaan eten. Maar wie weet verrassen ze me nog als Herby binnen komt en vinden ze de konijnlevertjes en niertjes super lekker