Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Rayis
Marieke schreef: Ik heb laatst voor de katten en hond Duck geprobeerd, lamb & rice. Het viel me op dat er errug veel rice in zat en weinig lamb en dat voor 3,50 voor een kilo!
... duck valt wat mij betreft af om die reden.
3,50? Geef hier 2 euries voor een pak.
Door Lizzy
Je kunt ook gemalen kippennekken, kippenpoten, kippenvleugels, kippenkarkassen (en eend en parelhoen ed) als calciumbron geven. Maar goed, voor honden moet je 1 theelepel gemalen eierschalen op 500 gram vlees geven. Ik weet niet of dit voor katten ook geldt, maar ik denk van wel. Ik geef mijn kat overigens gemalen kippenbotten en dat vind ze erg lekker.
Door Marieke
Nou, ik heb gisteren via de buren een gehaktmolen kunnen lenen. Het was een handmatige, maar niet zo'n ouderwetse die je aan het tafelblad kan schroeven (die ik zoek). Deze was zeer gebruikersonvriendelijk, maar ik heb wel wat kippenvleugels kunnen vermalen.

Nu heb ik dus toch nog iets van een calciumbron voor een paar maaltijden. Hierbij heb ik een derde rundergehakt toegevoegd, wat gemalen broccoli, een paar plukjes veldsla, wat peterselie & kelp en een scheutje vivit en een ei voor in de blender.

Ik blijf zoeken naar een oude gehaktmolen, want die lijken me een stuk degelijker.
Voorlopig maar even naar de wildcentrale/poelier om kippengehakt te halen.
Door sylvia
Op marktplaats worden die molens nog wel eens aangeboden (die je aan de tafel kan schroeven)
Door Marieke
ja, ik heb al op een aantal gereageerd, maar ze zijn steeds al verkocht (toch erg populair?) of ik krijg geen reactie. Binnenkort ga ik naar een grote 2e hands markt, daar heb ik misschien meer geluk.
Door Rayis
Lizzy schreef: Je kunt ook gemalen kippennekken, kippenpoten, kippenvleugels, kippenkarkassen (en eend en parelhoen ed) als calciumbron geven. Maar goed, voor honden moet je 1 theelepel gemalen eierschalen op 500 gram vlees geven. Ik weet niet of dit voor katten ook geldt, maar ik denk van wel. Ik geef mijn kat overigens gemalen kippenbotten en dat vind ze erg lekker.
Moet dit gemalen zijn?
Door sylvia
Rayis schreef:

Moet dit gemalen zijn?
Het moet niet (ik neem aan dat je de kippenbotten bedoelt) Het ligt eraan of je kat het ongemalen eet, ik heb er één die krijgt een kippenvleugel wel weg de ander niet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door