Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door 202spots
[quote="poesiemauw"]
.ik heb van de visoliecapsules (wat stinken die dingen),t rundersoepvlees,de kalkoenfilet en de runderlever +alfalfa,yoghurt en kruiden (koriander/basilicum/peterselie/dille)+ 2 eierdooiers een mix gemaakt .[/quote]
Wanneer je de capsules IN de bak ONDER het voer stuk
prikt,dan ruik je niks.
Mag ik vragen waarom je de kruiden erdoor doet ???

Peterselie en Alfalfa kan ik begrijpen....
maar koriander,basilicum en dille ??? ???
lijkt me echt niet nodig...
Het heeft bovendien 'n aparte smaak wat niet altijd gewaardeerd word... :-\
Ik geloof dat JIJ het misschien lekker vind,en 't daarom lekker wil maken voor je dieren. ;) ???
We lief bedoeld natuurlijk....maar 't hoeft niet hoor.

Ik wil niet zeggen dat de kruiden verkeerd zijn..
maar kruiden is wat anders dan groentes,
ik zou wel 6 of meer verschillende groentes doorelkaar doen...
maar ik zou geen 6 verschillende kruiden tegelijk gebruiken....
Laatst gewijzigd door mahuni op di 27 apr 2004, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door poesiemauw
de kruiden leken me wel gezond...de groentes leken me overbodig voor de katten...
Door poesiemauw
goeiemorge allemaal!!
kom ik vanmorgen mn bed uit,ligt er een hoop k*ts!hoe kan dit?komt dat omdat ze aan het rauwe vlees moeten wennen?het was echt half verteerd vlees wat er lag. :P nou ja,,dit is een lekker berichtje om mee wakker te worden dacht ik zo ;D
Door sylvia
[quote="poesiemauw"]
goeiemorge allemaal!!
kom ik vanmorgen mn bed uit,ligt er een hoop k*ts!hoe kan dit?komt dat omdat ze aan het rauwe vlees moeten wennen?het was echt half verteerd vlees wat er lag. :P nou ja,,dit is een lekker berichtje om mee wakker te worden dacht ik zo ;D
[/quote]
Ik ben toch zo blij hé dat wij barfplaatsleden zo alles met elkaar delen :-X :-X :-X ;D

Ik zou dat even aankijken,het kan net toeval zijn,als ze het blijft doen zou ik eerst die kruiden elimineren.
Maar het kan gewoon toeval zijn ,alleen als ze het blijft doen zal het iets in het voer zijn wat niet lekker ligt.Of misschien te gulzig gegeten.
En omdat je dit met ons hebt willen delen (ik heb nogal een beeldende fantasie) hier ook één voor jou ;D
Jij wilt niet weten waar ik vroeger thuis (perzen cattery met 30 katten :o ) direc na het ontwaken half slapend op ben gaan staan of over uit ben gegleden :o :o :-X
Het was voldoende om 15 jaar geen kat meer in huis te willen hebben ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 28 apr 2004, 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door poesiemauw
[quote author=sylvia
En omdat je dit met ons hebt willen delen (ik heb nogal een beeldende fantasie) hier ook één voor jou ;D
Jij wilt niet weten waar ik vroeger thuis (perzen cattery met 30 katten :o ) direc na het ontwaken half slapend op ben gaan staan of over uit ben gegleden :o :o :-X
Het was voldoende om 15 jaar geen kat meer in huis te willen hebben ;D
[quote][/quote]

hahahahhaha ja dat zegt genoeg ja! :o ;D
Door poesiemauw
sylvia schreef: een muis ;) ;D
he bah! :-X

ik heb nu een klein deel van de vleugeltjes vermalen,en ik merkte dat ze dan heel snel ontdooien.
zou ik volgende keer alles kunnen malen en het dan toch weer in kunnen vriezen?(het is dan wel half ontdooit)
Laatst gewijzigd door poesiemauw op wo 28 apr 2004, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
Ja ,er zal niets anders opzitten,of je moet de vleugels vers kopen.
Door laura
poesiemauw schreef:
he bah! :-X

ik heb nu een klein deel van de vleugeltjes vermalen,en ik merkte dat ze dan heel snel ontdooien.
zou ik volgende keer alles kunnen malen en het dan toch weer in kunnen vriezen?(het is dan wel half ontdooit)
Er is ergens een topic waar dat over gaat. Ik heb t me namelijk ook al eens afgevraagd of het erg is om dingen opnieuw in te vriezen. Het schijnt wel te kunnen. Volgens mij wordt vet vlees wel eerder ranzig....
Via de zoekfunctie moet er meer over te vinden zijn!!!

Ik vries dus wel alles opnieuw in!
Door poesiemauw
ik dacht ook dat het voor honden en katten weinig kwaad kon om dingen opnieuw in te vriezen omdat ze een sterker maagzuur hebben als mensen.

http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... 3#msg67763
Laatst gewijzigd door poesiemauw op wo 28 apr 2004, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Loeka
poesiemauw schreef: goeiemorge allemaal!!
Het glibbert dan ook zo fijn tussen je tenen...
Door poesiemauw
nou er is weer gespuugd!ik kon nu duidelijk zien wat t was :-X de kruiden zijn toch de boosdoeners denk ik...
ik ga voor haar een mix maken zonder kruiden,kijken of ze dan nergens last meer van heeft,haar buikje ging ook heel erg tekeer,maar ze heeft geen diaree.de andere kat heeft er geen last van,dus die kan dit mooi opeten...

moet ik trouwens niet nog vitaminesupl. toevoegen?ik ben een beetje onzeker of dit wel genoeg vitamines bevat,ik kan namelijk ook bijna niet afwisselen met vleessoorten omdat hier in de buurt bijna nix te krijgen is...
Door Lizzy
Als je twijfelt dan denk ik niet dat het kwaad kan om gewoon wat extra vitamines/mineralen toe te dienen. Ik vind de poeder (vitamine/mineralencomplex) van de Groene Os altijd wel makkelijk. Da's voor hond en kat.

Ik zou het niet iedere dag even hoor, extra vitamines. Eerder een keer of 2 a 3 per week.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 29 apr 2004, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door poesiemauw
waar het mij om gaat is voornamelijk de vit C.dit zit volgens mij nauwelijks in t vlees...komen ze dit niet tekort dan?k voer ze namelijk geen groente.
k ga trouwens volgende week een nieuw menu proberen:

kuiken + orgaanvlees
lamsvlees
struisvogelvlees
haas

welke vitamines zitten er precies in al dat vlees?en welke missen er?
op wat voor manier kan ik die aanvullen?(zonder suplementen te gebruiken?)

fijne koninginnedag allemaal!! ;D
Door sylvia
Als je gevarieerd voert zit alles wat ze nodig hebben erin,in de natuur moet de kat ook zijn vitaminen en mineralen uit het prooidier halen
Door poesiemauw
ik zou toch graag zo af en toe een suplement toe willen voegen ,gewoon voor de zekerheid...
wat denken jullie hier dan van:

HERBEX (tabletten) (eng.: MIXED VEGETABLE)
Een mix van diverse kruiden, dat vooral een goede werking van de nieren en urinewegen bevordert. In combinatie met GARFEN-dragees steunt het de bestrijding van huidklachten en heeft het een gunstige invloed bij reumatische klachten.
Herbex is een combinatie van Peterselie, Selderij, Waterkers, Kool, Mierikswortel en Munt.
Peterselie is rijk aan vit. A, B en C, waardevol voor de natuurlijke aanvulling van vitaminen.
Selderij bevat vooral veel minerale zouten, uitstekend bij een zoutarm dieet. Geeft verlichting bij reumatische pijn.
Waterkers is rijk aan mineralen, in het bijzonder aan ijzer, een belangrijk bestanddeel voor de bloedvorming.
Kool is een waardevolle groente. Het bevat een bijzondere vitamine (vit. U), dat vooral werkzaam is tegen maag- en darmklachten en een gunstige invloed heeft op de nieren en de lever.
Kool vormt een prima voedingsbodem voor de darmflora, het bevat weinig koolhydraten en bindt vetten. Tenslotte werkt het ontgiftend en wormafdrijvend.
Mierikswortel bevordert de afscheiding van maagsap. Daardoor wordt de eetlust gestimuleerd en de vertering van het voedsel verhoogd.
Munt vermindert de pijn bij reuma en is zeer verfrissend.
Kortweg: HERBEX is een fantastische aanvulling op het voer, rijk aan vitaminen (A,B,C,E,F en U) en talrijke mineralen (o.a. ijzer, kalk, natrium, kalium, zwavel, jodium en magnesium), dat vele organen beter doet functioneren, ontgiftend werkt en overtollig zuur uit het lichaam afvoert.
Goed voor alle honden en katten en vooral voor fokdieren (voor katten de tabletten fijnmaken).
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door