GardAlb schreef: Beste Sylvia,misschien heb je hier wat aan?
Kun je me misschien vertellen waar ik nog meer van deze menu's kan vinden op het internet.
Het is namelijk erg handig voor een beginner als mijzelf omdat de hoeveelheden er ook bij staan.
En waar kan ik wat meer te weten komen over verhoudingen en hoeveelheden, zodat ik zelf ook menu's kan gaan samenstellen.
Groeten Bob
VIJFTIG PROCENT van de voeding bestaat uit RAUWE BOTTEN MET VLEES.
De kippen- of eenden- of kalkoenvleugels, uitgebeende geraamtes en nekken, lamsoren, koeistaarten enzovoorts ……
LET OP: wanneer je kat nog jong is met weinig tanden …
… of erg oud met weinig tanden, of een zieke bek heeft, zul je alle botten moeten fijnmalen alvorens ze te voeren.
VIJFTIG PROCENT van de voeding dient te bestaan uit de VLEES- en GROENTE-MIX.
Het maken van de vlees- en groentemix.
Let op … helemaal … RAUW
De mix is gebaseerd op fijngemalen VLEES – met of zonder botjes, of een mengeling van beide. Het vleesgedeelte mag ook vis bevatten – ingeblikt – of rauw – liever inclusief de kop en ingewanden. Het vlees kan koeievlees zijn of kip of lam of wat dan ook, of een mengeling van enkele soorten of allemaal tesamen. Aan dit fijngemalen vlees voegen we de kleine portie rauwe, fijngemalen groente en fruit toe.
DE VERHOUDING VAN HET VLEES ten opzichte van de groente en het fruit is ongeveer …
Fijngemalen vlees met of zonder fijngemalen botjes – tachtig tot negentig procent
Groente zoals worteltjes, selderij, spinazie e.d. – tien tot vijftien procent
Fruit inclusief wat het seizoen te bieden heeft of te koop is – nul tot vijf procent