Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Mischa
Hmm, dat is wel fors duurder dan een zakje kuikens, maar ik wil het toch eens een keer proberen. Gijs eet geen kuikens, misschien dat het met een muisje wel lukt. Al stel ik mijn verwachting niet te hoog in, hij heeft bij mij mijn weten zelfs nog nooit een muis gevangen.
Door *Robin*
als ik jou was zou ik erst bij een dierenwinkel vragen in de buurt of ze diepvriesmuizen verkopen om te proberen. 15 euro uitgeven en ze hoeven het beide niet is toch zonde
Door Mischa
Nou, ik heb er twee gekocht. Per stuk kosten ze bij mij op de hoek 90 cent. Voor 25 stuks rekenen ze €18. Ik schat dat er een kleine 25 in een kilo gaan... duur dus. Ga zeker nog even verder kijken.

Maar eerst eens zien of ze het lusten. De vorm werd in ieder geval op ruime afstand als muis herkend. Ik voel Menno's (de muizenvanger van de twee) ogen nu in mijn rug, maar ze moeten toch echt eerst ontdooien.

Wat ik alleen wel naar vind is dat deze ingevroren muizen er net zo uitzien als die leuke muizen waar ik als ik 's ochtends naar mijn werk loop even naar kijk. Ik ben een beetje bang dat ze me bevroren winkeldochters hebben verkocht...    :angel2:
Door Mischa
Er wordt wat mee getennist, maar dat is het wel. Ik hoop niet dat ik de muizen straks open moet snijden om het wat aantrekkelijker voor ze te maken.

:yucky: :wavecry:
Door Mischa
Experiment mislukt:

Van een muis aan een draadje gaat Menno wel een beetje gek doen, maar dat duurt niet lang.
De dikste muis doormidden geknipt. Gijs heeft even aan de binnenkant gesnuffeld, Menno kijkt niet eens.

Ik snap het niet. Onlangs werd de ene na de andere muis gevangen. Deze waren denk ik door een grote verbouwing naast ons genoodzaakt te verhuizen. Deze muizen pakte ik dan wel weer af; Menno speelt er zo lang mee voor die ze dood maakt en dat is een etage woning niet bevordelijk voor de nachtrust. In die periode hebben we ook eens bloed en grauwe haartjes op de vloer gevonden. Kan haast niet anders dan dat het restant van een muis was. Die muisjes waren wel een stuk kleiner dan de muizen uit de dierenwinkel. Jammer, ik hoopte echt dat ze het leuk zouden vinden.

De heren laten inmiddels wel met gemauw weten dat het tijd wordt voor eten.    :rant: :rant:
Door Mischa
Hmm, het is toch een beetje gelukt. Beide muisen in stukken geknipt en een beetje Carocat brokje d'r tussen gelegd voor de geur.

Meneer Menno, de fijnproever, heeft de tussenstukken opgegeten.

Wat een a-therapeutische bezigheid trouwens: dat muizen knippen.

:crazy2: :mouse1: :mouse1:
Door *Robin*
Mischa schreef: Hmm, het is toch een beetje gelukt. Beide muisen in stukken geknipt en een beetje Carocat brokje d'r tussen gelegd voor de geur.

Meneer Menno, de fijnproever, heeft de tussenstukken opgegeten.

Wat een a-therapeutische bezigheid trouwens: dat muizen knippen.

:crazy2: :mouse1: :mouse1:
Tja... hier ook maar één muizenliefhebber...
Bailey eet het eigenlijk niet en Roxy is er gek op....
wat het probleem misschien is is dat de muisjes koud waren, wel op kamertempratuur maar niet lichaamswarm zoals een echt vers gevangen muis, ik leg vaak het eten in een bakje warm water, dan droog ik ze af in een theedoek die daarna gelijk de was in gaat en dan zijn ze wel warm. misschien verwen ik die dame te veel maar ze heeft liever warme muis als koelkast kouden muis ::)
Door sylvia
*Robin* schreef: Tja... hier ook maar één muizenliefhebber...
Bailey eet het eigenlijk niet en Roxy is er gek op....
wat het probleem misschien is is dat de muisjes koud waren, wel op kamertempratuur maar niet lichaamswarm zoals een echt vers gevangen muis, ik leg vaak het eten in een bakje warm water, dan droog ik ze af in een theedoek die daarna gelijk de was in gaat en dan zijn ze wel warm. misschien verwen ik die dame te veel maar ze heeft liever warme muis als koelkast kouden muis ::)
Wauw die Roxy heeft wel een super bediende zeg :o ;D
Door *Robin*
sylvia schreef: Wauw die Roxy heeft wel een super bediende zeg :o ;D
Zo hoort het toch ook?? :D het personeel (ik) wordt goed betaald, ik krijg alle liefde van de wereld van ze :-*

moet ik er ook bijzeggen dat ik ze vaak vergeet te ontdooien en dan gooi ik ze snel in het warme water,
net een koude muis gegeven die wilde ze eerst niet, toen Bailey ging snuffelen wilde ze ineens wel ::)
Door Sennaruby
Gisteren ben ik ook op jacht geweest naar diepvriesmuizen, maar bij de enige dierenwinkel hier in de buurt raadde me met klem af om deze muizen aan katten te voeren :-[ Ze zeiden dat het allemaal doorgefokte muizen waren en dat ze niet wist wat dat met katten zou doen :-X Wat vinden jullie hiervan? Jullie geven toch wel gewoon muizen die voor rattenvoer gefokt zijn, toch?

Groetjes,

Fieke
Door *Robin*
Sennaruby schreef: Gisteren ben ik ook op jacht geweest naar diepvriesmuizen, maar bij de enige dierenwinkel hier in de buurt raadde me met klem af om deze muizen aan katten te voeren :-[ Ze zeiden dat het allemaal doorgefokte muizen waren en dat ze niet wist wat dat met katten zou doen :-X Wat vinden jullie hiervan? Jullie geven toch wel gewoon muizen die voor rattenvoer gefokt zijn, toch?

Groetjes,

Fieke

wij geven muizen die bestemd zijn voor slangen, hagedissen, roofvogels e.d.
SPF goed gekeurde voederdieren. (Specific Pathogen Free)
SPF dieren zijn ziektekiemvrij. U voert uw reptiel het beste wat er is.
De dieren zijn altijd vers verpakt controleerbaar via de verpakkingsdatum.
De versheid komt de kwaliteit ten goede en uiteindelijk de gezondheid van uw reptiel.
U ontvangt uw SPF dieren van een erkent en geregistreerd bedrijf.
De SPF dieren worden onder hygienische omstandigheden verpakt.
Bron: http://www.serpo.nl

alleen op de plaats van reptiel kan je dan huisdier neerzetten ;)
Laatst gewijzigd door *Robin* op vr 03 nov 2006, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sylvia
Sennaruby schreef: Gisteren ben ik ook op jacht geweest naar diepvriesmuizen, maar bij de enige dierenwinkel hier in de buurt raadde me met klem af om deze muizen aan katten te voeren :-[ Ze zeiden dat het allemaal doorgefokte muizen waren en dat ze niet wist wat dat met katten zou doen :-X Wat vinden jullie hiervan? Jullie geven toch wel gewoon muizen die voor rattenvoer gefokt zijn, toch?

Groetjes,

Fieke
Tja als je het over doorfokken hebt dan geldt dat voor alle consumtie dieren behalve dan het echte wild.
Ik vind het een beetje het broodje aap verhaal van de week, duidelijk iemand die niet weet waar ze het over heeft.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door