Helen schreef: En jawel!!! Vandaag zijn de eerste kippennekken erin gegaan!! Wel 3 om precies te zijn!!! Half platgeslagen. Het duurde wel een half uurtje oid. Maar ze zijn er alle 3 ingegaan!!! Ziggy wordt een barfkat!Joepie!!!!!!

Moderators: koekje, pearlsofpassion
Helen schreef: En jawel!!! Vandaag zijn de eerste kippennekken erin gegaan!! Wel 3 om precies te zijn!!! Half platgeslagen. Het duurde wel een half uurtje oid. Maar ze zijn er alle 3 ingegaan!!! Ziggy wordt een barfkat!Joepie!!!!!!
Kefraya schreef: Hoe gaat het nou met de wond van Ziggy? Ik heb altijd begrepen dat dit soort wonden in de oksel ontzettend moeilijk geneest....Bedankt voor de interesse!!
Wel goed dat ze al kippenekken eet, dat lukt bij mijn dames na twee jaar nog steeds niet!
Kefraya schreef: Wat geweldig dat het zo goed gaat!De wond was eerst gehecht en zag er super uit, maar door slechte verzorging in het asiel was hij weer open gesprongen. Zij bleven er vette zalf op smeren en de wond was ondanks de antibiotica weer gaan ontsteken. Toen heb ik haar meegenomen. Haar poot was flink ontstoken en de algehele wond smerig. Wij hebben de wond toen twee dagen lang 2x daags gewassen met biotex en toen was de zwelling een beetje gezakt en hebben we haar heel rustig in de houdgreep genomen en alle hechtingen verwijderd. Daarna hebben we de wond nog een weekje twee maal daags uitgewassen met biotex totdat er geen prut en pus meer uitkwam en de zwelling grotendeels weg was. Toen zijn we het 2x daags uit gaan wassen met fysiologisch zout. Toen de wond echt gekalmeerd was zijn we gestopt met de antibiotica. We zijn nu sinds een week ongeveer gestopt met het dagelijks uitwassen. We wassen de wond nu ongeveer 2x per week uit.
Laatst zag ik toevallig een programma op animal Planet over een kat met een vergelijkbare wond en die was na een half jaar nog niet dicht. Daar hebben ze toen een experimentele operatie op verricht omdat dit soort wonden zo slecht geneest. Daarna kwam het gelukkig wel goed met de kat.
En ook al een eendagskuiken gegeten: wat wil je nog meer