Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Robin*
Helen schreef: En jawel!!! Vandaag zijn de eerste kippennekken erin gegaan!! Wel 3 om precies te zijn!!! Half platgeslagen. Het duurde wel een half uurtje oid. Maar ze zijn er alle 3 ingegaan!!! Ziggy wordt een barfkat!
Joepie!!!!!! :D
Door Helen
Mm, iets minder joepie vanochtend...De nekken zijn er allemaal 's nachts weer uitgekomen..Arme Ziggy. Het was blijkbaar toch teveel van het goede. Ze waren wel behoorlijkverteerd, maar duidelijk niet voldoende. Ik denk dat na een maand antibiotica haar lijfje dit nog niet aankan. Ik blijf nog even een paar weken gemalen voer geven met probiotica en probeer  het daarna weer.
Door Mevroi Kruim
Da's nou jammer. Maar ik zou zeggen, gewoon 1 nek per keer, platmeppen en evt in stukken knippen, dan kan ze er wat langzamer aan wennen.
Ik heb hier een kat die al 5 jaar barft en nog af en toe de boel eruit gooit. Vooral als hij een maaltijd gemist heeft doordat hij de hort op was gaat hij schrokken en dan komt het er weer uit. En met vis gaat het ook nogal eens mis, hij eet het met smaak maar dan valt het toch verkeerd.
Ik geef hem dus minstens 2 maar liever nog 3 maaltijden per dag en de vis verdeeld over meer dagen.
Door Kefraya
Hoe gaat het nou met de wond van Ziggy? Ik heb altijd begrepen dat dit soort wonden in de oksel ontzettend moeilijk geneest....
Wel goed dat ze al kippenekken eet, dat lukt bij mijn dames na twee jaar nog steeds niet!
Door Helen
Kefraya schreef: Hoe gaat het nou met de wond van Ziggy? Ik heb altijd begrepen dat dit soort wonden in de oksel ontzettend moeilijk geneest....
Wel goed dat ze al kippenekken eet, dat lukt bij mijn dames na twee jaar nog steeds niet!
Bedankt voor de interesse!!
Het gaat hartstikke goed met de okselwond. Echt, maar dan ook echt verbazingwekkend.!!! We hebben haar vandaag nog een keer in de houdgreep genomen om er nog een keer naar te kijken en hebben de wond toen nog een keertje uitgespoeld met fysiologisch zout. De wond liep vanaf haar ruggengraat naar beneden toe tot aan haar borstbeen en splitste zich bij haar voorpoot af en liep over ruim de helft van haar voorpoot. Er zaten ruim 20 hechtingen in. En nu zit er nog een wond letterlijk in haar oksel ter grootte van een ouderwetse rijksdaalder!!!!
Ik heb gisteren een kat gezien die al vanaf begin juli tobt met een soortgelijke wond, die veel kleiner was overigens, maar nu nog niet dicht is. Ik heb echt goede hoop dat de wond in een week of 2 tijd helemaal dicht zal zijn!!!
Haar voorpoot is nog wel heel erg pijnlijk hoor (de spieren waren aangetast tgv de infectie), maar op haar zijkantje groeit alweer haar!!

PS Ze heeft vandaag haar eerste eendagskuiken gegeten!! Ik had hem wat ingesneden, maar ze at hem helemaal op!! Duurde maar een kwartiertje.
Door Kefraya
Wat geweldig dat het zo goed gaat!
Laatst zag ik toevallig een programma op animal Planet  over een kat met een vergelijkbare wond en die was na een half jaar nog niet dicht. Daar hebben ze toen een experimentele operatie op verricht omdat dit soort wonden zo slecht geneest. Daarna kwam het gelukkig wel goed met de kat.

En ook al een eendagskuiken gegeten: wat wil je nog meer  ;)
Door Helen
Kefraya schreef: Wat geweldig dat het zo goed gaat!
Laatst zag ik toevallig een programma op animal Planet over een kat met een vergelijkbare wond en die was na een half jaar nog niet dicht. Daar hebben ze toen een experimentele operatie op verricht omdat dit soort wonden zo slecht geneest. Daarna kwam het gelukkig wel goed met de kat.

En ook al een eendagskuiken gegeten: wat wil je nog meer ;)

De wond was eerst gehecht en zag er super uit, maar door slechte verzorging in het asiel was hij weer open gesprongen. Zij bleven er vette zalf op smeren en de wond was ondanks de antibiotica weer gaan ontsteken. Toen heb ik haar meegenomen. Haar poot was flink ontstoken en de algehele wond smerig. Wij hebben de wond toen twee dagen lang 2x daags gewassen met biotex en toen was de zwelling een beetje gezakt en hebben we haar heel rustig in de houdgreep genomen en alle hechtingen verwijderd. Daarna hebben we de wond nog een weekje twee maal daags uitgewassen met biotex totdat er geen prut en pus meer uitkwam en de zwelling grotendeels weg was. Toen zijn we het 2x daags uit gaan wassen met fysiologisch zout. Toen de wond echt gekalmeerd was zijn we gestopt met de antibiotica. We zijn nu sinds een week ongeveer gestopt met het dagelijks uitwassen. We wassen de wond nu ongeveer 2x per week uit.
Veel katten die langdurig wonden hebben stoppen op den duur met likken en als de wond op een kleffe, natte plek zit als onder de oksel, geneest dat idd amper. Het uitwassen 'activeert' de wond. Wij zorgden er ook voor dat de wond en de omgeving na het wassen weer kurkdroog waren. Dat scheelt ook een stuk.
Vanochtend hebben we de wond weer uitgewassen en hij ziet er echt goed uit. Het laatste stukje geneest wel langzamer dan de rest, maar het geneest. Het is ook net het rottigste stukje. Precies in een huidplooi....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door