Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pinkeltje
balupa schreef: Bij de natuurwinkel kan je ook brokjes kopen van een goed merk kopen let wel op de datum.
bedoel je soms yarrah brokjes?
Door sylvia
Lizzy schreef: Oh, op diverse manieren. Gemengd met brokjes ging nog het best. En toen heeft zij een tijdje vers gegeten. Totdat ze op een dag haar eten ging weigeren en op de trap (daar krijgt zij haar eten) in de woonkamer de hele dag ging staan miauwen dat ze eten wilde. Knap irritant! Ik ben zelfs zo ver gegaan dat ik wat van haar verse eten naar binnen heb gepropt. Letterlijk onder dwang. Dat heeft haar weer een tijdje het verse voer doen eten. Totdat zij weer begon te weigeren en toen was ik het zat. Ik kon er niet meer tegen dat zij de hele dag op de trap naar me stond te "Prrrrr. Prrrrrr. Miauwwwwww. Prrrrr". Ik dacht toen echt "stik, hier heb je je brokkies en geniet ervan". Erg he?!
Had je voor de poes een kompleet vleesmenu of ook barf ?
Door ~anna~
pinkeltje schreef:

bedoel je soms yarrah brokjes?
ja die bedoel ik vroeger gak ik mijn hond dat merk bij veel natuurwinkels loopt dierenvoeding niet zo goed komt mischien door biofood en ekofood van de dierenwinkel in de laatste twee merken zitten veel kruiden mijn hond bleef maar zachte ontlasting houden ik vind het niet nodig dat mijn hond iedere dag ook die kruiden naar binnen kreeg geef hem liever zelf wat als het echt nodig is met mijn katje ga wel proberen te barfen de honden krijgen compleet vers heb je yarra al geprobeert?
Door Rosita
Ik denk dat het ook heel veel uitmaakt waarmee je begint. Toen ik voor het eerst een compleet versvlees (bibi) gaf had ik al lamshart en kipfile geprobeerd (dit aten ze alleen gekookt, moesten toen niks van rauw hebben). Twee van mijn katten aten binnen twee dagen bibi helemaal rauw en bij mijn derde kat duurde dit iets langer. Volgende maand geef ik alweer een jaar alleen een compleet versvlees menu en toen ik begon was dit dus bibi. Bertus van bibi leefde nog en de ladingen waren toen (naar mijn mening) constant. Pas in afgelopen maart merkten ik dat de ladingen veranderde (ene keer erg licht, andere keer erg rood, dit betrof de natuurmix) en dat mijn katten het minder lekker vonden (minder eten enz). Ik dacht toen dat het aan de vogelpest lag en het tekort aan eendagskuikens. Maar het verschil bleef en mijn katten moesten het toen helemaal niet meer. Toen ben ik carnibest gaan voeren (natuurvoer, vleesmix lusten ze niet) en dat vinden ze nu nog steeds lekker. Laatst had ik om te proberen nog wat worstjes bibi gekocht maar ze moeten het gewoon niet meer (zag er ook weer erg rood uit). Als ik nu voor het eerst versvlees comleet zou gaan proberen en mijn keus viel op bibi dan had ik al snel de handdoek in de ring gegooid. Was carnibest vleesmix mijn keus dan had ik het ook al snel opgegeven. Mijn advies aan iedereen die voor het eerst vers vlees wil gaan voeren: probeer eerst carnibest natuurvoer en doe dit in de magnetron (het gaat dan heerlijk naar kip ruiken en de meeste katten lusten dit volgens mij wel). Bouw langzaam de tijd in de magnetron af of meng het met wat blik (brokjes werkten bij mij niet). Volgens mij krijg je de meeste katten op deze manier wel aan het vers vlees (uitzonderingen daar gelaten ;D).

Groetjes Rosita
Door sylvia
Hier was het de vleesmix die favoriet was bij tijger,dus ook bij katten ....smaken verschillen.
Kleine boris vindt alles best als het maar regelmatig blijft komen ;D
Door pinkeltje
sylvia schreef: Hier was het de vleesmix die favoriet was bij tijger,dus ook bij katten ....smaken verschillen.
Kleine boris vindt alles best als het maar regelmatig blijft komen ;D
hmm......de vleesmix vinden ze lekkerder?volgens mij heb ik toen die andere gegeven en daar haalden ze hun neus voor op...
misschien dat ik de vleesmix eens kan proberen.
wat kost de vleesmix en hoeveel hebben ze hier van nodig?(het gaat om twee volwassen katten en een kitten)...ik krijf stiekem weer een beetje hoop...misschien dat ze dit wel zouden lusten...
Door zurca
Hallo Pinkeltje,
hier is de vleesmix van carnibest ook favoriet :D mijn oudste kat vertikt het ronduit om de natuurmix te eten, m'n kittens eten het wel maar hebben ook liever de vleesmix... grappig dat er dus meer katten die voorkeur hebben..
ik betaal voor een pakje vleesmix van 500 gram, 2,25 euro (als ik het goed heb.)
hier houd ik me niet echt aan de richtlijnen met voeren, ik geef gewoon wat ik denk dat genoeg is. vooral m'n oude kat mag eten wat ze wil (en dat is niet echt heel erg veel vandaar deze "regeling" voor haar) tja de kittens zouden een heel pakje opeten per dag als de kans krijgen, maar dat feest gaat niet door..

volgens mij zijn de richtlijnen 20 a 25 gram carnibest per kilo kat...
succes met je nieuwe pogingen ;) hier is het ook niet helemaal zonder slag of stoot gegaan met m'n oudste kat. ik heb haar zelfs een aantal weken gedwangvoedert omdat ze dus echt weigerde te eten.. 3 maal daags propte ik dus gewoon de carnibest naar binnen en uiteindelijk is ze het toch zelf gaan eten.
groetjes zurca
Door sylvia
Je kan ook eens wat bloederig soepvlees proberen,Tijger werd daar een grommend wild beest van ;D en zelfs kleine Boris word er narelig van en een woest monster.....op zijn kleine kitten manier dan ;D
Door pinkeltje
even een andere vraag:wat vinden jullie katten nou echt heel erg lekker?dan bedoel ik gewoon vlees e.d he,dus geen versvlees....

ik dacht als ik nou zelf die maaltijden samenstel,en alles wat ze nodig hebben door elkaar mix in de keukenmixer,dan kan ik daar zelf een soort "smaakstof" aan toevoegen natuurlijk,van iets wat ze echt lekker vinden....hebben jullie tips wat ik kan gebruiken als "smaakstof'"?
Door sylvia
pinkeltje schreef: even een andere vraag:wat vinden jullie katten nou echt heel erg lekker?dan bedoel ik gewoon vlees e.d he,dus geen versvlees....

ik dacht als ik nou zelf die maaltijden samenstel,en alles wat ze nodig hebben door elkaar mix in de keukenmixer,dan kan ik daar zelf een soort "smaakstof" aan toevoegen natuurlijk,van iets wat ze echt lekker vinden....hebben jullie tips wat ik kan gebruiken als "smaakstof'"?

Bouillon ???

Maar dan mag je eerst wel goed kijken dat je inderdaad veel varieerd en zeker weet dat ze alles binnen krijgen wat ze moeten hebben.

Ik denk dat je dan ook die smaak stof over het versvlees zou kunnen gooien.
Door zurca
is er misschien een bep. blikvoer dat je katten erg lekker vinden?! zoja dan zou je dat door het versvlees kunnen mengen en die hoeveelheid af kunnen bouwen..
zelf heb ik er ook kipfilet doorheen gemengt, carnibest en stuk kipfilet hup in de staafmixer en daar een prutje van maken...als jouw katten ander vlees lekker vinden zou je dat natuurlijk erdoorheen kunnen doen..of vis rauw of gekookt...
tonijn uit blik was hier ook favoriet..
Door zurca
vind jouw katten trouwens helemaal het einde...ben zelf helemaal weg van lapjeskatten...en van rooie..
stom toevallig zijn de kittens die ik gevonden heb ook een lapjespoes en een rooie (met wit) kater.. alsof het zo moest zijn dat ik nou net hun moest vinden..
Door pinkeltje
sylvia schreef:

Bouillon ???

Maar dan mag je eerst wel goed kijken dat je inderdaad veel varieerd en zeker weet dat ze alles binnen krijgen wat ze moeten hebben.

Ik denk dat je dan ook die smaak stof over het versvlees zou kunnen gooien.
is een idee inderdaad.en wat voor bouilon?is kippenbouilon t beste?
ik zal ze eerst wel eens een beetje bouilon geven,kijken of de mutsen het lusten. ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door