Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gefeliciteerd met de nieuwe poes. Echt wel jong om al zonder mama te zijn, ik wou ooit een raskat aanschaffen en die moesten tot 13 weken bij de moeder blijven om zo later probleemgedrag te voorkomen. Soit, ik heb 2 weken geleden een gedumpte poes met haar kitten binnen genomen, ik had ze een aantal weken tevoren gezien toen ze een tamelijk drukk baan overstak met haar 3 kittens, eentje bleef aarzelen toen net een auto aankwam, ik heb dan met mijn wagen de baan geblokkeerd tot de ukkepuk over was.
Een aantal weken later hebben we ze kunnen vangen (na heel wat gedoe en onwil van politie en asiel) en ze zijn nu bij mij op kamers :-)).    Intussen waren al 2 kleintjes verongelukt op die weg.
De overgebleven kitten - een leuk katertje- heb ik ineens kvv gegeven en hij vond het heel smakelijk, geen problemen gehad en hij is kerngezond. De mamapoes had een kanjer van een blaasontsteking, maar met 2 spuitjes en wat pilletjes is zij nu ook weer kerngezond. Zij vond het vers iets minder lekker dus in het begin mengde ik met bio  natvoer en nu eet ze het wel.
Mijn andere poes die van geen vers wou weten heb ik ook heel geleidelijk aan overgzet, hij is er bijna. 
De opvangertjes zijn gecontroleerd op leukose en fiv en beide negatief, gelukkig. Ze zijn nu  klaar om te vertrekken naar hun gouden mandje, ik kan ze zelf niet houden, heb al 2 katten en een hond. En een baasje hebben we niet gevonden.
Moest iemand deze schatjes een leuke thuis willen geven of u kent iemand, laat me graag weten. Na alle leed dat ze doorstaan hebben is dit wel verdiend.  (sorry voor dit lange verhaal)

Barfplaats wordt gesponsord door