Sent from my iPhone using Tapatalk
Moderators: koekje, pearlsofpassion
AnnemiekevD schreef: Hij stond al op barfplaats http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 941.0.html en ik had hem dus al ingevuldDus toch. . dank u![]()
koekje schreef: Maar je onderzoek is per definitie al niet te valideren, dus niet betrouwbaar.Hoewel je zeker een punt hebt vind ik dat wel heel kort door de bocht. Er zijn zat onderzoeken waarbij vragenlijsten worden gebruikt, dan kun je inderdaad niet zeker weten of diegenen eerlijk zijn maar het is nu eenmaal soms de beste manier om resultaten te krijgen. Daarbij is de kans op oneerlijkheid erg klein zolang men anoniem kan reageren. Zolang je die onzekerheid meeneemt in de discussie kun je best betrouwbare uitspraken doen op basis van die resultaten.
Eva_Student schreef: Ik ben de student van het onderzoek en zou graag even reageren.Die gezondheidsaspecten heb ik wel gemist.
Het klopt dat een wat groter deel van de enquete over hygiene gaat, omdat bij dit onderwerp veel factoren meespelen.
De enquete gaat echter ook over de voeding, het aantal voermomenten, de manier van aanbieden van de voeding, de reden van overstappen op een vers vlees dieet en een aantal gezondheidsaspecten. Het klopt dus wel dat het lijkt alsof een groot deel van de enquete over hygiene gaat, maar er worden ook zeker andere aspecten meegenomen die waardevol zijn voor mijn onderzoek.
Deze enquete is trouwens maar 1 deel van mijn afstudeeronderzoek (voor mijn HBO opleiding), daarnaast doe ik ook nog diverse interviews bij voedingsexperts, dierenartsen (ook een aantal die vers vlees adviseren) en een gedragsbioloog. Het is dus niet zo dat mijn hele onderzoek alleen over hygiene gaat.
Als jullie vragen hebben hoor ik het graag. Het is aan het einde van de enquete ook mogelijk om nog allerlei opmerkingen te plaatsen die niet aan bod zijn gekomen in de enquete. Ik ben hier erg benieuwd welke extra input ik krijg van katteneigenaren.
Ik wil alvast de kattenbaasjes die de enquete hebben ingevuld heel erg bedanken![]()
Ps. Ik wil nog even benadrukken dat het belangrijk is om de juiste enquete in te vullen, omdat ik de resultaten van een volledig vers vlees dieet en een gecombineerd dieet gescheiden moet houden voor een betrouwbare uitkomst van mijn onderzoek.