Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

AnnemiekevD schreef: Oh dat is ook een goeie ja. Nog helemaal niet over nagedacht. ;)
Nu variëren mijn katten nogal in leeftijd, uit mn hoofd is de oudste 12 jaar, daarna 3 van 11 jaar (of bijna), mn mannetjes worden bijna 3 jaar, Loesje is bijna 2 jaar en Kitty net 1 jaar ::)
Daarom ben ik met mn percentages in het midden gaan zitten. Maar kan dat eigenlijk wel? een mix voor jong en oud :-\
Daar kom je snel genoeg achter! :biggrin2:
Zonder gekheid, het blijft even uitproberen in het begin, maak dus niet teveel tegelijk. Onze katten (14,5 - 24 jaar) krijgen een kaalbotpercentage van maximaal 15% (vleesbot 50/50 dus 30%) en hoger moet ik niet gaan anders kunnen ze niet poepen. ;)

Krijgen jouw oudere katten last met poepen, dan zou ik inderdaad een gewone en een 'seniorenmix' maken. ;)
Ruisje schreef: Daar kom je snel genoeg achter! :biggrin2:
Zonder gekheid, het blijft even uitproberen in het begin, maak dus niet teveel tegelijk. Onze katten (14,5 - 24 jaar) krijgen een kaalbotpercentage van maximaal 15% (vleesbot 50/50 dus 30%) en hoger moet ik niet gaan anders kunnen ze niet poepen. ;)

Krijgen jouw oudere katten last met poepen, dan zou ik inderdaad een gewone en een 'seniorenmix' maken. ;)
:biggrin2:
Ja, ik was niet van plan om alles gelijk te malen.
Nu heb ik wel een poes die soms moeilijk poept, maar tinlo staat bekend om hoog bot percentage.
En misschien is het medisch aangezien ze ook bloed blijft plassen na 2 antibiotica kuren >:( :'(
Twee mixen met verschillend bot percentage kan altijd nog, we zullen zien.

Maar kan ik wel een gedeelte van de bevroren karkassen afhalen of hoe doen jullie dat?
koekje schreef: Met dat bloedplassen zou ik terug naar de dokter gaan. Als er met gewone onderzoeken en behandeling niets uitkomt, dan een blaasecho.
Haar urine word al weer onderzocht ja ;)
Ze is nog geen jaar geleden geopereerd aan blaasstenen waarna ik haar op kvv heb gezet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door