Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pearlsofpassion
[quote="LaLau"]
Ik weet dat kippenvlees, kalkoenfilet en rundvlees zeker lusten. Tenminste degene die graag vers eten. Er zijn en 4 die amper iets anders dan brokken aanraken. En Coco sterft nog liever van de honger :/
[/quote]

Zachtjesaan wat onder wat blik mengen en kijken wat hij dan zegt. ;)
Door LaLau
Vanmiddag even wat blikvoer gehaald. Mac's, bevat 70% vlees. Bij het opentrekken van het blik stond Coco al te kijken en hij heeft het dus gegeten :D
Door koekje
Ah, je hebt een blikje gevonden wat hij lust. Dat kan erg handig zijn om het overzetten op rauw te vergemakkelijken.
Door LaLau
Nou, het gaat goed! Ik maal nu 1400 gram per dag. Ik verdeel de 9 katten in 3 kamers. Layla, Cuddy en Muffin eten rustig samen uit 1 bak. Wollie, Otto en Truffles zijn schrokkers. Zappa, Coco en Onida eten het voor nu alleen met wat blikvlees erdoorheen, maar dat is maar een klein beetje :D De brokken zijn verleden tijd!! :D
Door Marpa
[quote="LaLau"]
Nou, het gaat goed! Ik maal nu 1400 gram per dag.
[/quote]

Welke machine gebruik jij om te malen?
Door LaLau
Ik gebruik nu mijn Kenwood keukenmachine. Niet echt goed voor het apparaat. Komend weekend krijg ik een oude vleesmolen van mijn moeder te leen tot ik er zelf 1 koop.
Door LaLau
Nou, ik ben een tijd geleden tegen een elektrische gehaktmolen in de kringloopwinkel aangelopen. Een hele oude Moulinex en ik heb hem meegenomen voor 8 euro om te proberen. De gaatjes zijn zo'n 6 of 7 mm en maalt het vlees geweldig. Goede aankoop dus! Botten maal ik niet omdat ik worsten botmix koop.
Alle 8 mijn katten doen het nu al een aantal maanden goed op barf. Ik ben zo blij dat ik ben overgestapt. Inmiddels weet ik wat ze wel en niet lusten. Hun favoriet zijn kip, kalkoen, vis, kangoeroe en konijn.

En een kleine update over de gewichten:
Zappa is van 7,7 naar 7,3 gegaan.
Muffin is van 4,1 naar 4,7 gegaan.
Truffles is van 3,7 naar 4,5 gegaan.
Door LaLau
Oja, een vraagje. Geven jullie foliumzuur erbij? Ik zag Truffles laatst gras eten en toen dacht ik er aan. Zal ik dit als supplement erbij gaan geven?
Door koekje
Gras eten is meestal om haarballen eruit te gooien of mkkelijker te doen afvoeren. Het wordt weer langzaam voorjaar en dan wisselen de katten van jas en dat geeft meer losse haren.
Door LaLau
Nou, ze eten het gras vanwege het foliumzuur dat helpt bij haarballen. Zwangere katten geef ik sowieso extra foliumzuur. Maar ik lees dat het ook wel in rood vlees, gevogelte en vis zit.
Door koekje
Het gras wordt niet verteerd, het is ruwe vezel die als het ware in de keel kriebelt en zo helpt om te braken, waarmee de haarbal gelost kan worden.

Zwangere katten hebben geen extra foliumzuur nodig. Mensen over het algemeen ook niet, maar dat is een andere discussie.
Door dinky89
Hier heb ik standaard potje kattengras (tarwegras) staan en wordt zeer zelden gebraakt of gras terug gevonden in de drol terwijl er dagelijks sprieten van gegeten worden.
Ik zou alleen niet de link leggen met foliumzuur. Wel zorg ik dus altijd voor bakje gras in huis om aan te knabbelen (vinden mijn andere planten ook fijner  ;D)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door