Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sigbrid
Ik heb een kater met struviet verleden . Toen hij en zn broer , toen beiden net 9 jaar ,  bij mij kwamen wonen stonden ze op die zakken van hills voor struviet  ( ja allebei terwijl bij 1 struviet was geconstateerd door da)  Dat vond ik nogal vreemd en na overleg gestopt met de hills en een variant van prins met kruiden gaan voeren , en als hij dan weer problemen kreeg alleen hij tijdelijk weer die hills . En dat is  altijd goed gegaan op prins . Toen ik de hond ( had er destijds nog maar 1) kvv ging voeren hoefde snuf en mijn inmiddels * oude theemuts Kleine niet na de denken die wilden beiden alleen nog vers ! Ze stalen het uit bak waar Nick bij stond te kijken , dus prima katten ook op kvv .  Snuit de broer van Snuf weigert dit na ruim 3 jaar ineens niet meer en heeft  het licht gezien nu hij 13 jaar is en vreet sinds ik ook darf voor katten heb . En de circusherplaatser van 1,5 jaar moet het echt niet dus ja die eet nog altijd brok , tegenwoordig van Almo die vind hij het lekkerst . Ik doe bij de oude broers wel een klein scheutje water over de kvv en af en toe beetje appelazijn
Na ruim 4 jaar bij mij is snuf nog altijd struviet vrij zonder die hills brokjes en fitter en gezonder dan hij ooit was 4 jaar terug
Laatst gewijzigd door Sigbrid op wo 14 jan 2015, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolanda M
Fijn Sigrid dat het je op deze manier gelukt is!

Hier eten de anderen steeds meer vlees en hopelijk kan Razz ook snel van z'n natvoer af
Door vega
Mijn kater heeft een struviet en oxalaat verleden. Hij eet nu rauw en krijgt Chinese kruiden (op maat) van een acupuncturist en ook acupunctuur dus. Ook omdat zijn darmen niet goed werken en hij om de 2 á 3 dagen verstopt zat. Het gaat nu beter dan ooit met hem. Voor hem dus rauw en Chinese kruiden!!
Door LaLau
Krijgt een kat met struviet de normale percentages van bot, spier en orgaan? of moet hij iets meer of minder van het een en ander?
Door Sigbrid
LaLau schreef: Krijgt een kat met struviet de normale percentages van bot, spier en orgaan? of moet hij iets meer of minder van het een en ander?
Hier krijgt hij normale percentages , met extra een klein beetje water erbij en /of heel klein beetje appelazijn
Door Viking
Ik ben echt de dienaar van mijn katten zeg. Een poos geleden de moeilijke stap gemaakt om toch dan maar blik en brok te gaan geven omdat ze rauw gewoon niet meer vraten. Heb tot 2 weken geleden nog wel elke ochtend vers gegeven, totdat ze zelfs het oh zo geliefde haasje niet meer moesten...Dus twee weken blik en brok...de piesjes vond ik kleiner en dat vond ik eng. Voor de zekerheid maar naar de da gegaan, de heren gaan zitten sassen 5 min voordat we wegrijden, geen monstertje kunnen nemen, toch maar gegaan, maar ja, da kon ook niet meer doen dan voelen en voelde iig niets vreemds en katten geen pijn bij aanraking. Eurologist besteld, geef ze dat sinds vorige week vrijdag 2 x per dag 1 pilleke, gaat goed, maar blijf balen dat ze van het rauw af zijn. Gisteravond brok weggepakt en vanochtend ontdooide gemalen kwartel gegeven, dat vonden ze normaliter echt bweeeeek, eten ze in 1x met zijn tweeen anderhalf ons op....dus tsja....ik denk dat ik ze een beetje verwend heb....maar moraal van het verhaal.....op rauw hebben ze echt veel betere piesjes hoor....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door