Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Bosduif karkasje (platgemept en in kleine stukjes) werd niet gegeten. At zelf kabeljauw, daar een paar stukjes rauw van afgesneden en oh wat vond hij dat lekker :D Vanavond kreeg hij een klein stukje polderhoen karkas met wat geitevlees. En ja hoor, geitevlees is op, maar karkasje ligt er nog :( .
Ik laat hem overigens niet 'verhongeren', hij krijgt graanvrije brok bijgevoerd. Had hem liever "goed blikvoer" bijgevoerd, maar ook die zijn de kliko ingegaan ;D
Morgen staat er een kwartelkarkasje op het menu en aangezien ik lees dat veel katten/poezen dit erg lekker vinden is mijn hoop daar wel op gevestigd ::)
Met de Haaks konijn KVV probeer ik nieuwe smaken wat op te leuken, maar hij eet dat er tussen uit en laat de rest liggen !
Orgaan is geen probleem, dat eet hij zolang het maar niet aan een karkas zit :-[
Het blijft een gepuzzel en uitproberen, maar ik erg blij met al jullie reacties en ervaringen, mijn dank daarvoor :)
Ook ik heb hier een kater die niet over wil.
Inmiddels eet hij wel gepocheerd van allerlei. Met smaak.
Konijn, kip, kalf/rund, divers orgaan, verschillende soorten vis, eend en lam.
Daarnaast voer ik hem blik.
Ik ben nu ruim 2 jaar bezig.  :-X
KVV daar wil hij niets van.
Sinds kort lust hij een stukje vlees dat ik alleen aan de buitenkant kort heb aangebraden.
Ik blijf hoop houden.
Al 2 jaar bezig, goh, dan heb ik nog wat voor de boeg ! Ben wel blij met het feit dat Finn stukjes rauw vlees van diverse dier en vissoorten met smaak eet en tja, dan die ene KVV mix konijn.
Ben ook wel verwend geweest met een labrador die alles met veel smaak at  :'(
Dat het met een kat moeilijker zou kunnen zijn, had ik al begrepen na veel gelezen te hebben hier op het forum.
Vanmorgen at hij met smaak een geklopt eitje, maar mijn hoop vanmiddag, het kwartelkarkasje, een klein stukje eendenhart en kipmaag is (nog) niet gelukt  :o , hij ruikt er even aan en loopt dan weg. Er staan geen brokjes klaar, dus is er geen keus.
Ik geef de moed zeker niet op, want ik heb hem de afgelopen maanden al zien veranderen van een bange magere, slecht in zijn vacht zittende asielkater, naar een steeds liever wordende, en goed in zijn mooie zachte vacht zittend exemplaar! Ik boek vooruitgang, ook al is deze kieskeurige kater het daar niet altijd mee eens  :D
Door Martine-Tom
Oh dan ga je wel van het ene uiterste naar het andere, van een ras-kliko (lab) naar een oudere kat die op brok stond  ;D
Uhm, ja een oudere kat overzetten is iets lastiger dan een lab....van welke leeftijd dan ook  ;D

Maarre de aanhouder wint hoor  ;)
Katten zijn lastig, zeker als ze al jarenlang en altijd sinds ze jong waren iets specifieks gegeten hebben. Dan krijg je ze moeilijk aan iets anders. En dus zeker aan iets dat ze niet kennen.
Honden eten veel eenvoudiger zaken die ze niet kennen (spijtig genoeg, vaak  ::)), katten zijn zo niet.

Ik ben overgegaan met Kleintje op barf toen ze 8 was, maar toen kreeg ze al een dik jaar af en toe wat rauw vlees.  Voor lever heb ik ook veel overredingkracht moeten hebben en vis heb ik opgegeven om ongemengd te geven.  Maar wat vooral het verschil maakte, is dat Kleintje in haar jonge jaren veel zelfgevangen muis heeft gegeten.  Dus het concept rauw was haar bekend, en ze was er gek op. 
Anders weet ik ook niet of ik haar nu wel zo aan het rauw had gekregen als ze nu is.

Persoonlijk denk ik niet dat ik 2 jaar lang zou blijven proberen als er zelfs niets rauw in gaat.  Als er nu nog maar 3 diersoorten in zouden gaan of dergelijk, zou ik wel volhouden, maar helemaal niets, dan zou ik het waarschijnlijk zo laten.  Maar dat is een eigen keuze natuurlijk.  Je hebt niets te verliezen met de blijven proberen.  ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door