Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door bincie
Ja probiotica weet ik.
Dat heb ik ook en het heet spijsvertering van puur.
Dat zijn dus de psyllium vezels en daar zit ook probiotica in.
Dat Rossi zijn maag leeg is betekent dat ik hem nu weer eten moet geven?
Hij is wel heel druk geweest vanavond met spelen.
We hebben de trap opgerend met veters en hij is heel druk geweest met zijn stokje met veertjes eraan.
Als je zegt dat zijn maag nu leeg is dan interpreteer ik dat dat ie nu eten moet?
En niet de hele nacht zonder kan zitten?
Door bincie
Ik heb gisteravond toch nog wat eten neer gezet.
Vanmorgen hebben ze tinlo konijn gekregen.
Rossi gewoon zo rauw. Hij staat al om zijn eten te zeuren als ik beneden kom. Dat cosma snoepje eroverheen dat moeten we er toch in houden want als dat er niet overheen zit loopt ie weg.
Vito ook konijn gekregen met gourmet mouse kip erdoorheen geroerd en allebei een beetje runderbouillon.
Vito heeft zijn bak leeg gegeten. Rossi niet helemaal.
Ik heb het eten voor Rossi gewogen en dat was 74 gram.
Hiervan heeft ie de helft gegeten.
Vito is na zijn eigen eten verder gegaan met rossi zijn bak, wat dus gewoon rauwe konijn is…. ???
Het waren maar een paar hapjes maar blijkbaar wilde hij toch weten wat Rossi te eten kreeg.
De hoeveelheid blijft natuurlijk wel te weinig voor Rossi naar mijn idee als ie 4,5 kilo weegt.
Hij eet meerdere malen op een dag. Nu ga ik ze allebei vanmiddag weer een beetje geven en wellicht vanavond ook nog.
Zometeen ga ik de bakken doen.
Hopelijk is de ontlasting oke.
Door spikkel
Goed zo, dat ze eten. Niet elke kat eet in 1x zijn bak leeg met de hoeveelheid die ze mogen hebben. Als ie vanmorgen 30 gr heeft gegeten, en vanmiddag ook zoiets en vanavond weer, dan ziet op zo'n 100 gr. Voor veel volwassen katten is dat genoeg, het kan zelfs per dag verschillen. De ene dag eten ze meer, de andere dag minder.
Meerdere malen per dag eten voor een kat is niet erg, sommige katten hebben dat liever.
Die van mij eten 2x per dag en voor de nacht zet ik wel een bakje met wat spiervlees of kvv neer, net wat er ontdooid is.
Dus zet voor de nacht maar gewoon wat neer, je weet dan alleen niet wie wat gegeten heeft.
Door koekje
Sorry, nog steeds te groot. Het is al wel een verbetering, maar nog niet goed genoeg.
Ik wil je aanraden deze foto's te verkleinen.
Door bincie
Gister vond ik hier ergens een stukje waar ik de foto's kon uploaden via tinypic.
Daar stond standaard bij verkleinen.
Als ik dat nu via hun website zoek zie ik dat nergens.
Hij stond gister wel op verkleinen.
Door bincie
Heb nu 1 foto gedaan. Hoop dat dat wel kan. Anders haal ik alles weg

Maar Rossi en Vito hebben dus vanmiddag ook wat poulet gegeten.
Aanvankelijk dacht ik dat Vito niet wilde maar toen ik het weg wilde pakken kreeg ik een mep  :D
Ook heeft ie vanmorgen 2 bakken eten gegeten.
Dus 2 porties konijn totaal 80 gram verdeeld over de ochtend.
Ik ga hem zo dadelijk nog wat geven en Rossi ook.
Dan vanavond weer.
In de bakken heb ik vanmorgen niet veel vreemds gezien.
Alleen dat er zeer weinig ontlasting was. Ik heb het idee dat Rossi niet is geweest.
Door koekje
De breedte is nu goed, maar de foto is nog steeds te hoog en teveel pixels (max 20.000 bytes).
Door spikkel
Ze eten goed nu, wat je schrijft. De ontlasting word ook minder omdat ze geen brok meer krijgen.
Lastig hè die foto's verkleinen ;D
Door pearlsofpassion
Kan het niet zijn dat Vito diarree krijgt van de gourmet?
Als ik enkel zo'n rommelblik zou voeren, zou ik daar ook platte poep van terugkrijgen.
Door bincie
Ik vermoed ook dat hetdoor de gourmet komt.
Maar hij krijgt niet alleen maar gourmet, wel gemengd met vers vlees.
Ik moet ergens beginnen toch?
Ik zou liever die rotzooi ook niet geven en heb ook een beetje de angst dat ie straks niks anders meet wil.
Maar brokken erbij geven is geen optie toch als ik bezig ben met vers, ivm het veranderen van de zuren en basen

Die foto's verkleinen is idd lastig.
Ik heb de hoogte en breedte aangehouden die aangegeven staat.
Maar blijkbaar gaat het nog niet goed.
Ik haal het nu wel even weg en als ik tijd heb  kijk ik er wel naar.
Door bincie
Geen diarree in de bak gevonden vanmorgen.
Echt nauwelijks ontlasting.
1 drolletje sinds gisterochtend.
Is dit wel oké?
Ik heb natuurlijk 2 katten dan lijkt mij de ontlasting veel te weinig.
Zeker van Vito die nog gourmet erdoorheen krijgt…
Toch maar de psyllium vezels met probiotica door zijn eten doen?
Wel vind ik enorme bollen plas. Echt heel groot.
Zo groot waren ze niet toen ze brokken kregen…gaat dit nog steeds goed?
Door fem fatale
Dat is wat je wilt.

Grote bollen plas is goed, dan krijgen ze genoeg vocht binnen. Weinig ontlasting is ook normaal bij barf, want ze krijgen niet zoveel overbodige troep binnen die er weer uit moet. Kan ook in de overgangsperiode nog wat wisselend zijn.
Wel in de gaten houden, mijn katten slaan wel eens een dagje over, maar als het langer duurt is er sprake van verstopping.
Door bincie
Oke, van Rossi vond ik 1 dun klein drolletje vanmorgen. Meer niet.
Denk dat ik Vito dan toch maar de vezels door zijn eten ga geven.
Toch omdat de verhouding gourmet meer is dan vers vlees.
Hij krijgt weinig hoogwaardig eten binnen nog.
Carnibest gaat erhier niet in heb ik gemerkt.
Rossi is echt van de Tinlo en de bandit. Vooral de wildmix van de bandit is ie helemaal gek van  :D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door