Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2763105
Hoi Zaniematsu.....Heel verstandig van je dat je dit geweigerd heb! Ik ben hier ook pas later achter gekomen dat het ongekoeld vanuit Belgie door heel het land werd vervoerd, dus nooit diep gevroren aan kon komen bij mijn leverancier.

Mijn verhaal staat hier overigens.....http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 741.0.html
Ik wist dus niet dat het vlees op die manier vervoerd werd, omdat iuk het stijf bevroren bij de leverancier kocht, maar t viel mij wel op dat de blokken altijd stijf aanelkaar bevroren waren idd!!!! En dat de buitenkant van de worsten vaak wat grijzig waren.
Pas later lieten ze mij tussen neus en lippen horen hoe het aangeleverd werd :-\ en toen was het al te laat.

Mijn hond begon als eerste enorm te ruiken (Huid) en kreeg later allerij klachten. Ik kon even geen barf bestellen dus ben het op gaan vangen met Smuldier. Dat wordt goed bevroren aangeleverd.
En de klachten verdwenen......Ja dan is het voor mij een heel simpel 1+1=2

Dus hier heb je idd denk ik het antwoord op je vraag......Als je zelf wilt gaan malen zou ik dat per dag doen. En geen grote porties.
Je moet het namelijk tever ontdooien wil je het kunnen verwerken, en dan gaat de kwaliteit drastisch dalen. Wil je dat nog aan je dieren voeren? :-\
#2763111
Dat is heel erg Senta!! Dat zou verboden moeten zijn! Hier kwam een wagen aan met 100 kg vers diepvries voer in een wagen die in de file had gestaan en uren en uren te laat kwam. Dit alles in de volle zon midden in de zomer! Volgens mij is het trouwens verplicht om diepvriesproducten in een koelwagen te transporteren!

Toen ik het ontdooide vlees aan de chauffeur liet zien ontkende hij dat het ontdooid was :"het is van binnen toch nog ijs?" beweerde hij gewoon, alsof het dan dus wel goed zou zijn!!

Ik belde de producent op en die werd kwaad op mij en vertelde dat hij zijn chauffeur geloofde dat deze daar niet om zou liegen, hij vertrouwde hem.
Met deze bewering werd ik dus voor leugenaar uitgemaakt! Toen ik hem vroeg hoe het mogelijk was dat het vlees hier bevroren bezorgd zou worden terwijl het de hele dag onderweg was in hartje zomer in de volle zon, kreeg ik een kwade reactie.

Uiteraard ben ik gestopt met dit product. Misschien is het transport ondertussen wel verbeterd???

Groetjes Linda
#2763374
Zaniematsu schreef:
Toen ik het ontdooide vlees aan de chauffeur liet zien ontkende hij dat het ontdooid was :"het is van binnen toch nog ijs?" beweerde hij gewoon, alsof het dan dus wel goed zou zijn!!

Hoi Linda, weet je wat het 'probleem' is.....er zijn helaas nog zát mensen die hier genoegen meenemen. Als ik zie hoeveel kilo's vlees er alleen hier al op barfplaats door heel het land ongekoeld worden getransporteerd, en dr geen haan om kraait, zullen zij mss ook wel verwachten dat hier geen haan om zou kraaien.

Ik heb hier een kat die opgegroeid is met dezelfde KVV van die leverancier die een auto imuum ziekte heeft ontwikkeld. Alleen prednison helpt nog, en het beestje is net een jaar oud.

Zijn broertjes en zusjes hebben nergens last van. Ik kan het helaas niet meer terugdraaien, maar ik ben wel benieuwd hoe hij zijn weerstand was gaan ontwikkelen als hij wél de voedingstoffen had binnen gekregen en geen ontdooide rommel :-\
Helaas echt helaas....ben ik dr pas veel te laat achter gekomen.

Dus t is maar goed dat je die meuk heb geweigerd, je slaat jezelf voor je kop als ze ziek worden. Ik ga alleen nog maar voor vers, krijg het stijf bevroren in een koelwagen aangeleverd, zie geen vriesbrand aan de producten, zit niet aanelkaar vast gevroren en geen kleurverlies. (Mooi kenmerk bij bv paardenvlees wat verroest als het aan ontdooien onderhevig heeft gestaan)

Echt...je kunt niet voorzichtig genoeg zijn! Weet je inmiddels al wat je wilt gaan doen?
#2763591
Hallo Senta,

Het is echt te triest dat jij met een levenslange zieke kat zit terwijl hij nog een kitten is ook!! De rest van zijn leven op prednison moet zitten!!!

Waarom accepteren "wij"  voer dat niet aan de eisen voldoet? Voer dat ontdooit is geweest? Voer dat niet in een koelwagen is getransporteerd? Dat kan en mag toch niet?!?!

Ik denk dat ik er goed aan doe om rauw te voeren. Ik denk dat ik een goed product geef aan mijn katten. Ik doe daar een hele hoop moeite voor om ze over te wenen en om voldoende vriescapaciteit in huis te hebben. En dan blijkt dat ik ze bloot stel aan grote risico's!!

Ik vertelde je dat de chauffeur het product goed genoeg vond omdat het van binnen nog ijs was. De buitenkant was zacht en alle doosjes zakte in elkaar omdat ze zo ver ontdooit waren! En nog beweren dat het koud genoeg is?! Hij had in de volle zon, hartje zomer, uren in de file gestaan! En dat in een auto zonder koeling!! En dan nog beweren dat het product niet ontdooit was?!!! Toen ik de producent belde met mijn klacht was hij kwaad op mij en vertelde dat ik het product mocht houden zonder de rekening te betalen (!!!) Maar dat wilde ik absoluut niet. Een (rauw) diepvriesproduct dat veel te warm is geworden is niet meer geschikt om weer in te vriezen en te consumeren, niet voor een mens en ook niet voor een dier! Klaar, dat weigerde ik dus. Helaas moest hij dus zijn chauffeur weer terug sturen om de ontdooide rommel weer op te halen.

Nou vraag ik me toch af wat hij met die ontdooide 100 kg voer heeft gedaan.
Hoeveel andere katten zijn daar weer ziek van geworden?

Of ik inmiddels al weet wat ik ga doen? Je bedoelt met kvv of barf?

Wanneer mijn diepvries nog wat verder leeg is ga ik weer barf bestellen.
Dan kan ik bekijken in hoeverre ze het plat gehakt en/of in stukken geknipt willen eten of dat ik het alsnog kan gaan vermalen tot zelf vermalen en gemengde kvv.

Voorlopig heb ik ze vandaag voor het eerst parelhoen karkas gegeven. Ik heb het in stukken geknipt en verdeeld over de bordjes.... ze maken geen enkele aanstalten om te eten.  De parelhoen valt totaal niet in de smaak. Dus smeerde ik er wat gourmet gold overheen..... Ze blijven op het aanrecht springen om te kijken of ze mij duidelijk kunnen maken dat ik ECHT voor eten ga zorgen.
Nu dat niet komt.... kijken ze me aan..... lopen heen en weer en lijken van slag en beteuterd. Eén van hen begint de gourmet er van af te likken en si daart al snel mee klaar en blijft mij maar duidelijk maken dat het etenstijd is!! Twee van de 5 beginnen te knagen. ...... Het begint ergens op te lijken..... Ze lopen weg uit de keuken en geven het op.... ze liggen nu in een soort van protest/overgave in een houding van "als ze opstaat ben ik de eerste die in de keuken zit om haar te vertellen dat er eten moet komen"  Deze gewenningsperiode duurt al zeker een week of 6. Dat is lang, het geeft stress, dat zie ik wel. Toch vind ik het belangrijk dat ze gaan barfen. Een slecht gebit geeft ook stress, nog veel meer.  Jammer dat katten zulke moeilijke eters kunnen zijn, en zo lang koppig kunnen volhouden.  Ook jammer voor hen dat ik op ze lijk  ;)
#2763804
Mijn kar at eerst alle soorten barf en KVV die werd voorgeschoteld, helaas heeft dat maar een paar weekjes geduurd, toen liet hij alles staan en at alleen nog maar KVV van bepaalde diersoorten....Toen is het geouwehoer begonnen......Mn andere kat eet alleen nog maar haas en hert kvv.....
Katten zijn gewoon moeilijk. Hier heb ik ook maar droge (Granenvrije) brokken neergezet, je kunt ze namelijk echt niet dwingen, een hond kan je nog opvoeden, maar een kat? Vergeet het maar.

Ik hoop voor je dat je het gaat winnen. Iig goed dat je die meuk terug heb gestuurd. Geloof mij, die wordt gewoon weer verkocht en opgevoerd.  Ik had altijd mijn gedachtes hierover, maar mijn vermoedens zijn bevestigd....Ook door een berichtje wat ik kreeg van Heiloo......

En als ik lees hoeveel mensen dr zijn met dieren die chronische aandoeningen hebben??????? En niet te raden gaan bij het voer........... :-\
#2763818
Hallo Senta,

Het merk dat jij voorheen voerde wordt ook geleverd door dezelfde persoon (in Nederland) waar ik nu mijn barf producten bestel. Denk je dat je daar dan ook beter de Barf producten beter niet kan kopen?

Er is een bijzondere service : Als u niet tevreden bent over een product mag het binnen 30 dagen terug.

Dat is toch ook wel vreemd bij een diepvriesproduct? Normaal gesproken mag dat nooit! Hoe kan je de kwaliteit dan bewaken? Bij wie ligt dit heen en weer geslingerde product dan in de honden/katten eetbak?

Groetjes Linda
#2763825
Anne in Duitsland schreef: :biggrin2:
::) :biggrin2:
Senta schreef: Als je zelf wilt gaan malen zou ik dat per dag doen. En geen grote porties.
Je moet het namelijk tever ontdooien wil je het kunnen verwerken, en dan gaat de kwaliteit drastisch dalen. Wil je dat nog aan je dieren voeren? :-\
Elke dag malen, wat een onzin!
Je moet het gewoon snel verwerken en sommige dingen kunnen halfbevroren de molen in.

Dit onderwerp draagt er inmiddels zeker niet aan bij dat mensen hun kat zelf samengesteld gaan voeren. Wat een negativiteit!
#2763831
Ruisje schreef:
Elke dag malen, wat een onzin!
Je moet het gewoon snel verwerken en sommige dingen kunnen halfbevroren de molen in.

Dit onderwerp draagt er inmiddels zeker niet aan bij dat mensen hun kat zelf samengesteld gaan voeren. Wat een negativiteit!
+ 1.

99,9% van de bp'ers maakt porties voor meerdere weken tegelijk. Daar valt echt geen kat of hond dood bij neer.
#2763836
Hoi Linda, nee maak je geen zorgen, ik bestel nu rechtstreeks bij Degomeat, dat komt hier stijf bevroren aan. Voorheen zat ik bij een tussenleverancier, die zelf hun vlees door heel het land haalde....En dus oa. bij Degomeat en dat ging dan door heel het land, ongekoeld transport......

Helaas is er een slechte controle hierop, maar mócht er gecontroleerd worden hebben ze een heel zwaar probleem omdat ze het wel bedrijfsmatig vervoeren.
Ruisje schreef: ::) :biggrin2:
Elke dag malen, wat een onzin!
Je moet het gewoon snel verwerken en sommige dingen kunnen halfbevroren de molen in.

Dit onderwerp draagt er inmiddels zeker niet aan bij dat mensen hun kat zelf samengesteld gaan voeren. Wat een negativiteit!
Dat is geen onzin, dat vind jij onzin.
Ik heb hier nu 2 gevallen rondlopen waar dit góed fout is gegaan, en ik heb een mail gekregen vanuit Heiloo dat dit wel degelijk ontzettend slecht is.
Door Ruisje
#2763849
Senta schreef: Dat is geen onzin, dat vind jij onzin.
Ik heb hier nu 2 gevallen rondlopen waar dit góed fout is gegaan, en ik heb een mail gekregen vanuit Heiloo dat dit wel degelijk ontzettend slecht is.
Sorry hoor, maar dan twijfel ik hoe snel en hygiënisch jij het vlees verwerkt. :-\

Ik heb zojuist kippenkarkas, konijnenkop, wild konijnen-, lama, rund en kalkoen -spiervlees uit de vriezer gehaald en in de dierenkoelkast gelegd en ga morgen gezellig voor 2 weken malen :biggrin2:
Orgaanvlees (konijn en eend) haal ik er pas een uur vantevoren uit omdat dat klein spul is.
Laatst gewijzigd door Ruisje op ma 16 sep 2013, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door