Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jeanine1984
[quote="NoaKaj"]
Mijn 9 katten krijgen een kilo KVV per dag plus een kleine hoeveelheid natvoer voor de smaak. Ze krijgen 2x per dag te eten en ze zijn verre van uitgehongerd, er blijft zelfs regelmatig nog een beetje staan. Het is een enorme kostenpost, maar brokken komen er hier echt niet meer in. Alleen al voor de vochthuishouding van katten zijn brokken ronduit slecht.
[/quote]

Dat geld moet je dan wel hebben en dan moeten je katten het er goed op doen ook.
Door NoaKaj
Ik vrees nog duurder, Haaks Barf kost 7 euro per kilo en dat krijgen ze 2x per week. Ik ben meer kwijt aan de katten dan aan mezelf, maar dat weet je met een grote kattengroep.
Door Martine-Tom
[quote="Jeanine1984"]
Heb net even uitgerekend dat wat jij waarschijnlijk aan voer per maand betaalt,  op € 100,- na het dubbele is van wat ik per maand verdien.
[/quote]?
kilo per dag is 30 kilo in de maand, zeg dat het 7 euro de kilo is dan is dat 210 euro. Nog een sloot geld hoor maar mag toch hopen dat je iets meer verdient.
Ik heb 2 katten en 1 hond die 5 tot 6 ons op een dag eten, uitsluitend vers en dat kost me 30 euro per maand.
Door Jeanine1984
[quote="Martine-Tom"]
?
kilo per dag is 30 kilo in de maand, zeg dat het 7 euro de kilo is dan is dat 210 euro. Nog een sloot geld hoor maar mag toch hopen dat je iets meer verdient.
Ik heb 2 katten en 1 hond die 5 tot 6 ons op een dag eten, uitsluitend vers en dat kost me 30 euro per maand.
[/quote]

Oeps, je hebt gelijk. Ik had een 0 teveel ingetoetst op mijn calculator  :o.
Door fem fatale
Wat eten ze bij jullie weinig  :o

Ik heb 3 katten en die eten ongeveer een pond per dag (ze eten prooi, dus het wisselt van dag tot dag een beetje). Ze zijn alledrie slank, 1 is zelfs wat mager.
Nu zijn er twee wel nog min of meer in de groei, in de hoogte komt er niets meer op, maar qua bespiering zijn ze nu pas ongeveer klaar, dus misschien wordt het volgend jaar minder?
Door NoaKaj
Bij mij is het toch wel de juiste hoeveelheid, want ze vallen niet af en komen niet aan (behalve natuurlijk het kitten dat vorig jaar in de groei was, die groeit nu nog een beetje na).
Door fem fatale
Oh dat geloof ik wel. Die van mij zijn relatief jong (3 jaar) en net wel of net niet uitgegroeid en als ik kijk naar de katten van mijn vrienden en collega's heb ik een soort ADHD-katten, die makkelijk 3-5 uur per dag door het huis rauzen. Die hebben natuurlijk ook wel wat nodig.

Ik vind het wel een geruststellend idee dat ze ooit minder gaan eten.
Door Martine-Tom
[quote="fem fatale"]
Wat eten ze bij jullie weinig  :o

Ik heb 3 katten en die eten ongeveer een pond per dag (ze eten prooi, dus het wisselt van dag tot dag een beetje). Ze zijn alledrie slank, 1 is zelfs wat mager.
Nu zijn er twee wel nog min of meer in de groei, in de hoogte komt er niets meer op, maar qua bespiering zijn ze nu pas ongeveer klaar, dus misschien wordt het volgend jaar minder?
[/quote]Ik heb er 2 die samen een pond eten  :biggrin2:
Maar de mijnen zijn ook best groot, ik heb met 2 katten 13 kilo in huis  :)
Door NoaKaj
Fjew, dan bof ik, meerdere kilo's KVV per dag gaat m'n portemonnee niet trekken. Ik heb wel besloten om binnenkort een worstje van 250g erbij te doen elke dag, er komen twee jongedames bij die nog heel veel moeten groeien.
Door fem fatale
[quote="Martine-Tom"]
Ik heb er 2 die samen een pond eten  :biggrin2:
Maar de mijnen zijn ook best groot, ik heb met 2 katten 13 kilo in huis  :)
[/quote]
Ik heb ongeveer 14 kilo kat, dus dat klopt dan wel, qua hoeveelheid. En jij hebt ook lekker actieve katten toch?
Door Martine-Tom
[quote="fem fatale"]
Ik heb ongeveer 14 kilo kat, dus dat klopt dan wel, qua hoeveelheid. En jij hebt ook lekker actieve katten toch?
[/quote]De een iets meer als de ander maar sinds de tuin open is voor ze rennen en vliegen ze de hele dag  :)
Door denise1968
[quote="Jeanine1984"]
Zo, dat is weinig.  De mijne zaten inmiddels op 360 gram per dag bij elkaar en ze zijn allebei nog mooi op gewicht: Poes van 4 kg en grote kater van 5 kg. Ik moest dus 11 kg per maand kopen voor € 46,70. En dan heb ik ook nog een hond...
[/quote]

Jemig en ik kreeg advies van de DA laatst dat er bij poes meisje een 1/2 kg af moet want ze is iets te zwaar nu 5 kilo maar is klein. Fokke is 5,5 kilo en daar mag ook niets meer bij. Zit dus met die 5 kilo goed. Als ik 180 gram per kat ga voeren dan worden ze veel te dik. Heb wel binnenkatten en die bewegen minder dan buitenkatten of katten op een boerderij. Wellicht zit hem daarin?
Laatst gewijzigd door denise1968 op vr 28 jun 2013, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jeanine1984
[quote="denise1968"]
Jemig en ik kreeg advies van de DA laatst dat er bij poes meisje een 1/2 kg af moet want ze is iets te zwaar nu 5 kilo maar is klein. Fokke is 5,5 kilo en daar mag ook niets meer bij. Zit dus met die 5 kilo goed. Als ik 180 gram per kat ga voeren dan worden ze veel te dik. Heb wel binnenkatten en die bewegen minder dan buitenkatten of katten op een boerderij. Wellicht zit hem daarin?
[/quote]
Van mij zijn het okk binnenkatten dus daar ligt het ook niet aan. Wel gaan ze 1x per dag aan een riempje mee naar buiten. Met dekater loop ik dan echt een half uur, maar het poesje wil de tuin niet uit.
Door denise1968
[quote="Jeanine1984"]
Van mij zijn het okk binnenkatten dus daar ligt het ook niet aan. Wel gaan ze 1x per dag aan een riempje mee naar buiten. Met dekater loop ik dan echt een half uur, maar het poesje wil de tuin niet uit.
[/quote]

Jemig met de kat aan een riempje rondlopen. tsja zou het best willen doen maar woon in een buurt dat ik meteen voor de rest van mijn leven voor gek wordt verklaard hahahaha Misschien een stuk onbewoonbaar land opzoeken dan ga ik daar met ze lopen :-)))

Maar goed als je 360 gram door 4 deelt want je geeft 2 keer voeding op een dag dan zit je op 90 gram per kat per maaltijd. Dit is iets meer als 5 kilo per maand. Met 11 kilo doe je dus 2 maanden?
Laatst gewijzigd door denise1968 op vr 28 jun 2013, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door