Moderators: koekje, pearlsofpassion
Noël schreef: Hij kotste voornamelijk op een lege maag,zou het helpen als hij de kvv vaker verdeeld krijgt over de dag ?Ik zou inderdaad meerdere voermomenten kvv inbouwen om te kijken of hij dan nog braakt. De meeste da leggen de oorzaak maar al te graag bij het versvoeren zonder na te denken over de precieze waarom. Ik heb het gevoel dat jij zelf al je vraag hebt beantwoord. en zoals Jacoba ook al schreef, is je kat waarschijnlijk misselijk van de honger.
Noël schreef: Hij heeft gelukkig niet meer overgegeven sinds eergister ochtend, en hij eet weer wat gelukkig. Ik ga hem gewoon meerdere keren per dag vlees geven zodat ie in ieder geval geen lege maag heeft.
Noël schreef: I hij zei ook dat een kat niet meer is zoals de wilde kat omdat ze al een jaar of 200 huiskatten zijn en dus vlees helemaal niet meer van toepassing bij huiskatten, zelfs de deskundige van Universiteit Utrecht zouden brokken beter vindenJa, die evolutie van miljoenen jaren (eerste echt katachtigen ontstonden zo'n 12 miljoen jaar geleden) word echt ten niet gedaan door die 200 jaar dat ze bij de mens wonen. Terwijl ze grotendeels van die tijd gewoon ongedierte en vogels aten, rauw. Brokken worden pas sinds een jaar of 50 veel gevoerd en in die tijd past het verteringsstelsel zich niet aan.
Noël schreef: hij zei ook dat een kat niet meer is zoals de wilde kat omdat ze al een jaar of 200 huiskatten zijn en dus vlees helemaal niet meer van toepassing bij huiskatten, zelfs de deskundige van Universiteit Utrecht zouden brokken beter vindenRaar dat katten die buiten komen en ook verwilderde katten wel vogels, muizen en andere kleine prooidieren vangen en eten, en dat zelfs huiskatten ook voorbijvliegende insecten vangen
Noël schreef: ..dat zet me toch ook wel even aan het denken, maar toch als ik mijn gezonde verstand gebruik lijkt me dat vlees wel gezonder is voor katten.Mijn vorige kat is voornamelijk op stinkbl*k groot geworden. Ik heb destijds toen ik hem kreeg helemaal niet nagedacht over de voeding. Het was vanzelfsprekend dat Pugsley stinkbl*k kreeg, door de vele reclames op tv en in de tijdschriften wordt je gewoon geïndoctrineerd door Nestlé, Royaal Konijn en Co.
Noël schreef: Over dierlijke vezel in Tinlo klopt wel maar dat zijn de premium hondenvarianten van Tinlo, daar zit inderdaad haar in, in de Tinlo Cattery niet zover ik weet.Heb je al eens op het etiket gekeken wat er precies in zit?
Noël schreef: Hij heeft gelukkig niet meer overgegeven sinds eergister ochtend, en hij eet weer wat gelukkig. Ik ga hem gewoon meerdere keren per dag vlees geven zodat ie in ieder geval geen lege maag heeft.Fijn dat hij niet meer heeft overgegeven. Gewoon lekker meerdere keren per dag blijven voeren.