Je kan wel rekening houden met wat een kat zou vangen, maar staar je daar zeker niet blind op, want de meeste zaken die ze zouden vangen naast muis nl: mus, merel enz... kan je niet voeren he.
Je zal dus variatie moeten zoeken in de soorten die je wel aan kan geraken. Een grazer heeft toch weer aan andere samenstelling dan gevogelte en kleine knaagdieren, dus dat altijd leuk om het toch ook ergens in te passen. Al is het maar op zo gevarieerd mogelijk te voeren.
Hier eten ze van grazers ook enkel schaap en geit en hooglanderrund krijg ik er bij Luis ook in, ander rund moet ik nog niet proberen. De andere twee vinden het echt heerlijk.
Dat is loslopend rund, dus leeft praktisch wild en dat merk je in het vlees.
Sommige katten houden van wild, andere net niet. Hier heb ik het geluk dat ze er wel van houden. Dat geeft toch meer afwisselingsmogelijkheden en wild heeft een betere omega 3/6 verhouding dan gekweekt vlees.
Maar het is dus wat uitproberen wat je kat lekker vind.
Probeer je niet vast te pinnen op verwachtingen en kijk gewoon waar je jouw kater plezier mee doet en waarmee niet. Na een tijdje kan je daar dan een lijn in trekken en echt je idee opmaken van wat te voeren en wat niet.