koekje schreef: Welkom!Da's best lang 120 jaar
al 120 jaar vegetariër.
Even een snel lijstje met wat zoal de kat te voeren is:
Mocht dit wel het geval zijn, dan kan je wat spiervlees toevoegen (niet meer dan 25% van het totaal) of iets wat lekker laxeert.
Hoe dat nu zit met je gruiskater snap ik niet helemaal. Heeft hij op dit moment wel of geen gruis? Een kater met gruis is overigens een medisch spoedgeval...
Struviet is op te lossen met navenant verzuren van de voeding en veel vocht. Oxalaat is alleen operatief te verwijderen.
In de medische hoek van de katten is wel eens wat meer geschreven over de risico's van gruisbrok op langere termijn en de gevolgen ervan. Ik wil je aanraden te lezen in de medische hoek en de barfhoek. Er zijn vaker zinnige dingen geschreven. Je kan de zoekfunctie gebruiken.

Dank voor je 'vislijstje'. Ik zal dat eens meenemen naar een vishandel. Moet nog op zoek naar een goede hier in de buurt. Ik weet niet of de kraampjes ook rauw hebben.
Mag spiervlees nooit meer dan 25 % van het totaal zijn??
De kater heeft calcium oxalaat. En dat zou hij idd moeten uitplassen. Hier op de site las ik over goede resultaten over Eurologist bij calox katers. Dus daar naar geïnformeerd en nu krijg ik via een homeopatische d.a. wat opgestuurd dat nog beter zou werken dan Eurologist. Het proberen waard.
Dank voor de tips over de mediahoek, zal er eens induiken!