Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Krijtpoep is echt veel lichter ;) als je het ziet weet je het meteen.
Al moet ik toegeven dat na ander voer de ontlasting vaak wel drastisch veranderd door barfen, dat is even wennen idd.
Bij jou kat zit wel snor hoor.

Gewoon lekker door barfen;)
Hihihih dit is geen krijt poep hoor zo als de rest al zegt  ;)

Wat mij trouwens wel op is gevallen is dat mijn katten die op barf staan regelmatig meerder kleuren poep hebben  :biggrin2: dan begint het met diep donker bruin, dan word het wittig en daarna komt dan of iets geels of licht bruin, ziet er altijd heel kleurig uit in de katten bak  ::)  ;D
jasmijn schreef: Wat mij trouwens wel op is gevallen is dat mijn katten die op barf staan regelmatig meerder kleuren poep hebben :biggrin2: dan begint het met diep donker bruin, dan word het wittig en daarna komt dan of iets geels of licht bruin, ziet er altijd heel kleurig uit in de katten bak ::) ;D
Ja, hier heeft Sien soms een stukje oranje in haar drol. Dan zit er een plukje haar(bal) in ;D
jasmijn schreef: Hihihih dit is geen krijt poep hoor zo als de rest al zegt ;)

Wat mij trouwens wel op is gevallen is dat mijn katten die op barf staan regelmatig meerder kleuren poep hebben :biggrin2: dan begint het met diep donker bruin, dan word het wittig en daarna komt dan of iets geels of licht bruin, ziet er altijd heel kleurig uit in de katten bak ::) ;D
Ja, heel afwisselende stront, die barf-beesten ;D idd de ene keer bruin, de andere keer geel, en soms alle kleuren en consistenties in één keutel.
koekje schreef: Aangezien Mowgli nog niet zo lang weer rauw eet en zn vleesbot (meestal?) ook nog eens gemalen, denk ik dat hij qua barfervaring van zn binnenkant nog steeds als nieuweling aangemerkt kan worden.
Dus langer en meer en bij voorkeur ongemalen barfer maakt dat het mogelijk weg zal gaan.
Mowgli is nu 19 maanden oud, wij hebben hem als kitten gekregen en hij stond toen al op vers. Hij had in maart 2012 'kleine onderbrekeing' met vers door die loodvergiftiging, maar vrij snel ben ik weer overgegaan op vers. In het begin half vers half blik (zonder graan met een hoog percentage vlees), maar heb uiteindelijk min of meer doorgedrukt dat het blik zo goed als niet meer gegeven wordt. Het blijkt ook steeds weer dat Mowgli liever vers eet, mits hij krijgt wat hij lust.

Ik heb wel het idee dat door de operatie de darmen misschien gevoeliger zijn, de da heeft destijds de darmen eruit gehad en die handmatig afgetast naar loodrestanten.

Vandaag weer de discussie met mijn vriend (die ik afkapte omdat ik door het ziek zijn geen energie heb om te discusieren) over de ontlasting. Voor hem moet katten- en hondenpoep donkerbruin zijn... Mijn argument dat onze ontlasting rood is bij bietjes en groen bij spinazie, daar luisterde hij niet naar :-[
Mowgli schreef: over de ontlasting. Voor hem moet katten- en hondenpoep donkerbruin zijn... Mijn argument dat onze ontlasting rood is bij bietjes en groen bij spinazie, daar luisterde hij niet naar :-[
Hier poepen ze eigenlijk nooit donkerbruin... ::)
Eh ja Sins ik barf voer is de poep hier ook niet meer echt donker bruin, en trouwens staan mijn katten van af 4 maanden op  vlees en ze zijn nu 3 jaar.
Er is echt totaal niks mis met ze, ondanks dat ze eigenlijk nooit donker bruinen poep hebben.
De enigen keren dat het donker bruin is, hebben ze hert, haas of ander donker wild op.

Oja trouwens ik weet niet of je vriend wel eens naar brokken drollen heeft gekeken, maar die zijn vaak alles behalfen donker bruin.
Dat varieert van licht grijs tot orang en nog veel meer.

Dus ik zou eens aan hem vragen of jij jou tijdens een wandeling een donker bruinen honden drol kan aan wijzen  :P , ik weet zeker dat van de 10 die je er ziet liggen er heel misschien 1 donker bruin is  ::)
Annemarie Rijnveld schreef: Krijtpoep verpulvert geheel. Als je even gaat googelen op YOUTUBE in het engels kan je ergens een voorbeeld vinden van wat nu echt krijtpoep is.
Ik heb gezocht maar kon niet vinden. Heb jij misschien een link naar de vidio, of een tip welke zoekwoorden ik moet gebruiken?
Nooit iets gemerkt van schadelijk. Je moet er geen gewoonte van maken om altijd zoveel bot te voeren maar als het af en toe gebeurt is dat echt geen drama.
In het boek Wolves van David Mech et al. staat een artikel over wolveneten en dus ook over wolvenpoep  :biggrin2: en het valt de onderzoekers op dat die poep enorm variabel is, zelfs in één poep-sessie. Als ze een tijd geen grote prooi gevangen hebben en van de honger oude botten en aas eten hebben ze krijtpoep. Hebben ze een hert of eland gevangen dan schijten ze zwarte spuitpoep van al het orgaan en spiervlees en bloed waarmee ze hun maaltijd beginnen; van verloop van tijd wordt dat dan weer geler en harder. Eten ze een tijd vooral klein spul dan zit er veel haar in de poep. Echt bruine brokkendrollen worden niet beschreven.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door