Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Mowgli schreef: Voor het geval je toch noch twijfelt over taurine, "Jakobsmuscheln" (heten die in het Nederlands Jacobsmosselen?) bevatten trouwens ook veel taurine, misschien lust Bambi die ook wel.
Heb je dan al orgaanvlees van een (bio)kip geprobeerd?
Nee, dat zou ik inderdaad kunnen proberen. Ik bestel die altijd bij Frischfleisch-Express; heb jij nog een ander adresje toevallig?

Coquilles Saint-Jacques voor de kat... Christene. Nog even en ik wurg een zak brokken door d'r lieftallige keeltje. Het moet toch niet gekker worden! :-X >:( :biggrin2:
Ik heb weer een beetje hoop. De gemalen gans wilde ze in eerste instantie niet eten, maar ik heb hem gemarineerd in Kaninchenallerlei (= gemalen konijnenkoppen, lever, hart en longen) en toen ging het schoteltje bijna mee naar binnen. Ze eet nu dus biokip, konijn, eend en gans. In januari komt nog gemalen kalkoen, dat krijg ik er waarschijnlijk ook wel in als ik het in Kaninchenallerlei marineer.

Oef. Het is wel veel gevogelte zo, maar altijd nog beter dan Orijen, ja toch? En ze is zácht nu! Ze heeft al zeker een week geen brokken meer gehad, en ik merk het echt aan d'r vacht. En wie weet, gaat ze later nog wel andere dingen erbij lusten. Sokjes was in het begin ook een miep, maar die eet nu - op lam na - altijd alles schoon op. Zelfs z'n kwartels hoef ik niet meer klein te knippen voor hem. Ik denk dat ik binnenkort ook maar een platgeslagen eendennekje voor hem ga neerzetten. Misschien kan ik hem nog van gemalen spul op echt barf krijgen...
Dit gaat toch helemaal goed .. veel gevogelte is helemaal niet verkeerd hoor, dat zijn toch hele natuurlijke prooien voor katzen?!

Mijn meidjes vinden ganzenvlees echt erg lekker, zelfs Cera die meestel even nadenkt voordat ze zich iets nieuws in de maag laat splitsen viel direct aan.

Mooi trouwens zoals dat werkt met die vachtjes he, dat was wat mij ook t eerste opviel en opvalt aan verse katten: zachtje jasjes
Gaat goed komen ! Blijf me er over verbazen hoe verschillend katten kunnen zijn qua smaak.
Hier hoef ik bij paar kater echt niet met tam konijn, tamme eend e.d. aan te komen..Dus voor het gemak pas ik me maar beetje aan.
Ooit ook parelhoenbouten gehad ; dat vonden ze ook prima..Alleen ik kom ze nu bijna niet meer tegen waar ik ze wel kan krijgen.
Maar ze komen hier niets tekort  ;)
Too schreef: Dit gaat toch helemaal goed .. veel gevogelte is helemaal niet verkeerd hoor, dat zijn toch hele natuurlijke prooien voor katzen?!
Ik denk ook dat je minder variatie kunt doen als het dichter bij natuurlijke prooi ligt, dus muizen (die ving ze zelf toch), kuikentjes (niet per se kip, maar kuikentjes algemeen), ratten en vogeltjes.

Er zullen zat katten zijn die overleven op muizen en duiven en incidenteel iets anders, dus ik denk dat dat wel kan.
Door Martine-Tom
Anne in Duitsland schreef: Nee, dat zou ik inderdaad kunnen proberen. Ik bestel die altijd bij Frischfleisch-Express; heb jij nog een ander adresje toevallig?

Coquilles Saint-Jacques voor de kat... Christene. Nog even en ik wurg een zak brokken door d'r lieftallige keeltje. Het moet toch niet gekker worden! :-X >:( :biggrin2:
;D ;D ;D
fem fatale schreef: Ik denk ook dat je minder variatie kunt doen als het dichter bij natuurlijke prooi ligt, dus muizen (die ving ze zelf toch), kuikentjes (niet per se kip, maar kuikentjes algemeen), ratten en vogeltjes.

Er zullen zat katten zijn die overleven op muizen en duiven en incidenteel iets anders, dus ik denk dat dat wel kan.
Psies, ik weet zeker dat ik met louter vogels best een keurig menuutje kan samenstellen hoor
[al ken ik ook katten die hele hazen door t luik probeerden te trekken :biggrin2:] kwartel, duif, patrijs, parelhoen, eend en als je een beetje smokkelt gans, kalkoen voor spier en orgaan..voila
Anne in Duitsland schreef: Nee, dat zou ik inderdaad kunnen proberen. Ik bestel die altijd bij Frischfleisch-Express; heb jij nog een ander adresje toevallig?
Momenteel bestel ik bij Zoobedarf Hitzegrad in Krefeld, die hebben veel van Kiezebrink (zitten niet te ver bij Lupa vandaan, dus iik denk dat Lupa 1 van hun leveranciers is). Voor kattenbarfers in Duitsland die NIET supplementeren met poedertjes is HItzegrad momenteel de aanbieder met de meest verschillende diersoorten. Tis alleen wel puzzelen vanwege Kiezebrink mixen die helaas super fijn zijn gemalen, maar beter als alleen kip, kalkoen, rund, paard en lamsvlees voor een kat.
Kip- en kalkoendingen haal ik bij de turkse supermarkt en runderlong om te drogen bij de nieuwe barf shop bij ons om de hoek.
Anne in Duitsland schreef: Oef. Het is wel veel gevogelte zo, maar altijd nog beter dan Orijen, ja toch? En ze is zácht nu! Ze heeft al zeker een week geen brokken meer gehad, en ik merk het echt aan d'r vacht.
Mowgli krijgt momenteel ook veel gevogelte (duif, fazant, kip, eend), omdat ik dat bij Hitzegrad kon krijgen en ik wil niet teveel grote grazers geven. Momenteel krijgt hij ree/hert als grote grazer en soms rund. De wilde vogels eet hij heel graag, kalkoen vindt hij nog steeds niet te pruimen en (bio)kip (das Tierhotel) is zozo, net hoe zijn pet staat. Kangoeroe eet hij trouwens ook erg graag, is helaas ook weer uit het assortiment bij Hitzegrad :(

Helaas is ook de fazant weer uit het assortiment bij Hitzegrad en parelhoen wilden ze niet opnemen :( Nouja, ik heb voor de komende maand nog genoeg vlees in de vriezer, dus pas in het nieuwe jaar kan ik weer eens navragen bij Hitzegrad.
Mowgli schreef: Momenteel bestel ik bij Zoobedarf Hitzegrad in Krefeld, die hebben veel van Kiezebrink (zitten niet te ver bij Lupa vandaan, dus iik denk dat Lupa 1 van hun leveranciers is). Voor kattenbarfers in Duitsland die NIET supplementeren met poedertjes is HItzegrad momenteel de aanbieder met de meest verschillende diersoorten. Tis alleen wel puzzelen vanwege Kiezebrink mixen die helaas super fijn zijn gemalen, maar beter als alleen kip, kalkoen, rund, paard en lamsvlees voor een kat.
Kip- en kalkoendingen haal ik bij de turkse supermarkt en runderlong om te drogen bij de nieuwe barf shop bij ons om de hoek.
Mowgli krijgt momenteel ook veel gevogelte (duif, fazant, kip, eend), omdat ik dat bij Hitzegrad kon krijgen en ik wil niet teveel grote grazers geven. Momenteel krijgt hij ree/hert als grote grazer en soms rund. De wilde vogels eet hij heel graag, kalkoen vindt hij nog steeds niet te pruimen en (bio)kip (das Tierhotel) is zozo, net hoe zijn pet staat. Kangoeroe eet hij trouwens ook erg graag, is helaas ook weer uit het assortiment bij Hitzegrad :(

Helaas is ook de fazant weer uit het assortiment bij Hitzegrad en parelhoen wilden ze niet opnemen :( Nouja, ik heb voor de komende maand nog genoeg vlees in de vriezer, dus pas in het nieuwe jaar kan ik weer eens navragen bij Hitzegrad.
Tierhotel heeft ook vaak verschillende producten van eend en gans, en niet te vergeten: konijn! Hitzegrad heeft wel een paar mooie dingen in het assortiment, maar de service is weer om te huilen, zoals voor bijna alle leveranciers hier geldt (behalve dus bij Tierhotel, is mijn ervaring; ik had daar voor januari 10 kilo gemalen kalkoen besteld om uit te proberen voor Bambi, maar begon toch over de hoeveelheid te twijfelen. Eén mailtje met de vraag of ik de bestelling kon wijzigen in 3 kg kalkoen, 2 kg gemalen ganzenharten en 5 kg paardenvlees aan één stuk, en binnen tien minuten had ik antwoord dat de bestelling was veranderd, met een nieuwe rekening erbij).
De eerste keer dat ik bij Hitzegrad bestelde waren de kleine ratten ongevraagd vervangen door muizen, en de tweede keer had ik 6 kg lamspens besteld, waarvan er maar 4 werden geleverd (kreeg ik meteen een Gutschein voor hoor, maar het gaat even om het principe dat er dus weer eens iets niet klopt), en het "Hasenfleisch grob gemalen" was dus inderdaad die tot moleculen vermalen meuk van Kiezenbrink, waar bovendien ook bot in verwerkt zit (wat Kiezenbrink op zijn website vermeldt, maar Hitzegrad dus niet). Verder vond ik de tweede partij rundvlees die ik bij Hitzegrad had besteld erg zo-zo van kwaliteit. Kortom, ik ben niet kapot van Hitzegrad, al hebben ze wel een fijn assortiment inderdaad.

Tierhotel heeft overigens ook heel vaak kwartel en kangoeroe (gemalen maar ook in blokjes) in het assortiment. En ken je Futterfleisch-Sachsen? (http://www.futterfleisch-sachsen.de) Niet goedkoop, maar heeft vaak veel biogevogelte en ook wild en konijn en zo.
fem fatale schreef: Ik denk ook dat je minder variatie kunt doen als het dichter bij natuurlijke prooi ligt, dus muizen (die ving ze zelf toch), kuikentjes (niet per se kip, maar kuikentjes algemeen), ratten en vogeltjes.

Muizen vangt ze momenteel niet, maar dat komt vanaf het voorjaar wel weer. De kuikentjes vindt ze niet bijster interessant meer sinds ze heeft besloten op rauw over te stappen. Maar goed, ik denk dat we al een heel eind komen met wat ze nu eet.
Too schreef: Psies, ik weet zeker dat ik met louter vogels best een keurig menuutje kan samenstellen hoor
[al ken ik ook katten die hele hazen door t luik probeerden te trekken :biggrin2:] kwartel, duif, patrijs, parelhoen, eend en als je een beetje smokkelt gans, kalkoen voor spier en orgaan..voila
Parelhoen, kwartel, duif en patrijs kan ik hier in de supermarkt kopen, en als ik dat zelf door de Porkert jaag, komt daar misschien ook wel iets uit wat ze lust! Goed idee!
Anne in Duitsland schreef: Parelhoen, kwartel, duif en patrijs kan ik hier in de supermarkt kopen, en als ik dat zelf door de Porkert jaag, komt daar misschien ook wel iets uit wat ze lust! Goed idee!
Hmmmm... moet ik dus toch met een heule grote koeltas jouw richting op komen als de vriezer leeg is. Hoe liggen de prijzen van duif, patrijs en parelhoen?
Mowgli schreef: Hmmmm... moet ik dus toch met een heule grote koeltas jouw richting op komen als de vriezer leeg is. Hoe liggen de prijzen van duif, patrijs en parelhoen?
Hebben jullie die niet in de supermarkt, daarginds in de grote stad?! Ach, sind mir gut, mir Leeptscher! :biggrin2:

Voor de prijzen zal ik een dezer dagen een kijkje gaan nemen. Maar hou er rekening mee dat 't niet goedkoop is allemaal. Daar staat wel tegenover dat je dan bij mij een gratis kopje koffie mag komen halen! :)
Anne in Duitsland schreef: Hebben jullie die niet in de supermarkt, daarginds in de grote stad?! Ach, sind mir gut, mir Leeptscher! :biggrin2:

Voor de prijzen zal ik een dezer dagen een kijkje gaan nemen. Maar hou er rekening mee dat 't niet goedkoop is allemaal. Daar staat wel tegenover dat je dan bij mij een gratis kopje koffie mag komen halen! :)
De supermarkten bij mij in de buurt niet. Ik zag vandaag bij de turkse sup[ermarkt wel een "sticker" op de vriezer met de prijs voor 4 kwarteltjes (6,00 Euro), maar de verpakking met kwartels was nergens te bekennen :( Er lag alleen maar heeeeeeeel veeeeeeel vis.
In Kreuzberg kan ik bij de vogelslager wel kwartels kopen en ik geloof ook fazant. De kwartels zijn vrij goedkoop, de fazant is geloof ik duur... Ik moet er toch maar eens heen op de fiets, maar ik denkd at ik dat pas in het nieuwe jaar doe als het rustiger is met werk, maar dan moet er geen sneeuw liggen.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door