Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Hondje_
koekje schreef: Ik tel voor Luna nog te weinig diersoorten. Eend, kip, konijn en vis. Dat zijn er net 4. Ik zie liever 5 en dan nog vette vis erbij. Ik weet niet wat er in de Natuurlijk zit, maar ik gok er even op dat het iets van kip is. En die diersoort heb je al.
Op zaterdag zou ik dan CB-rund voor de kat voeren. Op zondag geef je al vette vis (zalm), dus als de Tinlo Makreel op is, zou ik op donderdag Luna ook cb-kalkoen geven. Als ze dat niet lust, kan je CB-lam voor de kat geven.
In de Tinlo natuurlijk zit rund (als 1e ingredrient) en kip. Dus dan zou ze een 5e diersoort hebben namelijk rund en in het weekend ook rund in de vorm van hart.
1x per week krijgt ze ook Carnibest kat natuurlijk hier zit kip en rijst in. Helaas hebben ze van Carnibest merk maar 1 soort liggen en dat is dus de Carnibest kat natuurlijk.
Carnibest kalkoen voor de kat kan ik niet krijgen wel voor de hond kan ik haar deze dan geven in plaats van de Tinlo Makreel?
Door Hondje_
Hoeveel ei mag een kat eigenlijk hebben?
Als ik haar (ongeveer 4 kilo) op zondag ei geef geef ik haar dan een half ei en mijn hondje (5kg JR) ook een half ei of ieder 1 ei?
Door Hondje_
koekje schreef: Als ze dat lust, kan je de kalkoen wel geven ja.
Je CB-dealer kan zeker CB-lam voor de kat voor je bestellen.
Ja ze lust die wel toevallig heeft ze net een restje van de hond op 8)
Moet dinsdag toch even terug nog wat smaken halen die op waren, komen als het goed is dan binnen. Ga ik meteen even vragen of hij ook wat voor mij kan bestellen. Anders vervang ik de Tinlo Makreel voortaan voor de Carnibest kalkoen voor de hond. Heeft ze toch weer een diersoort meer naast kip, rund, eend, konijn en vis.

Luna lust verder gelukkig alles. Vroeger heb ik haar wel eens Prins KVV voor de kat gegeven maar die moest ze niet. Soms krijgt ze een restje van de hond naast haar eigen dagportie (zij krijgt 2x per dag eten en de hond 3x). Van de hondvarianten ust ze van geen Carnibest natuur hond omdat die zuur ruikt door de pens.

Ik geef haar wel altijd iedere dag de smaken speciaal voor de kat omdat dat beter zou zijn maar nu straks 1x per week voor de hond maar ga ervan uit dat dat dan geen kwaad kan omdat dat slechts 1x per week dan de hoofdmaaltijd zal zijn.
Door Hondje_
koekje schreef: Ik zou ieder een hele geven, dat mag wel.
Ok dank je fijn. Had Luna nog geen hele durven geven de hond wel. Ze slurpen het beide zo weg alleen laten de schil liggen. :o
Door koekje
Een kat doet niets met de schil. Hond geloof ik ook niet zoveel, maar gemalen schil wordt soms wel gebruikt als calciumsupplement. Aangezien jij gewoon gemalen bot in je kvv geeft, zou ik de schil lekker weggooien.

Je hoofdmoot voor de kat is nog steeds kvv voor de kat, dus afwisseling met een hondensmaak zonder pens kan geen kwaad.
Door Hondje_
Ze vonden beide de zalm vanmorgen verrukkelijk. Daisy rende er alleen mee in bed dus voortaan ga ik het voor haar kleiner maken zodat ze er niet mee gaat sjouwen ;D
De witvis vind Daisy niet lekker heb ik al eens eerder gegeven maar die moest ze niet, Luna daaraantegen weer wel maar aangezien koolvis/witvis minder goed voor ze is dan zalm gaan we die blokjes zelf maar opeten 8)
Door pearlsofpassion
Hier hoeven ze witvis ook niet. Tenzij een klein bevroren stukje in de zomer als lolly  :biggrin2:

Ik krijg wel eens tongkarkassen gratis, en die draai ik dan in de kvv die ik zelf maak voor als we eens niet op het voorziene tijdstip eten kunnen geven.  Apart eten ze ze ook niet.  En omdat ze er inderdaad niet zo veel aan hebben, geef ik het dus zo. Op dat moment krijgen ze toch wat meer eten dan normaal (zodat iedereen voldoende heeft met een schrokker in huis) zodat ze ook van de rest (normale menu) nog voldoende binnen krijgen.  Dit witvis is dan gewoon wat vulling.
Door Hondje_
Helaas lust madam niet zo maar alles meer. Leek goed te gaan maar sinds ze is neergeschoten door een schietgrage buurman verblijft ze binnen. De ren in in aanbouw maar daar mag ze pas over een week of 2 in. Haar fracturen in been moeten eerst genezen (is 12 januari gebeurd).

Doordat ze binnen zit doet ze niet zo veel en heeft ze ook niet veel trek. Ze eet zeer slecht heb haar af en toe zelfs slechte dingen gegeven (kattenmelk, 4% vleeszakjes etc.) omdat ik bang was dat ze te snel afviel.

Stukjes runderhart, gedroogde stukjes vlees (bandit knabbelmix kat) en gekookte witvis (madam wil niet rauw..) gaan er nog wel in maar goed dat lijkt mij wel erg eenzijdig. Tinlo Cattery lust ze nog wel allleen eet ze dan bijvoorbeeld alleen de ochtendmaaltijd en in de avond weer niet. De andere smaken waar mijn menu uit bestond moet ze niet meer. Heb gister een bestelling binnen gekregen met andere merken en smaken. Zal even posten zodat jullie kunnen kijken of het menu goed is. Tinlo makreel kon ze al een hele tijd niet meer tegen (overgeven) dus dat gaf ik al niet meer. De zalm at ze ook al tijden niet meer dus had ik toch maar weer voor koolvis vervangen.

Maandag: All Animal Kwartel
Dinsdag: Bibi Natuurmix kat
Woensdag: Bandit Wildmix cat
Donderdag: Tinlo Cattery
Vrijdag: Carnivoer paard
Zaterdag: Bibi Beefmix kat
Zondag: koolvis en Tinlo Cattery

Nu maar hopen dat ze bovenstaand lust want er ligt voor een maand 8)
Laatst gewijzigd door Hondje_ op zo 17 feb 2013, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door