Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anne in Zweden
Schrik niet van de hoeveelheden voer die zo'n wurm kan verstouwen. Sokjes kreeg hier soms 500 gram op een dag, en dan nog keek ie me aan met zo'n blik van: lekker, maar een beetje weinig. ::) Inmiddels is Sokjes dan ook de eigenaar van 6,5 gezonde kilo's... maar hij is geen vette, slome kater. Hij is voornamelijk heel groot - niet ondervoed, dat bepaald niet, maar toch. Overigens is zijn eetlust inmiddels wel gestabiliseerd en komt hij met zo'n 300 gram per dag toe. Ik weeg het eerlijk gezegd niet. Hij is nogal pingelig geworden qua eten, dus alles wat hij wil hebben, krijgt ie... ::)
Door Mevroi Kruim
Gnurkels hier vraten ook de oren van m'n hoofd, het was gewoon niet aan te slepen en ze werden dan ook echt moddervet :-[ Nu krijgen ze 1x daags een flinke bak en dat gaat prima.
Door Martine-Tom
Doki eet nu nog 4 keer per dag.
Vanuit het asiel was hij de hele dag brokken gewend dus gelijk naar 1 keer leek me een erg grote stap, en niet gezond met zo'n berg eten..
Smorgens krijgt hij 2 schijfjes kvv (50 gram) tussen de middag een geplette kippenvleugel, savonds wat spiervlees en voor het naar bed gaan nog eens een kleine ons kvv.
Tussendoor de nodige snoepjes vanavond naar de da en dan zal ik hem weer eens wegen, hij is hier dan 3 dagen en 1e dag woog hij 2475 gram.
Ben benieuwd  :)
Door fem fatale
Kai heeft een periode gehad dat hij een pond per dag at. Hij is als kitten wel eens wat chubby geweest, maar nu als volwassen kat is hij een superslank katertje, terwijl hij nog steeds onbeperkt mag eten.
Door koekje
Hoe is de verhouding van zn buik?
Toen Sien net bij mij was, had ze een hele rare bolle buik en echt enorme honger. ze bleek veel wormen te hebben. Pipetje stronghold en de gekke bolle buik was weg.
Door Martine-Tom
Hmm dus wat werkt dan blijkbaar toch echt anders als met brokkenkatten...
Mijn vorige 2 waren brokken-kittens en die moest ik echt beperken anders groeiden ze dicht, tenminste 1 dan de andere had een natuurlijke rem.
Ik denk dat ik hem dan dagelijks nog 1 kuiken en muis extra ga geven.
Ik heb het idee dat hij al wat is aangekomen dus het gaat iig goed  :)
Door Martine-Tom
koekje schreef: Hoe is de verhouding van zn buik?
Toen Sien net bij mij was, had ze een hele rare bolle buik en echt enorme honger. ze bleek veel wormen te hebben. Pipetje stronghold en de gekke bolle buik was weg.
Hij ziet er prima in verhouding uit, eerder wat ingevallen flanken dan te dikke :)
Hij is ook in de afgelopen 2 weken ik meen 2 keer maar in elk geval 1 keer ontwormt, vanavond bij de da zal ik het er wel even over hebben maar ik denk dat hij gewoon een beetje asiel-syndroom heeft, als Tom aan het knagen is word hij ook heel jalours dus wie weet heeft hij wel moeten vechten voor zijn eten...geen idee.
Qua buik, de enige waar het een beetje op te zien is:
Afbeelding
Door koekje
Dan zal het wel meevallen met wormen. De foto is niet zo goed te zien, behalve dat het lijkt alsof hij net gegeten heeft.
Sien was een heel klein en ielig poesje met een buik alsof ze een ballon had ingeslikt. Sien woog met 12 weken nog geen kilo, maar dat is later gelukkig heel erg goed gekomen.
Asielsyndroom zou best wel eens goed kunnen. De kittens zitten in de meeste asielen toch allemaal bij elkaar en dan is het letterlijk vechten voor je eten. Sien heeft dat overigens ook gehad, maar dan niet in asiel-setting. Sien is nog steeds wel een vreetschuur en erg bezitterig op haar voer.
Door Martine-Tom
Doki zat alleen in een bench, maar daarvoor is hij gevonden in een schuur dus wie weet wat hij allemaal heeft meegemaakt.
Hij doet verder kerngezond aan, dronk de 1e dag veel maar dat is nu ook over nu hij vers eet.
Ontlasting en plasjes zijn precies zoals het hoort, hij is alleen wat flatulent  :biggrin2: maar dat zal de overschakeling brok-vers zijn...hoop ik in elk geval  ;D
Door Nathascha
300gr is normaal hoor voor een kitten ik groei  ;) Heb hier ook zo'n vreet monster rondlopen  ;D
En wat ziet Doki er leuk uit zeg! Hij doet me denken aan mijn kater Wisky. Helaas is tie niet meer. Maar vind zo'n rooie donder altijd erg mooi!
Kan best zijn dat tie over een paar weken opeens veel minder gaat eten. terug naar 100gr op een dag. Geeft niks. gewoon volhouden met vers. Die van mijn zus hat het ook. Was waarschijnlijk even een groei stop. Want een paar weken later vrat ze de oren weer van het hoofd  ;D Leuk hoor, katsels!  :D
Door Martine-Tom
Ja heeeel leuk  ;D
Vandaag heeft ie een "lust ik niet" dag  ::)
Ik heb sudderlappen gehaald dus 1tje voor de hond en kat gehouden...nou meneer trekt zijn poezelige neusje er voor op :P

Wat zijn nou eens leuke knaagdingen voor een kat?
Doki liep al te slepen met 1 meter bullepees...maar dat lijkt me iets overdreven  :biggrin2:
Gedroogde kippenek?
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op vr 23 mar 2012, 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door koekje
Ik vind gedroogd vleesbot voor een kat te hard. Zeker aangezien hij nog niet uitgewisseld is. kan wel overigens dat hij aan het wisselen is en daarom grote knaagdieren wil. Gewoon barf en tussendoor een gedroogd spiervleesje is leuk. Ot werd overigens helemaal vrolijk van weekendratten. Dat is ook veel knagen, want 300 gram rat kan echt niet in 1x naar binnen, ook niet als je met de staart eerst begint.
Door Nathascha
Gedroogde knijnlever of kipfilets is Mira helemaal zot van!
Kuikens worden eerst helemaal gewassen en door de kamer gesjouwd en daarna toch als voedsel gezien.

Kwartels en fazantennekken/drumsticks was Buffy helemaal gek op! Mira blieft het nog steeds niet. Ja gemalen, maar niet in stukken helaas.
Ik knip vaak een stuk van de ribben af van parelhoen, knijn, haas, kip. Mira krijgt dan een stuk ribben om te knagen, de honden de rest.
Door Martine-Tom
Hihi dit is echt leuk om te zien zeg zo'n barfmonster.
Ik heb kippevleugels gehaald bij de appie, 1e keer tot moes geslagen...2e keer fijn geknipt dat er net iets meer knaagwerk aan zat.
Vanmorgen in grotere stukken gelaten...hoorde hem in de kamer kraken  ;D
Vervolgens heeft hij de halve vleugel van Tom gepikt en die opgegeten.
Geloof dat ik het pletten en knippen achterwege kan gaan laten  :biggrin2:

Gister eendennekken gekregen, die gaan we morgen maar eens proberen, platgemept.
Zijn hoofdmenu is nog steeds kvv maar als het barfen zo goed blijft gaan zal dat niet lang duren.
Alleen orgaan...dat blijft ie vies vinden  :P
Door Nathascha
En zelf een orgaanmix maken en fijnmalen? gaat dat wel?
Anders even om en om bakken en steeds korter bakken? Dat wil ook wel eens helpen bij die katmonsters  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door