Ik heb 2x eendkarkassen gekocht. De tweede keer wilde eend. Beide keren vond ik een enorm zwaar karwei!
Het lijkt wel of het erg grote karkassen zijn en ik had er een flink groot stuk "pijp" of "box" (het is al weer jaren geleden) bij wat vol zat met een soort van "honingraad" achtig onderdeel.
Vol met honingraad structuur en het was heel hard. De tweede keer dus de wilde eend en dat was erg bloederig....... Ik vond het absoluut geen succes.
Nou moet ik wel zeggen dat ik liever niet maal. Ik wil mijn katten laten knagen. Dus als het even mogelijk is knip ik het in stukken en bewerk ik het met een bijltje.
Daarna moeten ze het maar uitzoeken. Eten ze het niet ...? dan hebben ze pech en haal ik het weg. Zo doe ik het een paar dagen. Ik smeer het zonodig, wel in met gourmet gold. Maar willen ze het niet eten, dan gaat het snel de koelkast in en krijgen ze de volgende ronde weer een kans.
Op die manier heb ik ze al heel veel leren eten
Vandaag voor het eerst kalkoenfile gegeven. Drie van de 5 aten het meteen. De twee andere katten weigerde. Dus gaat het weg..... daarna nog een keer aanbieden en weglopen. Laat ze hun gang maar gaan. Als je er bij blijft staan gaan ze je manipuleren met hun "ik heb zo'n honger, maar ik ken en dus lust ik dit niet" gedrag.
Ik heb al heel veel voor elkaar gekregen. Vandaag hebben ze alle 5 kalkoen gegeten!! Nou moet ik wel zeggen dat spiervlees het meest makkelijke is om ze aan te laten wennen.
Eend en wilde eend karkassen vind ik nog 1 van de moeilijkste dingen, tenminste bij mijn katten! Nekken zijn een stuk gemakkelijker!
Als ik nog eens een poging waag aan eendkarkassen zal dat zeker niet meer dan 1kg zijn. Ik ben geneigd het weer eens te proberen.
Groetjes Linda