Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Yvje*
Thx Limpy, vanaf morgen maar 2 x voor meneer ! Vaak vraagt hij er tegen een uur of 10 zelf wel om. s' Ochtends ook trouwens,
alleen tegen 5 uur dus nooit omdat ie ligt te pitten. Het schijnt toch ook zo te zijn dat veel katten met warm weer minder eten ofzo ?
Hij eet voldoende hoor, maar niet zo veel als anders, normaal blijft ie zitten tot je hem niks meer geeft, da afgelopen week liep
ie zelf weg na een aantal happen...
Door Aradia
Even een update van mijn kant, ik zit op meerdere fora en ben daarom niet overal iedere week te vinden.
De poezels gaan goed, heb heel veel eierschalen gemalen, maar weet nog niet hoeveel ze daar dan van horen te krijgen per maaltijd. 

Ze eten inmiddels zelf de vleescompleet en andere vleesmixen waar ook pens doorheen zit. Alleen als ze van een paar dagen Haaks barf (omdat ik er niet was) weer overgaan op barf, is het even moeilijk.

In de vakantie straks krijgen ze een mix van haaks barf, smudier compleet en een complete mix van een leverancier. Is voor de oppas wat makkelijker. Die heeft helemaal geen huisdieren, dus ik wil haar geen barf "aandoen" ;D
Door Aradia
Hoeveel gemalen eierschalen moet een kat krijgen om genoeg kalk binnen te krijgen per dag?

Onze poes eet namelijk nog niet zo best kippenekken, dus die krijgt dat niet iedere dag. Is een theelepel per dag dan genoeg?
Door koekje
Als je kvv voert, staat er meestal compleet op de verpakking ergens en hoeft er idd geen eierschaal bij. Ik denk dat Aradia een zelf samengesteld menu voert en dit eventueel maalt.
Voor gemalen eierschaal is het dacht ik 1 theelepel op 1/2 kilo vlezen.
Door Aradia
Ja, ik voer helemaal vers. Gistokal was geen goed idee, daar gaat mijn maaggevoelige kater al op spugen. Maar van de week spuugde hij ook op smuldier vlees compleet.

Vandaar nu echt alle dagen helemaal vers en eierschalen. In de vakantie krijgen ze van de oppas die in huis komt, haaks barf. Dat haal ik van te voren. Hopen dat dit wel goed blijft gaan.

Oppas heeft zelf geen poezen en is helemaal geen vers voeren gewend, vandaar de greep naar haaks barf.
Door *Yvje*
Ja, moet zeggen dat Axl hier op maar op dieet gaat ! Die word me iets te ovaal zeg maar !!
Sinds kort krijgt ie naast Cb ook Hb maar hij kreeg altijd 140 gram, nu maar 120 doen of
zal dat nog te veel zijn ?
Door *Yvje*
Dankje Koekje, dan hou ik het eerst rond 20 gram minder ..  hij moet ook niet afvallen trouwens, hij moet zo blijven als
ie nu is , niet dikker worden maar zeker niet afvallen ..
Door Aradia
Mijn ene kater is ruim een kg aangekomen  :o :o :o :o :o

Hij krijgt net zoals de poes 100 gram per dag, de andere kater krijgt zelf 120 gram per dag.  Poes en andere kater zijn niet aangekomen.
Maar hij is nogal een jatter zeg maar en snel als het om eten gaat.

Hij zal dus op dieet moeten en ik moet hem beter in de gaten houden, terwijl ik er eigenlijk altijd al bij blijf staan...  ???
Door *Yvje*
Mijn katten willen alleen maar Bibi eten .. is dit slecht ? Ik lees hier en daar
dat Bibi niet zo goed zou zijn .. het is momenteel het enige Kvv wat ze wèl
willen eten namelijk..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door